פייסבוק מצטרפת לחגיגה הקולית ומשיקה שורה של מוצרים מבוססי אודיו: הרשת החברתית הפופולרית בעולם הכריזה אמש (ב') כי היא עובדת על כלים חדשים, חלקם כבר נבדקים בקרב מספר מצומצם של משתמשים, שנשענים על המגמות החמות בתחומי האודיו - פודקאסטים וחדרי צ'אט קוליים.
2 צפייה בגלריה
כלי האודיו החדשים של פייסבוק
כלי האודיו החדשים של פייסבוק
כלי האודיו החדשים של פייסבוק
(צילום: פייסבוק)

מה בתפריט

שיבוט של קלאבהאוס: פייסבוק הודיעה כי כבר החלה לבחון מוצר חדש, תחת השם Live Audio Rooms, שמתנהג ממש כמו האפליקציה הפופולרית של השנה האחרונה - קלאבהאוס. המוצר של פייסבוק יאפשר פתיחת חדרי שיחה קוליים תחת נושאים שונים, שיאפשרו למאזינים לשאול שאלות ולצ'פר את המשוחחים באמצעות מתן "כוכבים". בתחילה חדרים אלה יהיו זמינים במסגרת קבוצות ומובילי דעה, ובהמשך הם ייפתחו בצורה רחבה יותר. החדרים הקוליים אמורים להיות זמינים בסופו של דבר גם באפליקציית פייסבוק וגם במסנג'ר.
שיתוף פעולה עם ספוטיפיי: מגמה חמה נוספת של השנתיים האחרונות היא הצמיחה המטאורית של פורמט הפודקאסטים. שירות הסטרימינג שנתן לפודקאסטים דחיפה משמעותית, ספוטיפיי, חובר בשיתוף פעולה מסקרן עם פייסבוק. במסגרתו, פייסבוק תציע בתוך הפלטפורמה שלה דרכים לאיתור של פרקים וכותרים חדשים, ולהאזנה להם ישירות מתוך פייסבוק - גם כשהאפליקציה פועלת רק ברקע.
סאונדבייטס: פייסבוק הודיעה גם כי תשקיע בכלים ליצירה ושיתוף של קטעי קול בפלטפורמה שלה. סאונדבייטס יאפשרו למשתמשים ליצור קטעים קצרצרים, לערוך, לערבל ולהלביש עליהם אפקטים שונים, ולשתף אותם ברשת החברתית. בפייסבוק מבטיחים כלים לשינוי הפיצ', לשילוב קטעי סאונד שונים וגם לתמלול מיידי שלהם.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס
(צילום: Shutterstock)
ההכרזה של פייסבוק לא מגיעה בהפתעה: אחרי שהעתיקה את פיצ'ר הסטורי מהמתחרה סנאפצ'ט והפכה אותו לפופולרי בכל העולם, ואחרי שהכניסה את השיבוט של טיקטוק לאינסטגרם תחת השם Reels, היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שקלאבהאוס - הרשת החברתית הלוהטת של החודשים האחרונים, תמצא את דרכה גם היא אל תוך משפחת האפליקציות של פייסבוק.
מארק צוקרברג עצמו התארח בקלאבהאוס מספר פעמים. בחודש פברואר האחרון הוא הצטרף לאחת מתוכניות האירוח של הרשת החברתית כדי לדבר על חטיבת המציאות של פייסבוק ועל המאמצים שלה בתחומי מציאות מדומה ורבודה; ואילו בחודש שעבר הצטרף לשיחה יחד עם מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, שבמהלכה ביקר בחריפות את ענקית הטכנולוגיה אפל, אותה כבר הגדיר בשיחה עם משקיעים כ"מתחרה" הרצינית ביותר של פייסבוק.
אל המגמת הרותחת הזאת הצטרפה בחודשים האחרונים גם טוויטר, כשהשיקה מוצר חדש בשם Spaces. אם גם אתם נקלעים להאזנה מתמשכת לשיחות בין צייצנים ישראלים - דעו שמדובר בחווייה דומה למדי לזו שבאפליקציית קלאבהאוס.