אפל וגוגל הן אולי היריבות הגדולות ביותר כיום בעולם הטכנולוגיה, אם כי רוב הזמן מדובר במלחמה שקטה, נטולת עימותים פומביים. כל זה השתנה בשבוע האחרון, לאחר שבכיר בחברת גוגל האשים את אפל בקידום "לחץ חברתי וביריונות". ואיך אפל עושה את זה? באמצעות אפליקציית המסרים שלה.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית iMessage
אפליקציית iMessage
אפליקציית iMessage
(צילום: Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"אפליקציית iMessage של אפל נועלת את המשתמש ובכך מקדמת אסטרטגיה מתועדת, המעודדת לחץ חברתי ובריונות במטרה לקדם את מכירת המוצרים של החברה", כך צייץ בשבוע שעבר הירושי לוקהיימר, בכיר בחברת גוגל ובמחלקת אנדרואיד בחברה. ללוקהיימר הצטרף גם העמוד הרשמי של אנדרואיד, שצייץ כי "אפל לא צריכה להרוויח מהבריונות שנוצרת בעקבות iMessage. הודעות הטקסט צריכות לאחד אותנו".
המתקפה של גוגל כנגד אפל התחילה בעקבות כתבת תחקיר של הוול סטרייט ג'ורנל, שטענה כי בני נוער המשתמשים במכשירי האייפון נוטים להתנכל לבני נוער המשתמשים במכשירי אנדרואיד, בטענה שאלה נחותים מהם. ולמה הם נחשבים נחותים יותר? iMessage.
בפועל מה שקורה הוא שכאשר משתמש אייפון שולח הודעת טקסט ב-iMessage למשתמש אייפון אחר, הצבע של בועת ההודעה שנשלחת הינו כחול. לעומת זאת, במקרה שבו משתמש אייפון מתכתב עם משתמש אנדרואיד, הצבע של בועת ההודעה של משתמש האנדרואיד משתנה לירוק. התוצאה היא שבני נוער שמשתמשים באנדרואיד "מסומנים" על ידי האפליקציה, מה שגורם לבעלי אייפון להתנשא מעליהם ולעתים אף להתנכל להם. על פי הכתבה שפורסמה, הדבר הזה גורם להרבה בני נוער להיכנע ללחץ חברתי ולהחליף את המכשיר שלהם לאייפון.
2 צפייה בגלריה
צבע זה כל מה שצריך כדי לעודד בריונות?
צבע זה כל מה שצריך כדי לעודד בריונות?
צבע זה כל מה שצריך כדי לעודד בריונות?
(עיבוד תמונה, צילום: Apple)
נכון להיום, אפליקציית iMessage, שהיא אפליקציית ההודעות המוגדרת כברירת המחדל בכל מכשיר אייפון (וברוב המכשירים הניידים הנוספים שלה), נחשבת בשוק האמריקאי לאפליקציית המסרים הפופולרית ביותר - כן, אפילו יותר מוואטסאפ. למעשה, נתח השוק של אפל בתחום המובייל ברחבי אמריקה עומד על כ-60% באוכלוסייה הכללית, ואף עולה לכדי 70% בקרב בני נוער בלבד. נכון לרגע זה האפליקציה לא זמינה למשתמשי אנדרואיד (שעושים שימוש באפליקצית ברירת המחדל של גוגל כדי לשלוח הודעות), אם כי היו דיווחים בעבר על כך שאפל שקלה לשחרר את האפליקציה גם למכשירים חיצוניים שלא בבעלותה.
ראוי לציין שאפל לא משנה את צבע ההודעות על מנת ליצור פילוג או הבדלה, אלא כדי לסמן למשתמשים שההודעה שקיבלו יורדת ממכסת ההודעות שלהם אל מול ספקית הסלולר. גוגל כמובן מיהרה לספק "פתרון", ודרשה מאפל לשלב באפליקציה שלה את תקן RCS שיצרנית האייפון כבר שנים מסרבת לאמץ. מדובר בתקן שנחשב לחדש יחסית בשוק ולמעשה מהווה תקן הודעות טקסט אוניברסלי, כזה שלא יבדיל בין הודעות טקסט הנשלחות ממכשירים שונים. גוגל אף טענה שהתמיכה של אפל בתקן תשפר את חוויית המשתמשים, בין אם הם משתמשי אנדרואיד או משתמשי אייפון.