הרשת החברתית המדוברת קלאבהאוס סוף סוף מגיעה לאנדרואיד, אחרי יותר משנה שבה הייתה זמינה למשתמשי אפל בלבד. קלאבהאוס הודיעה אמש (יום א') על הצעד בבלוג הרשמי שלה, בפוסט שכותרתו "ברוכים הבאים משתמשי אנדרואיד". נכון לעכשיו, אפליקציית האנדרואיד מושקת בגרסה ניסיונית (בטא) והיא זמינה בארה"ב בלבד. בשלב הבא היא תהיה זמינה גם במדינות דוברות אנגלית נוספות, ובהמשך גם בשאר העולם.

עוד כתבות בנושא:

2 צפייה בגלריה
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס. יותר מ-10 מיליון משתמשים שבועיים
(צילום: Shutterstock)
משתמשים מחוץ לארה"ב, ובהם גם משתמשים ישראלים, יכולים בינתיים להירשם דרך חנות האפליקציות פלייסטור של גוגל לקבלת התראה כאשר האפליקציה תהיה זמינה בשוק המקומי. אך גם כאשר היא תהיה זמינה באזור מסוים, האפליקציה לא תהיה פתוחה להורדה לקהל הרחב, אלא תישאר במתכונת הנוכחית שלה, ותחייב קבלת הזמנה ממשתמש קיים על מנת להצטרף לשירות.
קלאבהאוס היא רשת חברתית מבוססת חדרי אודיו, שזכתה לפופולריות רבה בשנה החולפת למרות - ואולי בגלל - הקושי להצטרף אליה. היא הושקה בשנה שעברה ומשכה אליה ידוענים, פוליטיקאים ויזמים, בהם אילון מאסק, מארק צוקרברג ואופרה ווינפרי. בפברואר האחרון, מייסדי האפליקציה הכריזו כי השירות הגיע ליותר מעשרה מיליון משתמשים שבועיים פעילים. לאחרונה שווי החברה הוערך ב-4 מיליארד דולר במהלך סבב גיוס הון שקיימה.
הנסיקה של קלאבהאוס
בפוסט שפרסמה, קלאבהאוס הצהירה כי בשבועות הקרובים היא מתכננת לאסוף פידבק מקהילת המשתמשים באפליקציית הבטא החדשה, ולתקן בהתאם בעיות שונות וכן להוסיף פיצ'רים שלא זמינים בגרסה הנוכחית, כמו תשלומים, לפני ההפצה הנרחבת יותר. החברה אמרה כי קיבלה בקשות רבות להשיק גרסה לאנדרואיד.
לפי הפוסט, הבחירה להמשיך ולאפשר רק למשתמשים שקיבלו הזמנה להצטרף לשירות היא חלק ממאמצי החברה "לשמור על צמיחה מדודה". לפי קלאבהאוס, הפלטפורמה צמחה מהר מהצפוי, ולאותה פופולריות יש גם חסרונות - היא התבטאה בעומס על מערכות החברה, שהביאו לתקלות אצל המשתמשים. "זה גרם לנו להעביר את המיקוד שלנו לגיוסים, תיקון תקלות, ובניית החברה, במקום למפגשים של הקהילה ופיתוח פיצ'רים במוצר", נכתב בפוסט. עוד נכתב כי "כשמצמיחים קהילות מהר מדי, דברים עלולים להישבר". במהלך הקיץ, קלאבהאוס מתכננת לשלב בפלטפורמה מיליוני משתמשי iOS שלדבריה נמצאים בהמתנה כרגע.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג. הצטרף והעתיק
(צילום: רויטרס)
חיסרון נוסף של אותה פופולריות עבור החברה, הוא העובדה שחברות טכנולוגיה רבות, בהן פייסבוק, טוויטר, ספוטיפיי, לינקדאין, דיסקורד, סלאק ורדיט החלו לפתח בעצמן, או להתעניין בפיתוח פיצ'רים מבוססי אודיו שדומים לשירות שמציעה קלאבהאוס. תחרות שכזו מצד חברות מבוססות יותר עלולה לגרום למשתמשים לעזוב את השירות הצעיר. לפי דיווחים, טוויטר אף התעניינה ברכישת החברה בעבר.
הפופולריות של קלאבהאוס גברה על רקע ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה, שבמהלכה הבידוד החברתי גרם לאנשים לחפש דרכים חדשות לשמר קשרים אנושיים מרחוק. אולם, לפי נתוני חברת המחקר Sensor Tower שפורסמו בשבוע שעבר בביזנס אינסיידר, הצמיחה של הפלטפורמה חווה האטה לאחרונה - באפריל האחרון הורידו אותה 922 אלף משתמשים בעולם, לעומת 9.6 מיליון בחודש פברואר.