סמסונג היא החברה המובילה בעולם במכירת סמארטפונים והיא ממוקמת היטב בצמרת הטכנולוגיה עם ספינות הדגל בסדרת גלקסי: S20 ונוט 20. כשהושק הגלקסי S20 FE החדש, אפשר היה להתרשם שמדובר במשהו שונה, שהחברה לא סתם טבעה את הצירוף FE, שפירושו "מהדורת אוהדים". הטלפון הזה נועד לשדר משהו צעיר, קליל, מכשיר טרנדי עם כל מה שבני דור ה-Y ודור ה-Z מחפשים. אחרי שבדקתי את הטלפון, יש לי הרגשה שסמסונג אומרת פה הרבה יותר מזה. חכו לסוף.
היה קליק, בהחלט. מהרגע שאתה נוטל אותו ליד, הוא מרגיש מצוין. הוא גדול, אבל לא גדול מדי, הוא דק וקל משקל בהשוואה למכשירים המתקדמים האחרים, יש לו מסך מכובד, ערכת צילום לא רעה, סוללה רבת נפח ושורה של פינוקים כמו טעינה אלחוטית, עמידות בפני מים וצליל סטריאופוני. כאילו אמרו בסמסונג: בואו נשים פה את כל מה שבאמת חשוב, בלי תוספות יקרות מיותרות. וכן, יש לו גם חולשות שמתגלות בעיקר כשאתם מחפשים את התוספות היקרות האלה.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
(צילום: ynet)

בנוי להיות קליל

התחושה הראשונה של הטלפון היא הנוחות: הוא דק (8.4 מ"מ), קל משקל (190 גרם) והאורך שלו – 16 ס"מ – עושה אותו קצת יותר קומפקטי ממרבית הטלפונים הגדולים שראינו לאחרונה. בכל המידות האלה הוא עובר את ה-S20 המקורי, ובכל זאת הוא לא מרגיש ככה. חריר המצלמה ממוקם במרכז החלק העליון של המסך, כמו ב-S20 המקורי. הציפוי המבריק שלו גורם לחריר להיראות בולט לעין. במת המצלמות בגב המכשיר מזכירה מאוד את הדגם המקורי, מעט גדולה יותר ומעט בולטת יותר.
מסך הטלפון מצופה זכוכית ללא הגנת גורילה והגב שלו עשוי מפלסטיק (פוליקרבונט, אם לדייק). אלה בהחלט חולשות והן תורמות לקלילות שלו וגם מאפשרות לסמסונג להוזיל את המחיר. ובכל זאת יש לגב הזה גימור בצבע מט מעושן, שהאור המשתקף בו מעניק לו מראה ייחודי ולא זול. יש בעיה בתפר שבין גב הפלסטיק למסגרת האלומיניום, שם נוצרת מדרגה זעירה שמפריעה לאחיזה הנוחה. אבל בסך הכל, שאפו למהנדסים.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
גב מט. זה מבריק
(צילום: Samsung)

מסך מצוין מינוס

סמסונג שיבצה בדגם הזה מסך משובח, כמעט כמו שיש בטלפונים המובילים שלה. הדובדבן בקצפת הוא קצב רענון תצוגה של 120 הרץ, מה שהופך לטרנד בשנה האחרונה. החברה נסחפת גם אחר טרנד אחר - טרנד המסכים הגדולים שמאפיין את המתחרות הסיניות - ומציעה כאן מסך 6.5 אינץ', גדול יותר ממסך ה-S20 המקורי. מדובר במסך Super AMOLED (ולא LCD כמו שראינו במכשירים האחרונים של חברות אחרות). זה מסך מצוין אם כי חלש ממסכי ה-Dynamic AMOLED, שבספינות הדגל של סמסונג. אז אולי הוא לא מגיע לשיאי הבוהק או למלוא פלטת הצבעים שלהם, אבל ספק אם עין אנושית תבחין בהבדל. גם הרזולוציה (1080x2400) וצפיפות הפיקסלים (407ppi) חלשות יותר, אבל מתמודדות בדיוק על הטרנד מול מכשירי הביניים המתחרים.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE. טרנד המסכים הגדולים
(צילום: ynet)

מעבד בלי פשרות

בתחום המעבדים אין פשרה: סמסונג מציידת את הטלפון בערכת שבבים סנאפדרגון 865 מלאה, עם מעבד גרפי Adreno 650 ו-8 גיגה בייט זיכרון פנימי. במבחני השוואה מצליח ה-S20 FE להתייצב בין הטלפונים החזקים ביותר, כולל כאלה שמשתמשים באותו מעבד. דגמים רבים שהופיעו השנה הסתפקו במעבד חלש יותר עם תמיכה מובנית ב-5G. סמסונג הולכת על כל הקופה. זיכרון האחסון של הטלפון הוא 128 גיגה בייט, ובניגוד לרבים מהטלפונים החדשים, הוא מציע גם אפשרות להרחבת הזיכרון.
גלקסי S20 FE

צילום הסלפי השתדרג

סמסונג לא ציידה את הטלפון הזה בערכת הצילום הכי משובחת שלה. מה שמעניין הוא שבמקום חיישנים עתירי פיקסלים מאחור, היא שמה את הדגש על מצלמת הסלפי הקדמית, זו שמעניינת מאוד את קהל היעד של הטלפון. מדובר במצלמת 32 מגה פיקסל, שמעניקה יכולות צילומי סלפי מגוונות, יכולות עריכה, אפקטים, עיבוד תמונה וצילום וידאו במצלמה הקדמית באיכות 4K, מה שישמח כל יוטיובר או ולוגר.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
צילום לאור יום
(צילום: ynet)
מערך הצילום האחורי מכיל שלוש מצלמות: מצלמה ראשית עם עדשה רחבה של 12 מגה פיקסל, מצלמת טלפוטו של 8 מגה פיקסל עם זום אופטי x3 ומצלמה אולטרה-רחבה (˚123) של 12 מגה פיקסל. יש כאן פשרה לעומת ה-S20 המקורי, שמכיל חיישן של 64 מגה פיקסל במצלמת הטלפוטו. יכול להיות שמילניאלס פחות מתעניינים בצילומי טבע?

עוד סקירות סמארטפונים ב-ynet:

בסך הכל מערך הצילום עובד היטב, כמו שאפשר לצפות מסמסונג. התמונות מתאפיינות בצבעוניות עשירה גם בתנאי אור חסרים. צילומי הלילה נראים מצוין בשילוב אזורים כהים עמוקים ואזורים מוארים. תוכנת המצלמה, ה-"AI", מוסיפה יכולות עיבוד רבות כמו מיטוב סצנות, ייפוי פנים, מסננים, מיקוד חי ועוד, שנועדו להפעים את הדור הצעיר.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
צילום לילי
(צילום: ynet)

הרבה חשמל

מסך גדול כמו של ה-S20 FE דורש גם סוללה גדולה, וסמסונג אכן ציידה את הטלפון בסוללת 4,500 מיליאמפר שעה, גדולה יותר מזו שהייתה בדגם המקורי, והיא מספיקה ליום שימוש שלם ואף יותר. כאן באה גם אחת התכונות המנצחות של הטלפון הזה - יכולת טעינה אלחוטית ויכולת טעינה הפוכה, כשהמכשיר הנטען מונח על גבו של המכשיר המטעין. מכשירי ביניים אף פעם לא כוללים טעינה אלחוטית וסמסונג קובעת פה רף חדש בהגדרת הקטגוריה.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
הוא עמיד למים, בדקנו
(צילום: ynet)

ויש עוד

יש ל-S20 FE עוד כמה תכונות מעניינות שלקוחות מעולם הפרימיום. למשל הוא עמיד למים ולאבק בתקן IP68, מה שאומר שאתם יכולים להיכנס איתו למקלחת או לקפוץ איתו לבריכה. בדקנו, כמו שאפשר לראות. גם עמידות למים לא תמצאו במכשירי ביניים אחרים, אף על פי שזו תכונה מתבקשת מאליה בדור הנוכחי.
יש למכשיר גם צליל סטריאופוני שבוקע מהרמקול הראשי בתחתיתו ומהאוזנייה בראשו, וגם זו יכולת חשובה שכמעט שלא רואים במכשירי ביניים. הצליל נעים לאוזן וחזק למדי, אם כי לא עשיר ועמוק כמו במכשירי הדגל. יש לו גם תצוגת שעון קבועה (AOD) כשהמסך כבוי, צ'ופר נחמד שחסר למכשירי ביניים בדרך כלל. קריאת טביעת האצבע נעשית על גבי המסך, אבל זה כבר רגיל.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
צבעוניות בתנאי תאורה דלה
(צילום: ynet)
מה לגבי 5G? סמסונג מציינת שיש ל-S20 FE "הכנה ל-5G", הגדרה מוזרה, שנועדה להגיד שיש לו שבב תקשורת של הדור החמישי, אבל הוא עדיין אינו מותאם לרשתות בישראל. התיקון יבוא במסגרת עדכון תוכנה קרוב, כך מבטיחים.

המסר של סמסונג

ה-S20 FE הוא אמנם דגם חלש לעומת אחיו הבכירים בסדרת S20, אבל בפני עצמו הוא סמארטפון פשוט מצוין. למעשה, על הרבה פחות ממה שיש לו להציע, חברות אחרות היו מצהירות שמדובר בספינת דגל. עם תג מחיר של 2,849 שקל הוא מתייצב במקום יקר, אבל עדיין בין מכשירי הביניים.
מכשירי הדגל המתחרים בסמסונג, למשל אלה של וואן פלוס, מתאפיינים במסך איכותי, טעינה אלחוטית, עמידות למים, קצב רענון מסך 120 הרץ ועדשת טלפוטו. ל-S20 FE יש את כל אלה, ובמחיר הנמוך ב-500 שקל, אפילו פחות. בחישוב של עלות/תועלת, הדגם הזה מנצח את המתחרים, כולל ספינות הדגל של סמסונג עצמה.
האמירה של סמסונג מאוד ברורה: גם אנחנו יודעים לעשות טלפונים איכותיים במחיר קל לעיכול, לא רק המתחרות הסיניות שלנו. כשצריך לשמור על נתח שוק בעולם מוכה קורונה שמצמצם הוצאות, סמסונג מכה את התחרות במקום שבו הן ניצחו תמיד - המחיר. במידה מסוימת ה-S20 FE עושה קניבליזציה למכשירי הדגל של סמסונג עצמה, אבל גם, ובעיקר, באלה שנוגסים בה מלמטה. הדגם הזה הוא סנונית ראשונה במגמה הזו, שצפויה להתחזק עם הצגת סדרת ה-S21 בשנה הבאה, ולאיים על וואווי, וואן פלוס ואפל.
8 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S20 FE
סמסונג גלקסי S20 FE
קורץ לדור הצעיר
(צילום: Samsung)