גוגל אף פעם לא היתה טובה בלהסתיר: הסמארטפון המתקפל החדש שענקית הטכנולוגיה צפויה להשיק בכנס המפתחים שיתקיים בשבוע הבא, I/0, נחשף במלוא תפארתו על ידי המדליף הסדרתי (והאמין) Evan Blass. על פי ההדלפות, המכשיר החדש, שיתחרה בגלקסי פולד של סמסונג בשוק המערבי, צפוי לעלות כ-1,700 דולר. התמונות שבלאס העלה מיועדות לחומרים השיווקיים של הטלפון, כך שעל פניו מדובר בדבר האמיתי ולא בהערכה של צד-שלישי כיצד הוא עשוי להיראות.
3 צפייה בגלריה
סמארטפון  גוגל פיקסל פולד
סמארטפון  גוגל פיקסל פולד
כך צפוי להיראות פיקסל פולד של גוגל
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של Evan Blass)

עוד בנושא:

מבחינת הטלפון עצמו, מדובר במכשיר שמתקפל כמו מחברת או ספר, בדומה לפולד של סמסונג. שמו ככל הנראה יהיה פיקסל פולד, כך שהיעד שאליו מכוונת גוגל די ברור. הוא יכלול מסך חיצוני של 5.8 אינץ' (לעומת 6.2 אינץ' בפולד 4 הקוריאני) ומסך פנימי בן 7.6 אינץ' (בדיוק כמו אצל המתחרה). לשני המסכים תהיה רזולוציית FHD והם יתבססו על פאנל AMOLED עם מנגנון קצב רענון משתנה של עד 120 הרץ.
3 צפייה בגלריה
סמארטפון  גוגל פיקסל פולד
סמארטפון  גוגל פיקסל פולד
מזכיר את הגלקסי פולד של סמסונג
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של Evan Blass)
מבחינת מעבד, כאן העניינים פחות ברורים. בעוד הציפייה היא שיפעיל אותו ה-Tensor 2 של גוגל, אותו מעבד של הפיקסל 7 ו-7 פרו, יכול להיות שגוגל תציע מעבד מותאם או שתחשוף את הדור הבא של מעבדי הפיקסל באותה ההזדמנות. אגב, באירוע החברה צפויה גם לחשוף את הפיקסל 7a - מכשיר הביניים הבא שלה. מבחינת זיכרון, הפולד צפוי לקבל לפחות 12 גיגה בייט של זיכרון פעולה ושטח אחסון של 256 או 512 גיגה בייט.
לא ברור אם מערך הצילום יהיה זהה לזה של הפיקסל 7. בכל מקרה, על פי הדיווחים השונים הוא ככל הנראה יכלול חיישן ראשי בן 48 מגה-פיקסל, חיישן זווית רחבה בן 10.8 מגה-פיקסל וחיישן זום בן 10.8 מגה-פיקסל. מצלמת הסלפי הפנימית תציע 8 מגה-פיקסל וכך גם זו החיצונית. הסוללה אמורה להחזיק את המכשיר ל-24 שעות עם הספק של 4,500 מיליאמפר-שעה. בנוסף צפוי להופיע כאן מנגנון חיסכון בחשמל מאוד קיצוני שיאפשר לשמור את הפולד פעיל לכ-72 שעות - אבל כמובן עם מעט מאוד אפליקציות פעילות.
3 צפייה בגלריה
סמארטפון  גוגל פיקסל פולד
סמארטפון  גוגל פיקסל פולד
מסך פנימי בגודל 7.6 אינץ'
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של Evan Blass)
הפיקסל פולד אמור להיות מכשיר הדגל החדש של גוגל. החברה מנסה מזה כמה שנים לקדם את תצורת הסמארטפון המתקפל ואף עדכנה את מערכת ההפעלה שלה אנדרואיד בפיצ'רים שיאפשרו זאת. בינתיים, רק מספר יצרניות סיניות וסמסונג הרימו את הכפפה. אבל רוב המכשירים הסינים מוגבלים לסין, כך שלרוב השוק העולמי יש בינתיים אופציה בודדת למעט במקומות שבהם מייבאים את המוצרים המתחרים - שזה לא הרבה. בגוגל מבינים שעד שאפל לא תצטרף גם היא למגמה, התצורה תמשיך להיות נישה מאוד ייחודית ויקרה.
זו כנראה הסיבה שהיא החליטה לקחת על עצמה פיתוח וייצור של סמארטפון מתקפל. בינתיים, הפיקסל פולד נראה כמו מוצר מעניין שיכול לספק אלטרנטיבה ראויה (וקצת יותר חסכונית) לגלקסי פולד. עם זאת, לא בטוח שזה מה שהשוק צריך או רוצה כרגע. ועדיין חייבים לתת לגוגל את הכבוד הראוי על שהצליחה להקים מאפס קו פיתוח וייצור של סמארטפונים - ועוד כאלה שנחשבים למקבילים למיטב התוצרת של סמסונג ואפל. אבל האם זה יספיק כדי להפוך את הפיקסל פולד להצלחה? את זה נראה לאחר שהוא יושק רשמית - ככל הנראה בכנס I/O של גוגל שייצא לדרך ב-10 במאי.