השולפת המהירה במזרח: ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei) חשפה אמש את הסמארטפונים החדשים שלה, שיציעו לראשונה בתעשיית הסמארטפונים תמיכה בתקשורת מבוססת לוויין - רגע לפני אירוע החשיפה החגיגי של אפל, שצפויה להשיק את סדרת אייפון 14 שלפי ההערכות תתמוך גם היא בטכנולוגיה החדשה.
2 צפייה בגלריה
Huawei Mate 50
Huawei Mate 50
Huawei Mate 50
(צילום: Huawei)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

וואווי חשפה אמש שני דגמים חדשים בסדרת מכשירי Mate 50. כאמור, שני המכשירים של הסדרה, ה-Mate 50 וה-Mate 50 Pro, יציעו תמיכה בתקשורת לוויינית - כזו שמאפשרת לקבל קליטה באמצעות חיבור לרשת תקשורת המבוססת על לוויין. המכשירים החדשים של וואווי יעשו שימוש ברשת הלווינים הסינית BeiDou, שמטרתה העיקרית היא לספק תקשורת באזורים נטולי קליטה סלולרית.
השיח סביב התמיכה בתקשורת לוויינית בסמארטפונים צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות, ועד אמש היה נראה שאפל תהיה זו שתקטוף את התואר "יצרנית הסלולר הראשונה שתציג סמארטפון בעל תמיכה בתקשורת לוויינית" - אולם וואווי כאמור לא נשארה אדישה והחליטה לקטוף את התואר בעצמה.
ראוי להדגיש שאפילו שהיא מתחילה לצבור תאוצה, התמיכה בתקשורת לוויינית עדיין מצויה בחיתוליה. יחד עם זאת כאמור השימוש והשיח סביבה עולה משנה לשנה, ולצד וואווי יש עוד מגוון רחב של חברות שמתחילות לנצל אותה - רשת התקשורת T-Mobile למשל הכריזה על שיתוף פעולה עם חברת SpaceX שבמסגרתו היא תאפשר למנויי החברה להתחבר לרשת הלוויינים של Starlink (החברה הודיעה שבתחילת הדרך תתאפשר שליחה של הודעות טקסט ותמונות בלבד, כשהתמיכה בשיחות טלפון או בגלישה ברשת המבוססת על חיבור לוויני תגיע בהמשך הדרך).
2 צפייה בגלריה
סטארלינק
סטארלינק
סטארלינק
(צילום: shutterstock)
גם גוגל הודיעה לאחרונה כי מכשירי אנדרואיד יתמכו בתקשורת לוויינית, וכאמור אפל צפויה לחשוף הערב את סדרת אייפון 14 שלפי ההערכות תתמוך גם היא בטכנולוגיה. עם זאת, החברה צפויה לאפשר בתחילת הדרך רק שליחה של הודעות טקסט קצרות.