אייפון 12 פרו הוא המכשיר המסובך ביותר לתיאור מבין ארבעת הדגמים שאפל הציגה בחודש שעבר. אייפון 12 מיני הוא הקטן, אייפון 12 הוא הרגיל, אייפון 12 פרו מקס הוא מכשיר הדגל המתקדם שמצויד במערך צילום ייחודי משלו. ואייפון 12 פרו? מה נותר להגיד עליו?

זה מה שחשבנו על הדגמים האחרים בסדרה:

4 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
(צילום: EPA)
בשנה שעברה זה היה פחות מסובך. המסך של אייפון 11 פרו היה קצת קטן יותר, ומשמעותית יותר טוב מבחינת צבעים וחדות, מזה של אייפון 11. ה"פרו" הצדיק את השם שלו גם באמצעות מצלמה נוספת, וגרסת המקס שלו פשוט כללה מסך גדול יותר. גם השנה יש לגרסת הפרו מצלמה אחת יותר מאשר לגרסה הרגילה (וכן חיישן עומק ייחודי), אבל המסך הוא כמעט אותו מסך (זה של גרסת הפרו קצת בהיר יותר), באותו גודל, במארז מאוד דומה.

עוד כתבות על אפל:

מה עוד, שלא כל האייפונים הושקו השנה בבת אחת. עד אשר הפרו מקס יגיע לשוק (13 בנובמבר בארה"ב), לא נדע עד כמה המצלמות שלו הן קפיצת מדרגה בהשוואה לפרו הקטן יותר. אז לפחות בשבוע וחצי הקרובים, מיקומו של אייפון 12 פרו בהיררכיה עדיין אינו לגמרי ברור. אבל כל זה לא משנה את העובדה שאם מסתכלים עליו מחוץ לקונטקסט של תחרות בינו לבין שאר דגמי אייפון 12, מדובר בסמארטפון מצוין כמעט בכל קנה מידה. בו בזמן, הוא גם כר ניסוי עבור כמה טכנולוגיות חדשות של אפל, שעוד לא הוכיחו את עצמן.
אייפון 12 פרו
בין אם אתם אוהבים את העיצוב שלו או לא, אייפון 12 נראה ייחודי. קצוות מעוגלים באופנה היום, אבל אפל הלכה הפעם על פינות חדות במעברים בין המסך וגב המכשיר לבין המסגרת. זה גוף שדומה מצד אחד לאייפון 5 הוותיק ומצד שני לקו העיצובי שאפל בחרה לסדרת אייפד פרו שלה. מסגרת המכשיר עשוייה מפלדת אל-חלד בוהקת, שנראית מצוין אבל מהווה מגנט מזעזע לטביעות אצבע. וכאן נשאלת השאלה - האם זה בכלל רלוונטי איך הטלפון הזה נראה? כמה אנשים אתם מכירים שמסתובבים עם טלפון בכלל ואייפון בפרט בלי כיסוי? הפס הזה אולי יפה בתיאוריה, אבל הרי בסופו של דבר רוב רובם של המשתמשים יכסו אותו.
מה שאנשים בטוח יראו זה את המסך. בתוך גוף שדומה מאוד בגודלו לזה של האייפון 11 פרו, אפל הכניסה מסך גדול יותר - 6.1 אינץ׳ בהשוואה ל-5.8 אינץ'. זהו מסך OLED יפהפה, שנראה דומה מאוד לזה של אייפון 11 פרו, אך בניגוד לרוב מכשירי הדגל של 2020 קצב הרענון שלו הוא עדיין רק 60 הרץ. כמי שראה בשנה האחרונה הרבה מכשירים עם מסכי 90 ו-120 הרץ, אני יכול להגיד שזה מצער - מסכים עם קצב רענון גבוה הם באמת נעימים יותר לעין. אבל זו פריבילגיה של מבקר טלפונים. אלה מכם שרוצים לשדרג ממכשיר 60 הרץ לאייפון 12 פרו, לא ירגישו שהם מפסידים משהו.
4 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו אפל
אייפון 12 פרו אפל
העיצוב מזכיר את אייפון 5
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
מעל המסך יש כיסוי חדש מבית קורנינג (היצרנית של גורילה גלאס), שנקרא כאן "מגן קרמי". טכנית, מדובר בחומר קרמי שקוף ולא בזכוכית. מעשית, מה שאתם צריכים לדעת זה שאפל מבטיחה עמידות הגבוהה פי 4 מזכוכית אם מפילים את המכשיר. למקרה שתהיתם, החלטתי לא להפיל את המכשיר כדי לבדוק אם זה נכון, אך ביוטיוב תוכלו למצוא לא מעט סאדיסטים שכן.
מה שהכי מצא חן בעיניי במבנה הטלפון הזה בהשוואה לאייפון 11 פרו, הוא העובי. אפל הצליחה להוריד את עובי הטלפון מ-8.1 ל-7.4 מילימטרים (המשקל עלה בגרם אחד). זה הופך את האייפון 12 פרו לאחד הטלפונים הדקים ביותר בשוק היום, מה שמאוד מורגש ביד. גם כאן תקף הטיעון על כך שלכולם יש כיסוי, שבהכרח מוסיף עובי, אבל נקודת ההתחלה של הטלפון הזה טובה יותר משל כמעט כל מכשיר אחר.

סוללה בנסיגה

מתחת למכסה של אייפון 12 פרו, כמו במקרה של שאר הטלפונים בסדרה, מסתתרת ערכת שבבים חדשה מבית אפל, A14 Bionic. כצפוי, הטלפון הזה מרגיש מאוד, מאוד מהיר - לא משנה מה תזרקו לכיוונו. מצד שני, זה נכון גם לגבי A13 Bionic מאשתקד. המהירות הזו לא מפתיעה, אפל מצטיינת בשילוב בין ערכות השבבים שהיא בונה למערכות ההפעלה שהיא מפתחת. שדרוג נוסף הוא בשטח האחסון - אייפון 11 פרו עדיין הגיע עם 64 גיגה בגרסתו הזולה ביותר. הפעם הגרסה הזולה מגיעה עם 128 גיגה שטח אחסון. זו החלטה מאוד מבורכת.
עוד דבר שנמצא בקרביים של המכשיר הוא שבב ואנטנות 5G. עד כמה זו בשורה מעניינת? אם אתם גרים במדינה עם פריסת דור חמישי רחבה, בהחלט יש לזה משמעות. בישראל תשתית 5G אמנם הופעלה בחודש האחרון, אך אזורי הכיסוי שלה עדיין מאוד מוגבלים. אך כפי שכתבתי כבר יום אחרי ההשקה, עצם העובדה שהאייפון מתקדם לדור החמישי עשויה לזרז את פריסת התשתית - בזכות נתח השוק הלא-מבוטל של מכשירי החברה. דווקא בחיי הסוללה יש נסיגה: אפל גורסת כי הטלפון יכול לשרוד עד 17 שעות בין הטענות, בהשוואה ל-18 של אייפון 11 פרו. זה בהחלט קשור ל-5G וצריכת הסוללה בעת חיבור לרשת המהירה. אצלי, בשימוש סטנדרטי, הטלפון שרד יום של עבודה, ולא הייתי מוותר על הטענה לילית שלו.
4 צפייה בגלריה
MagSafe
MagSafe
המטען שמתמגנט. טכנולוגיית MagSafe
(צילום: יח"צ)
ואם כבר הטענה, יש שני דברים עליהם חייבים לדבר בהקשר הזה: היעדר מטען בחבילה של האייפונים החדשים, והחיבור המגנטי החדש שלהם. נתחיל מהמטען שלא נמצא כאן. באפל טוענים כי מדובר במהלך למען הסביבה, שמאפשר גם להפסיק להפיץ לאנשים מטענים מיותרים וגם להקטין את קופסאות האייפונים ולייעל את הלוגיסטיקה סביב שינוע שלהם. על פניו הטענות נכונות. מצד שני, קשה להתווכח עם הטיעון שאתם מקבלים תמורה פחותה לכסף שלכם: במקום מטען שלם, רק כבל Lightning - USB-C.
אבל בואו נדבר בצורה פרקטית. לאנשים שמשדרגים מאייפון ישן יותר, אם מדובר באייפון 5 והלאה (במילים אחרות, שנת 2012 והלאה), כבר יש מטען עם חיבור lightning בקצה. לאנשים שמשדרגים מאנדרואיד שיוצר בשנים האחרונות, אולי כבר יש קוביית הטענה עם חיבור USB-C בקצה. האם כל השאר יידרשו לרכוש מטען? בהחלט. וזה אכן מצער. אבל מדובר בהשקעה של כמה עשרות שקלים ולא של מאות.

מבחן המגנט

ומה באשר לחיבור המגנטי בגב המכשיר? החיבור, שנקרא MagSafe - שם שהוא חולק עם המטען המגנטי של מחשבי מקבוק - מסוגל להעביר חשמל ולקרוא תגי מידע בתוך האביזרים אליהם הוא מתחבר. ניסינו את אייפון 12 פרו יחד עם המטען המגנטי, שאינו מגיע בחבילה אלא נמכר בנפרד, וזה היה מאוד נוח. בניגוד למטעני Qi אלחוטיים אחרים, כאן אין צורך לחפש את הנקודה בה הטלפון ייטען, כי גב המכשיר מתמגנט לתחנת ההטענה. ומבחינת אפל, זה רק אחד האביזרים אליהם הגב הזה יתמגנט.
אייפון 12 פרו
אם השותפים של אפל יעשו את העבודה שלהם, הוא יתמגנט גם לתחנות עגינה לרכב, לכיסויים, לחצובות ולאביזרים רבים נוספים. חברות רבות עובדות כיום על השקת האביזרים האלה, אך המבחן האמיתי של הטכנולוגיה הזו אינו בדור הראשון של האביזרים, אלא במה שיקרה בשנה-שנתיים הבאות. אם רוכשי אייפונים יקנו לעצמם גם אביזר או שניים שמיועדים לחיבור מגנטי, זה ידרבן יצרנים להמשיך ולעבוד עם החיבור הזה.

האח הקטן

כל מה שתיארנו עד עכשיו, למעט החומר שממנו עשויה מסגרת המכשיר, רלוונטי גם לאייפון 12 הרגיל. ההבדל העיקרי בין שני המכשירים טמון במערך הצילום. לשני הטלפונים יש מערך צילום אחורי עם מצלמה רחבה ומצלמה אולטרה-רחבה, אך לאייפון 12 פרו יש גם מצלמת טלפוטו שיכולה להגיע לזום אופטי x2 וחיישן עומק (LiDAR). לכל המצלמות, כרגיל אצל אפל, יש חיישני 12 מגה-פיקסל.
זה כנראה לא יפתיע אתכם, אבל המצלמות של אייפון 12 פרו הן מהטובות שתוכלו למצוא בטלפון סלולרי כיום. זה ניכר בעיקר בצילום לילה, שתוכלו להפעיל הפעם בכל אחת ממצלמות הטלפון, כולל מצלמת הסלפי. והתוצאות בתאורה חלשה פשוט מצוינות. אפל אפילו מאפשרת לכם לצלם פורטרטים בתאורה חלשה, תוך שימוש בחיישן העומק שנותן למצלמות להבין מה קורה לפניהן.
החיישן גם עוזר למצלמות להתמקד, והמיקוד האוטומטי כאן הוא מהמהירים שראיתי. בנוסף, הוא משמש את אפל ביישומי מציאות רבודה (AR) שבהם הטלפון צריך לנסות ולהבין דברים כמו גודל של חדר, או איפה השולחן נגמר ואיפה הרצפה מתחילה.
4 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
מתי הוא יגיע אלינו? אייפון 12 פרו
(צילום: EPA)
בתנאי תאורה טובים, השיפורים במערך הצילום הרבה פחות ניכרים. בהשוואה לקודמו בתפקיד ה"פרו", אייפון 12 פרו לא מצלם תמונות משמעותית יותר טובות באור יום. הצבעים קצת חדים יותר, יש קצת יותר פרטים, אבל אלה לא הבדלים מהותיים. בנוסף לצילום לילה, עוד יכולות ייחודיות לדור הזה של המכשירים הם צילום וידאו עם HDR, וכן היכולת שתתווסף בעדכון עתידי לצלם בפורמט RAW בלי לאבד את עיבוד התמונה של אפל.
לטוב ולרע, אייפון 12 פרו הוא נציג בכיר בעוד דור של אייפון. זה טלפון מהיר ונוח, עם מצלמות מצוינות וסוללה שלא הולכת לזכות בשום פרס. אמנם המצלמות של אייפון 12 פרו מצוינות, אך ההבדל בין יכולות הצילום שלו לבין אלה של אייפון 12 אינן מהותיות מספיק כדי להצדיק את המחיר הגבוה יותר עבור משתמשים שלא מאוד אכפת להם מצילום. החידושים הטכנולוגיים - החיבור המגנטי וחיישן ה-LIDAR - עדיין נמצאים בתחילת דרכם, אז קשה לדעת כמה שימושיים הם יהיו עבור המשתמשים. אייפון 12 פרו ניתן לנו לסקירה על-ידי iStore, משווקת רשמית של מוצרי אפל בישראל. המחיר ותאריך ההשקה בישראל טרם פורסמו.