נשיא ארה"ב דונלד טראמפ האריך אמש (יום ד') עד למאי 2021 את הצו האוסר על חברות אמריקניות למכור ציוד או תוכנות לענקיות הטכנולוגיה הסיניות וואווי ו-ZTE. החרם שהוטל לפני שנה הותיר את וואווי ללא אפשרות להתקין את השירותים השונים של גוגל על מכשירי הסמארטפון שהיא מייצרת, או לשתף פעולה עם חברות אמריקניות אחרות.
1 צפייה בגלריה
סמארטפון של וואווי
סמארטפון של וואווי
סמארטפון של וואווי
(צילום: shutterstock)
בוושינגטון מאשימים כי וואווי משתפת פעולה עם מאמצי הריגול של המשטר הסיני ולכן היא מהווה סיכון ביטחוני. זאת גם הסיבה שארה"ב נאבקת על מנת למנוע מוואווי לפרוש רשתות 5G ברחבי העולם. עם זאת, מאז מאי 2019 מקבלת וואווי רשיונות שמתחדשים מעת לעת ומאפשרים לה להמשיך לעבוד עם גוגל ועם חברות נוספות על מכשירים שכבר הושקו.
לעומת זאת, מכשירים שהושקו אחרי שהחרם יצא לדרך - כמו הסמארטפון המתקפל מייט Xs וסדרת P40 - מגיעים עם גרסת הקוד הפתוח של מערכת ההפעלה אנדרואיד וללא שירותים כמו חנות האפליקציות, ג'ימייל, יוטיוב, גוגל מפות ועוד. ב-15 במאי צפוי לפקוע הרישיון הזמני האחרון שהוענק לוואווי, ועדיין לא ברור אם בכוונת משרד המסחר האמריקני לחדש אותו פעם נוספת.
החרם האמריקני הוא הסיבה שוואווי השיקה השבוע מהדורה חדשה של P30 פרו, מכשיר הדגל שלה מ-2019 שהיה האחרון שהגיע עם כל השירותים של גוגל. ההשקה של "המהדורה החדשה", בצבע כסוף שלא היה זמין קודם לכן, מאפשרת לוואווי להמשיך לייצר עניין בקרב הצרכנים בזמן שהיא מתקשה למכור את הסמארטפונים היותר-חדשים שלה מחוץ לסין.