הקרב על עתיד הודעות הטקסט ממשיך: ענקית הטכנולוגיה גוגל יצאה אמש (ג') בקמפיין ייעודי וממוקד נגד אפל ותוכנת המסרים שלה, iMessage. המטרה העיקרית של הקמפיין היא לדחוף את אפל להשתמש בתקן ה-RCS (ר"ת Rich Communication Sevices), שעל פי גוגל יגשר על הפערים הרבים המצויים כיום בחוויית המשתמשים השולחים הודעות טקסט בין מכשירי אייפון ואנדרואיד.
3 צפייה בגלריה
"זה הזמן של אפל לתקן"
"זה הזמן של אפל לתקן"
"זה הזמן של אפל לתקן"
(צילום מסך, Google)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הקרב בין גוגל לאפל החל לצבור תאוצה בתחילת השנה, כשהירושי לוקהיימר, בכיר בחברת גוגל ובמחלקת האנדרואיד בחברה, צייץ בטוויטר כי "אפליקציית iMessage של אפל נועלת את המשתמש ובכך מקדמת אסטרטגיה מתועדת, המעודדת לחץ חברתי ובריונות במטרה לקדם את מכירת המוצרים של החברה". הציוץ של לוקהיימר פורסם לאחר חשיפת תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל שטען כי בני נוער המחזיקים באייפון נוטים להתנכל לבני נוער שבבעלותם מכשירי אנדרואיד בטענה שאלה נחותים מהם.
התחקיר הציב במרכז המוקד את אפליקציית iMessage, שהיא אפליקציית המסרים הייעודית של אפל במכשירי האייפון, והצביע על כך שהבעיה המרכזית באפליקציה, הגורמת לפערים חברתיים בין בני הנוער, היא הצבע של בועת ההודעה שנשלחת: הודעות בין משתמשי אייפון נצבעות בכחול, והודעות בין משתמשי אייפון לאנדרואיד נצבעות בירוק. ראוי לציין שהסיבה הרשמית לכך שהודעות האנדרואיד נצבעות ב-iMessage בירוק היא כדי לסמן למשתמשים שההודעה שקיבלו יורדת ממכסת ההודעות שלהם אצל ספקית הסלולר, ולא במטרה ליצור הבדלה או פילוג בין משתמשי אייפון למשתמשי אנדרואיד.
3 צפייה בגלריה
צבע זה כל מה שצריך כדי לעודד בריונות?
צבע זה כל מה שצריך כדי לעודד בריונות?
צבע זה כל מה שצריך כדי לעודד בריונות?
(עיבוד תמונה, צילום: Apple)

פיתרון ושמו RCS

הקמפיין החדש של גוגל נועד למעשה לקדם את הפיתרון שהציעה החברה לאפל כבר אז: להתחיל וליישם ב-iMessage את תקן RCS, שנחשב על פי גוגל ל"תקן הודעות הטקסט המודרני". מדובר בתקן הודעות טקסט אוניברסלי שנועד למנוע פערים ולגשר בין ספקיות הסלולר על מנת שהמשתמשים יזכו לקבל חוויית שימוש חלקה ונטולת תקלות. גוגל אפילו הלכה צעד אחד קדימה והמליצה למשתמשי האייפון לעבור להשתמש בתוכנות מסרים אחרות כגון וואטסאפ או סיגנל בעקבות המצב הנוכחי, וקראה למשתמשים לשתף את הקמפיין בטוויטר (מסתבר שהיא עד כדי כך לא אוהבת את iMessage).
3 צפייה בגלריה
ציוץ תמיכה בקמפיין של גוגל
ציוץ תמיכה בקמפיין של גוגל
ציוץ תמיכה בקמפיין של גוגל
(צילום מסך, Google)
גוגל טוענת ש-RCS הוא למעשה הפיתרון האידיאלי עבור אפל, שימנע את כל הבעיות שפוקדות את iMessage נכון להיום, החל מצבע ההודעות שיוצר לכאורה פילוג חברתי ועד לגישור על בעיות נוספות העולות בזמן שליחת הודעת טקסט בין מכשירי אנדרואיד ואייפון, למשל קבלה של סרטונים באיכות ירודה או היעדי אישורי קריאה - בעיות של פי גוגל עולות בעקבות השימוש של אפל בתקני SMS ו-MMS במקום RCS.
גוגל כאמור כבר מזמן נטשה את תקני ה-SMS וה-MMS בטענה שמדובר בתקנים נחותים יותר שמונעים מהמשתמשים לקבל את חוויית השימוש הטובה ביותר, וכן שמדובר בתקנים מיושנים שלא כוללים מנגנוני אבטחה והצפנה מתקדמים מספיק. אפל כמובן, ממש לא ממהרת להגיב לטענות ולקמפיין, ונראה שכרגע היא לא מתכננת מעבר ל-RCS.
ראוי כמובן לציין שאחרי כל הבעיות והטענות שגוגל מטיחה באפל, iMessage עדיין נחשבת לאחת מתוכנות המסרים הפופולריות ביותר בשוק הסלולר האמריקאי, ולמעשה בארצות הברית נתח השוק של אפל בתחום המובייל עומד על כ-60% מהאוכלוסייה הכללית שמשתמשת באופן קבוע ב-iMessage (אפליקציה שכאמור זמינה אך ורק על גבי מכשירי האייפון).