קבלו את הסמארטפון המתקפל השני של וואווי: היצרנית הסינית הציגה היום (ב') את מייט Xs, גרסה משופרת של המייט X שהציגה בדיוק לפני שנה. בתפריט: ציר משודרג, מסך עמיד יותר וערכת שבבים חדישה. בניגוד לאחיו הגדול, שנמכר אך ורק בסין, המייט Xs צפוי להגיע ל"שווקים גלובליים" בחודש הבא. המחיר - 2,499 אירו לגרסה עם 8 גיגה בייט זיכרון ו-512 גיגה בייט נפח אחסון.
3 צפייה בגלריה
וואווי מייט Xs
וואווי מייט Xs
יגיע גם אלינו? מייט Xs
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
וואווי מייט Xs
וואווי מייט Xs
מתקפל החוצה
(צילום: רויטרס)
וואווי הייתה אמורה להכריז על המכשיר החדש במסיבת עיתונאים בתערוכת המובייל בברצלונה, MWC, אולם התערוכה בוטלה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. בחברה החליטו לערוך את מסיבת העיתונאים בכל זאת ולהעביר אותה בשידור חי ברשת. במסגרת האירוע הוכרזו גם מחשב נייד, טאבלט ורמקול חכם.
כמו במכשיר המקורי, גם המייט Xs מצוייד במסך בגודל 8 אינץ' אשר מתקפל החוצה. כך, במצב מקופל שני צידיו הם מסכים - אחד בגודל 6.6 אינץ' והשני בגודל 6.38 אינץ'. מה כן השתנה? קודם כל, בוואווי אומרים שהצליחו לשפר את המסך ואת הציר: מסך הפלסטיק עמיד יותר לעומת הדור הקודם וגם הציר חוזק והוא עובד בצורה חלקה יותר. מתחת למכסה המנוע נמצאת ערכת שבבים חדישה יותר, קירין 990, וגם מערכת הקירור שודרגה.

תשכחו מג'ימייל ויוטיוב

מייט Xs מריץ גרסה נקייה של אנדרואיד, אך כצפוי הוא מגיע ללא השירותים והאפליקציות של גוגל לאור החרם המתמשך של ארה"ב על החברה הסינית. במקום גוגל פליי, כדי לרכוש אפליקציות יצטרכו המשתמשים לגשת לחנות של וואווי, AppGallery. בחברה אומרים כי הם עובדים "בשיתוף פעולה עם מפתחים עולמיים כדי להרחיב את האקוסיסטם". ואם כבר אפליקציות, מייט Xs מאפשר להשתמש בשלוש במקביל - אחת בכל צד של המסך והשלישית בחלון צף.
3 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי Z פליפ
סמסונג גלקסי Z פליפ
המתחרה. סמסונג גלקסי Z פליפ
(צילום: EPA)
וואווי הכריזה על הסמארטפון המתקפל הראשון שלה, מייט X, בתערוכת MWC לפני שנה. המכשיר היה אמור להגיע למדפים באמצע 2019, אך לבסוף הושק רק בנובמבר האחרון ובסין בלבד. היורש שלו, מייט Xs, יצטרף לשלושה מכשירים מתקפלים שכבר נמכרים בשוק העולמי: גלקסי פולד של סמסונג, שהשקתו עוכבה בחודשים רבים בעקבות שורה של תקלות במסך; גלקסי Z פליפ של סמסונג, מכשיר בתצורת צדפה, שהושק מוקדם יותר החודש; ומוטורולה רייזר, שמבוסס על הרייזר הוותיק מתחילת שנות ה-2000, גם הוא בתצורת צדפה.
ויש עוד מכשיר דגל מעבר לפינה: וואווי ניצלה את האירוע בברצלונה כדי להודיע כי ב-26 במרץ תערוך בפריז אירוע שבו תכריז על סדרת ה-P40. לפי השמועות וההדלפות, מערך הצילום של דגם הפרו יכלול זום אופטי x10 וחיישן 52 מגה-פיקסל. אבל גם הסמארטפון הזה צפוי להגיע ללא האפליקציות והשירותים של גוגל - מה שיקשה על היצרנית הסינית למכור אותו במערב.