תעשיית הסמארטפונים העולמית נשענת על כמה אקסיומות שאין עליהן עוררין: מדי סתיו משיקה אפל את הדור החדש של האייפון, בחורף מציגה סמסונג את סדרת גלקסי S - ובקיץ מגיע תורם של מכשירי הנוט. לא עוד: בשנת 2021 לאיש מחוץ לסמסונג אין מושג מה בדיוק מתכוונת הענקית הקוריאנית להשיק.
3 צפייה בגלריה
גלקסי Z פליפ
גלקסי Z פליפ
סמארטפונים מתקפלים הם העתיד. גלקסי Z פליפ
(צילום: AFP)
נתחיל בפרטים שיש סביבם קונצנזוס: ב-14 בינואר צפויה סמסונג לערוך אירוע Galaxy Unpacked וירטואלי שבו היא תציג - אם להאמין לשלל ההדלפות - שלושה מכשירי דגל חדשים: גלקסי S21 עם מסך בגודל 6.2 אינץ', גלקסי S21 פלוס עם מסך בגודל 6.7 אינץ' וגלקסי S21 אולטרה עם מסך בגודל 6.8 אינץ'. המכשיר הגדול יהיה המתקדם ביותר - הוא יכלול שתי מצלמות זום ויתמוך לראשונה בעט המגע שהיה עד כה מזוהה עם סדרת הנוט של החברה.

עוד כתבות בערוץ דיגיטל:

ההכרזה הזו תתקיים חודש לפני המועד שבו נוהגת סמסונג להציג את סדרת גלקסי S. הסיבה המשוערת: בחברה רוצים להילחם באפל, שהשיקה מאוחר מהרגיל את האייפונים שלה, ולנצל את חולשתה של וואווי כדי לנגוס בנתח השוק שלה.

להתראות לנוט

מה יקרה אחר כך? כאן התמונה מתחילה להיות פחות ברורה. כאמור, סמסונג נוהגת להשיק מדי קיץ את סדרת מכשירי הדגל השנייה שלה, גלקסי נוט. אולם לאחרונה דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, בהסתמך על מקורות בתוך החברה, כי הסדרה תצא לגמלאות בשנה הבאה. זאת החלטה די מתבקשת: סדרת הנוט החלה את דרכה כאלטרנטיבה למי שמעוניינים במסכים גדולים, אבל בשנים האחרונות הלכו והצטמצמו הבדלי המידות בינה לבין סדרת ה-S. ואם מכשירי ה-S או חלק מהם יתמכו בעט מגע, מה הטעם בלהוציא מכשירי נוט חדשים?
3 צפייה בגלריה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21 אולטרה
הדמיה של סמסונג גלקסי S21 אולטרה
הדמיה של גלקסי S21 אולטרה. יוצג בינואר
(הדמיה: LetsGoDigital)
הוויתור על אחת מסדרות הדגל שלה אמור לאפשר לסמסונג להפנות משאבי מחקר ופיתוח יקרי ערך לקטגוריה שבה היא משקיעה הרבה מאוד מרץ בשנים האחרונות: הסמארטפונים המתקפלים. מאז 2019 השיקה החברה שלושה מכשירים מתקפלים, בזמן שרוב המתחרות שלה - ובראשן אפל - מהססות להיכנס למים ולהשיק מכשירים מתקפלים משלהן, למרות שחלקן כבר הכינו אבטיפוסים ואפילו הציגו אותם.
אז האם סמסונג אכן מתכוונת להחליף את סדרת הנוט בסדרה חדשה של מתקפלים שתתעדכן מדי שנה בקיץ? לא כל כך בטוח: השבוע הפריך גורם בחברה את הדיווחים ואמר בעילום שם לסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית יונהאפ: "אנחנו נערכים להשיק את סדרת גלקסי נוט בשנה הבאה". האם תהיה זו שירת הברבור של הנוט או שהסדרה לא הולכת לשום מקום? את זה הוא לא אמר.

אמנות הקיפול

אז עתידו של הנוט לוט בערפל, אבל אין ספק שסמסונג שמה יותר ויותר דגש על קטגוריית המתקפלים: האתר הקוריאני ETNews דיווח השבוע כי במחצית השנייה של 2021 מתכננת סמסונג להשיק לא פחות מארבעה מכשירים מתקפלים: שני מכשירי גלקסי Z פולד 3 ושני מכשירי גלקסי Z פליפ 2. פולד הוא סמארטפון מתקפל יוקרתי שנפתח לצורה של טאבלט, והפליפ הוא טלפון צדפה זול יותר שמתקפל למרובע קטן שנכנס בקלות לכל כיס.
לא ברור מהדיווח מה יהיה ההבדל בין שתי הגרסאות של פולד 3, אולם במקרה של הפליפ 2, תהיה כנראה גרסת פרימיום וגרסה זולה יותר שתציע תכונות אחרות. הדיווח הדרום-קוריאני מתיישב היטב עם הדברים שכתב השבוע ט.מ רו, נשיא חטיבת המובייל של סמסונג, במאמר שפרסם באתר החברה. "אנחנו מאמינים שלכל אדם צריכה להיות גישה לטכנולוגיות הניידות המתקדמות ביותר", כתב רו והבטיח: "נרחיב את פורטפוליו המכשירים המתקפלים וננגיש את הקטגוריה הזאת לכולם" . רו גם רמז על כך שסדרת גלקסי S21 אכן תתמוך בעט המגע כאשר כתב כי כמה "מהתכונות האהובות ביותר" של הנוט יגיעו למכשירים אחרים בקו המוצרים של החברה.
לפי הדיווח של ETNews, ב-2022 עשויה סמסונג לקחת את המסכים הגמישים צעד אחד קדימה ולהציג סמארטפון ראשון עם מסך מתגלגל שניתן למתוח כלפי מעלה. ואם להאמין לרמזים שהיא עצמה פרסמה באתר של סמסונג דיספליי, החברה הבת שמייצרת עבורה מסכים, מהנדסיה עובדים גם על מכשיר שיכול להתקפל פעמיים - אולי גרסה עתידית של גלקסי פולד.
3 צפייה בגלריה
האיורים של סמסונג דיספליי
האיורים של סמסונג דיספליי
סמארטפון מתגלגל וסמארטפון עם שני קיפולים. בקרוב בחנויות?
(איור: סמסונג דיספליי)
רו, שנכנס לתפקידו לפני שנה, נחשב למי שמטלטל כעת את הספינה של חטיבת המובייל אחרי חצי עשור תחת פיקודו של דיג'יי קו. קו אמנם שמר על מעמדה של סמסונג כיצרנית הסמארטפונים המצליחה בעולם, אבל במהלך הקדנציה שלו התרחשו שתי פרשות מביכות למדי: השקת נוט 7 עם הסוללה המתפוצצת ב-2016 והדחייה-ברגע-האחרון של השקת גלקסי פולד המקורי ב-2019 בעקבות תקלות שהתגלו ביחידות שנשלחו לעיתונאים.
עם מינויו של רו בינואר 2020 נטען כי מדובר במהנדס מבריק ודקדקן בכל הנוגע לטלפונים חכמים ולתכונות שלהם. הוא נחשב למי שמונה כדי לשמור על המוניטין של המותג, אבל גם על מנת לקבל החלטות נועזות בשביל לשמור על ההובלה של סמסונג בשוק אל מול התחרות המתעצמת מכיוונה של סין. 2021 היא כנראה השנה שבה נגלה מהן בדיוק ההחלטות האלה.