כמו שווקים טכנולוגיים רבים אחרים, גם שוק אביזרי המחשב לא יודע שובע וההוכחה לכך היא הכמות האדירה של מקלדות ועכברים שניתן למצוא היום על המדפים. אחת מסדרות האביזרים המרשימות ביותר שניתן למצוא היום על המדף היא סדרת MX של לוג'יטק (Logitech), שנוצרה במטרה עיקרית אחת: לספק למשתמשים חוויית שימוש מקצועית ואיכותית, תוך דגש ברור על פרודוקטיביות וניהול נכון של מהלך העבודה.
בשבועות האחרונים הגיעו לישראל שניים מהמוצרים החדשים של הסדרה, העכבר MX Master 3S והמקלדת המכאנית החדשה MX Mechanical, שממשיכים את קו הפרודוקטיביות של הסדרה ומציעים חוויית שימוש מהטובות בשוק, איכות בנייה מרשימה במיוחד ומגוון רחב של פיצ'רים חכמים שלא ניתן למצוא כמותם אצל המתחרות. התענוג לאו דווקא הכי זול, אבל התמורה בלי שום ספק שווה את זה. כמה שווה את זה? בדקנו לעומק וחזרנו עם תשובות.
8 צפייה בגלריה
הנבחרת החדשה של לוג'יטק
הנבחרת החדשה של לוג'יטק
הנבחרת החדשה של לוג'יטק
(צילום: רועי האן)

עוד סקירות:

MX Master 3S

הפעם לוג'יטק לא יצרה עכבר חדש לחלוטין, וה-MX Master 3S הוא למעשה גרסה "משופצת" של ה-MX Master 3 שיצא לשוק בשנה שעברה. על כן, אין כאן יותר מידי שינויים או שדרוגים, אך אלה שכן קיבלנו בהחלט עושים את ההבדל. רק לא בטוח שהשינויים האלה שווים את המחיר של עכבר חדש לחלוטין אם אתם כבר מחזיקים בדגם הקודם.
אחד הדברים שמיד שמתי לב אליהם עם הדגם החדש זה שהוא נראה בדיוק כמו קודמו. העכבר עדיין מציע את האחיזה הארגונומית הייחודית של סדרת MX Master, והוא מגיע במשקל ובגודל הזהה לחלוטין לזה של הדגם הקודם. כמו כן, הוא כולל את אותם הכפתורים ואת אותן שתי גלגלות. אז איפה ההבדל, אתם שואלים? הכל בחיישן ובסאונד של הלחיצות.
8 צפייה בגלריה
אותה גברת בשינוי אדרת
אותה גברת בשינוי אדרת
אותה גברת בשינוי אדרת
(צילום: רועי האן)
לוג'יטק שילבה כאן סוויצ'ים חדשים לכפתורים הראשיים של העכבר, ולטענתה הסאונד שמפיקות ההקלקות של העכבר צומצם בכ-90% בהשוואה לסאונד שהפיקו הכפתורים של הדגם הקודם. במבחן התוצאה זה אכן כך: העכבר שקט באופן משמעותי בהשוואה לקודמו, ברמה שמאוד קשה לשמוע אותו אם אתם לא מתרכזים בסאונד שהוא מפיק בזמן השימוש. זהו ללא ספק שינוי מבורך, בעיקר אם אתם משתמשים בעכבר הזה במשרד הומה אדם, אבל אם תשאלו אותי לא מדובר בשינוי ששווה את המחיר של העכבר (שעומד על כ-499 שקלים) אם אתם מחזיקים באחד מהדגמים הקודמים.
לצד השינוי בסאונד, לוג'יטק סיפקה גם חיישן חדש, שכעת מציע תמיכה בכ-8,000 DPI, זאת בהשוואה ל-MX Master 3 שמציע תמיכה בכ-4,000 DPI. אם מעולם לא שמעתם את המונח DPI בעבר (ר"ת Dot Per Inch), מדובר במדד שמאפשר לנו למדוד את המרחק שסמן העכבר יעבור על המסך בהתאם למרחק שנזיז את העכבר בפועל על השולחן - ככל שה-DPI גבוה יותר, סמן העכבר על המסך יזוז מהר ורחוק יותר בכל הזזה של העכבר על השולחן.
אין ספק ש-8,000 DPI הוא נתון שעשוי להרגיש "מפוצץ" אם מעולם לא התעסקתם עם DPI בעבר, אך אם יצא לכם אי פעם להתעסק עם עכברים שמציעים תמיכה ב-DPI גבוה אתם כבר אמורים וצריכים לדעת שהסיכוי שתשתמשו ב-8,000 DPI עם העכבר שלכם שואף לאפס, בעיקר בגלל שמדובר במהירות סופר-גבוהה שלא תסייע לכם יותר מדי בזמן העבודה (אני למשל משתמש רוב הזמן בעכבר שכוון למהירות של 400 DPI), ועל כן גם כאן לא הייתי אומר שמדובר בשדרוג משמעותי במיוחד.
לצד השינויים האלה, חוויית השימוש בעכבר די זהה לזו של הדגם שהושק בשנה שעברה. העכבר מציע תמיכה מלאה במערכות ווינדוס ומק, וניתן לחברו למחשב באמצעות דונגל ייעודי או באמצעות בלוטות'. כמו כן, ניתן להקצות לעכבר שלושה פרופילים שונים ולעבור ביניהם בקלות בהתאם למערכת שאליה הוא מחובר. דבר שפחות אהבתי הוא שאי אפשר לאחסן את דונגל החיבור של העכבר בשום מקום על העכבר עצמו, כך שאם תרצו לנייד אותו ממקום למקום תצטרכו לשים את הדונגל במקום בטוח אחר או להסתמך על בלוטות'.
8 צפייה בגלריה
ארגונומי ונוח לאחיזה
ארגונומי ונוח לאחיזה
ארגונומי ונוח לאחיזה
(צילום: רועי האן)
הפיצ'רים של העכבר רבים, החל מהעובדה שהוא כולל שתי גלגלות, האחת סטנדרטית אך חכמה שמאפשרת לנו לבחור בין כמה מצבי גלילה שונים והשנייה הממוקמת בצידו השמאלי של העכבר וניתנת להתאמה אישית מלאה. כמו כן, העכבר כולל זוג כפתורים נלווים בצידו השמאלי לצד כפתור "מחוות" ייעודי שנמצא על גבי המשענת של האגודל. לחיצה ארוכה עליו תאפשר לנו להזיז את העכבר לצדדים ולבצע תוך כדי פעולה מסוימת, וגם היא ניתנת להתאמה אישית מלאה.
בכל התכונות של העכבר ניתן לשלוט בקלות באמצעות תוכנת "+Logi Options", שהיא פשוט חובה לכל מי שמתכוון להשתמש בעכבר הזה או בכל מוצר אחר התומך בה. התוכנה תאפשר לכם להתאים אישית את כל התכונות השונות של העכבר, זאת לצד היכולת להגדיר פרופילי עבודה ייעודיים בהתאם לתוכנות השונות בהם אתם משתמשים. באשר לחיי הסוללה, לוג'יטק מבטיחה שהעכבר יספיק ל-70 ימי שימוש רצופים לפני הצורך בטעינה, זאת לצד יכולות טעינה מהירה המספקות שלוש שעות שימוש לדקת טעינה.
8 צפייה בגלריה
התאמה אישית מלאה
התאמה אישית מלאה
התאמה אישית מלאה
(צילום מסך)
אז האם שווה לכם לשים את היד על ה-MX Master 3S? אם מעולם לא החזקתם בעכבר בסדרה בעבר - חד-משמעית כן. מדובר באסופה של פיצ'רים ויכולות שגובשו יחדיו לכדי עכבר אחד שפשוט יענה על כל הדרישות שלכם ובהצטיינות יתרה. יחד עם זאת, אם אתם כבר מחזיקים בדגם הקודם של העכבר, לא הייתי אומר שמדובר בשדרוג ששווה 499 שקלים.

MX Mechanical

לצד ה-MX Master 3S, השיקה לוג'יטק גם מקלדת חדשה, MX Mechanical, שהיא למעשה המקלדת המכאנית הראשונה של לוג'יטק תחת סדרת MX. אם אתם לא יודעים מהי מקלדת מכאנית, נסביר בקצרה שמדובר במקלדת שבה כל מקש מורכב למעשה ממתג ייעודי (סוויץ'), זאת במקום מקלדות "ממברנה" רגילות, שבהן מתחת לכל המקשים ישנו משטח גומי אחד שסוגר מעגל עם לוח האם של המקלדת בכל פעם שאנחנו לוחצים על מקש.
מקלדות מכאניות הן אינן דבר חדש בשוק, והשימוש בהן נפוץ בעיקר בקרב גיימרים כיוון שחוויית השימוש בהן מדויקת בהרבה בהשוואה למקלדות ממברנה. יחד עם זאת, בשנים האחרונות יותר ויותר משתמשים החלו לסגל לעצמם מקלדות מכאניות גם אם הם אינם גיימרים, והביקוש אליהן בשוק עולה משנה לשנה. מעבר לעובדה שהן מדויקות יותר, למקלדות מכאניות יש עוד לא מעט יתרונות על גבי מקלדות הממברנה, החל מהעובדה שהן עמידות יותר לאורך זמן, דרך העובדה שמקלדות מכאניות רבות מציעות יכולות התאמה אישית רחבות - למשל היכולת לבחור את סוג הסוויץ' שיגיע עם המקלדת (עוד על כך בהמשך). ליתרונות האלה יש כמובן חיסרון אחד וזוהי העובדה שברגע שעוברים למקלדות מכאניות העסק נהיה יקר יותר, אבל כיום קיימות בשוק מקלדות מכאניות בשלל תקציבים שונים.
ה-MX Mechanical מגיעה לישראל בשתי תצורות, האחת בגודל "מלא" הכולל בנוסף למקשי האותיות גם מקלדת נומרית (מקלדת מספרים ייעודית בחלקה הימני של המקלדת). התצורה השנייה של המקלדת עונה לשם "TKL" (ר"ת Tenkeyless) והיא מגיעה ללא המקלדת הנומרית.
8 צפייה בגלריה
שלדת אלומיניום בעלת גימור מוברש
שלדת אלומיניום בעלת גימור מוברש
שלדת אלומיניום בעלת גימור מוברש
(צילום: רועי האן)
בשתי התצורות לוג'יטק מאפשרת לצרכנים לבחור את סוג הסוויצ'ים המכאניים המועדפים עליהם: סוויצ'ים אדומים שמספקים תחושת הקלדה "לינארית" ושקטה, סוויצ'ים כחולים שמספקים תחושת הקלדה "קליקית" שגם מספקת סאונד חזק יותר וסוויצ'ים חומים שמספקים תחושת הקלדה "טקטילית", שהיא בעצם סוג של שילוב בין תחושת ההקלדה של הסוויצ'ים הכחולים לבין הסאונד השקט יותר של הסוויצ'ים האדומים. יחד עם זאת, נכון לכתיבת שורות אלה בשוק הישראלי המקלדת משווקת עם הסוויצ'ים החומים בלבד.
כמו הרבה מקלדות מכאניות שבהן השתמשתי בעבר, תחשות ההקלדה של ה-MX Mechanical פשוט נהדרת, והפידבק שמתקבל בזמן ההקלדה מאוד מספק. אציין לטובה את איכות הבנייה הגבוהה של המקלדת, שמגיעה עם שלדת מתכת חזקה בעלת גימור אלומיניום מוברש שלא רק נראית נהדר אלא גם מספקת למקלדת עמידות מהטובות שנתקלתי בהן בשנים האחרונות. בנוסף, אהבתי מאוד את הגיוון בצבעי המקשים. הדבר היחידי שפחות אהבתי כאן הוא שאנחנו לא מקבלים בקופסה שום משענת ליד, מה שעשוי להפוך את חווית השימוש לקצת בעייתית אם המקלדת לא תוצב במרחק המתאים מהידיים שלכם. כן אציין שיש אפשרות להגביה את המקלדת באמצעות זוג רגליות, אבל זה לא מספיק בשביל להבטיח חווית שימוש נוחה ובריאה לידיים שלכם לאורך זמן.
8 צפייה בגלריה
סוויצ'ים חומים: טקטיליים ושקטים
סוויצ'ים חומים: טקטיליים ושקטים
סוויצ'ים חומים: טקטיליים ושקטים
(צילום: רועי האן)
כמו ה-MX Master 3S, גם המקלדת החדשה מגיעה עם מגוון רחב של פיצ'רים חכמים הניתנים להתאמה אישית: גם כאן נקבל אפשרות חיבור לשלושה מכשירים באמצעות כפתורי פרופילים ייעודיים, זאת לצד שורת מקשי Function דינמית המאפשרת בנוסף גם לשלוט על מוזיקה, לקחת צילום מסך, להפעיל מקלדת אימוג'ים ועוד. באופן מעניין, גם הפעם לוג'יטק לא כללה שום מקום לאחסון של הדונגל בתוך המקלדת עצמה, דבר שמעט מעיק בכל מה שקשור לניידות.
המקלדת כוללת תאורה מלאה הניתנת להתאמה אישית, והיא מתאימה לשימוש גם עם מחשבי ווינדוס וגם עם מחשבי מק (אפילו החריטה של המקשים מותאמת לשתי המערכות), זאת לצד אפשרות חיבור באמצעות דונגל או באמצעות בלוטות'. בשלל התכונות של המקלדת נוכל לשלוט גם כן באמצעות תוכנת +Logi Options. באשר לחיי הסוללה, על-פי לוג'יטק המקלדת מסוגלת להחזיק עד עשרה חודשים של שימוש רציף ללא תאורה דולקת, ועד ל-15 ימים שלמים עם תאורה בבהירות הגבוהה ביותר.
8 צפייה בגלריה
התאמה אישית מלאה
התאמה אישית מלאה
התאמה אישית מלאה
(צילום מסך)
אז האם ניתן להמליץ על המקלדת הזו? אני יכול להגיד בלב שלם שכן, בעיקר בגלל שהיא מביאה לשוק העבודה המקצועי את התכונות המעולות של המקלדות המכאניות בצורה פשוט נהדרת, תוך שהיא לא מוותרת על היכולות הפרודוקטיביות המרשימות של סדרת מוצרי MX. כמו כן, ובניגוד לעכבר שכלל שדרוגים מינוריים בהשוואה לקודמו, כאן מדובר במקלדת חדשה לחלוטין שאין לה מתחרות, אלא אם אתם מחזיקים כבר במקלדת מכאנית אחרת. באשר למחיר, המקלדת משווקת בישראל במחיר של 629 שקלים לגרסה המוקטנת (TKL), ו-699 שקלים לגרסה בגודל מלא - מחיר יחסית יקר בשביל מקלדת מכאנית, אך בהתחשב בכל התוספות והפיצ'רים החכמים שהמקלדת כוללת, זוהי השקעה לטווח ארוך שללא ספק תשתלם.

One Dongle to Rule Them All

על הדונגל הייחודי של לוג'יטק החלטתי ששווה לדבר בנפרד, בעיקר בכלל שמדובר באחד מהפיצ'רים המעניינים ביותר שלוג'יטק החלה לכלול עם המוצרים החדשים שלה בשנים האחרונות.
במבט ראשון, ה-Logi Bolt נראה כמו כל דונגל USB רגיל, אך למעשה מדובר בדונגל חכם ומאוד מרשים, שפשוט הופך את החיים לקלים יותר בכל מה שקשור לחיבור של מוצרי לוג'יטק התומכים בו למחשב. היתרון המרכזי של הדונגל הזה מגיע ביכולת שלו לחבר במקביל עד שישה מכשירים תומכים שונים. על-פי לוג'יטק, השימוש ב-Logi Bolt מוריד משמעותית את זמן השיהוי בין האביזרים השונים שמחוברים אליו למחשב - על הסעיף הזה אתעכב עוד קצת ואגיד שמהניסיון שלי השיהוי והתגובתיות של המוצרים בחיבור עם הדונגל תקום ותיפול על המרחק בין הדונגל לבין המוצר שמחובר אליו. כך, למשל, עם ה-MX Master 3S חוויתי מעט קרטועים בזמן השימוש עד לרגע שהעברתי את הדונגל למיקום קרוב יותר פיזית לעכבר עצמו. במחשבים ניידים זו לאו דווקא בעיה כיוון שכל החיבורים גם ככה קרובים אליכם, אבל במחשבים נייחים שבהם מרבית חיבורי ה-USB ממוקמים מאחורה, זה בהחלט יכול להיות מורגש.
8 צפייה בגלריה
דונגל חכם ומתקדם, Logi Bolt
דונגל חכם ומתקדם, Logi Bolt
דונגל חכם ומתקדם, Logi Bolt
(צילום: רועי האן)
חוויית הצימוד של המוצרים לדונגל פשוטה למדי: כל שעליכם לעשות הוא לחבר את הדונגל למחשב, להפעיל את המוצר שתרצו לשייך אליו ולחבר בין השניים באמצעות תוכנת +Logi Options. לאחר אימות קצר בין המוצר לדונגל תהליך השיוך יושלם ותוכלו להתחיל להשתמש במוצר שחיברתם. תהליך השיוך הוא חד-פעמי, מה שאומר שאחרי שתבצעו אותו פעם אחת תוכלו לנייד את הדונגל ממחשב למחשב ולא תצטרכו לחזור על הליך השיוך עם המוצרים שלכם - תודה לך לוג'יטק.
ציון לשבח לוג'יטק מקבלת על כך שהיא לא מתקמצנת על הדונגל החדש שלה, וכל מוצר תומך Logi Bolt שתרכשו יגיע עם הדונגל בקופסה. מה שזה עוד אומר זה שאם יש לכם יותר ממוצר תומך אחד, יהיה לכם גם יותר מדונגל אחד שתוכלו לחבר לכמה מכשירים שונים במקביל, כך שגם הטרחה של להוציא את הדונגל ולהעביר אותו ממערכת למערכת תרד מכם.

השורה התחתונה

אחרי מספר שבועות של שימוש, אין ספק שהמוצרים החדשים של לוג'יטק בסדרת MX מרשימים מאוד, והם בהחלט עשויים להיות שווים את ההשקעה אם אתם מחפשים איכות בלתי מתפשרת ומגוון רחב של פיצ'רים חכמים עם האביזרים של המחשב שלכם.