לפני כחצי שנה, ב-6 באוקטובר 2022, באירוע וירטואלי מתוקשר, השיקה גוגל את שני דגמי הפיקסל החדשים שלה, פיקסל 7 ופיקסל 7 פרו. שני הדגמים זכו לראשונה בגרסה החדשה של המעבד מתוצרת עצמית שלה, טנסור G2 עתיר הבינה המלאכותית, ובערכת צילום משובחת, שמתחרה על התואר הטובה בעולם מול מכשירי גלקסי S אולטרה של סמסונג ואייפון פרו מקס של אפל. הביקורות היללו.
2 צפייה בגלריה
פיקסל 7 פרו
פיקסל 7 פרו
תקלות מפתיעות. פיקסל 7 פרו
(צילום: ymgerman / Shutterstock.com)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

רק שבתוך שבועות ספורים מתחילת השיווק החלו לטפטף דיווחים ראשונים על אינספור באגים ותקלות שמתגלים חדשות לבקרים בשני המכשירים, כמו גם בשני קודמיהם, פיקסל 6 ו-6 פרו. מאז, הדיווחים רודפים זה את זה ולא עובר כמעט שבוע בלי ציוץ על בעיה חדשה. האחרונה שבהן, מתחילת השבוע, היא אחת המוזרות והנדירות שנראו אי פעם בסמארטפון: כפתור עוצמת הקול של פיקסל 7 פרו פשוט נופל ממקומו אחרי חודשים ספורים, ולפעמים שבועות, של שימוש. יש משתמשים שציינו כי הצליחו להחזיר את הכפתור למקומו, חלקם מספרים כי התקשו לעשות זאת.

התקנה ללא מקלדת

תקלות קורות, כמעט אף מכשיר אלקטרוני אינו חסין להן, אבל תקלת כפתור הווליום היא חלק מרצף מתמשך של באגים רבים ומשונים. כבר אחרי ההשקה הופיעו תלונות ראשונות ברשתות על שיחות שמתנתקות בפתאומיות בפיקסל 7, ועל פקדי נגן המדיה שלא מופיעים במסך הנעילה. במקביל התברר כי לא ניתן להפעיל זיהוי פנים לצורך אימות בעת שימוש באפליקציות תשלומים (כולל גוגל פיי של גוגל עצמה), אלא רק לביטול נעילת הטלפון. גם הודעות מסך הנעילה לא הוצגו כאשר "ביטול נעילה באמצעות זיהוי פנים" היה מופעל.
באחד מאתרי הטכנולוגיה סיפרו על באג שהתגלה כבר בהפעלה הראשונית של המכשיר: המקלדת לא הופיעה, מה שלא איפשר להמשיך בתהליך. משתמשים בשני המכשירים דיווחו ברשתות גם על קריסה מסתורית של אפליקציית המצלמה ללא סיבה נראית לעין. אחרים סיפרו על התרוקנות מהירה באופן מוגזם של הסוללה. היו שטענו כי סורק טביעת האצבע במכשירים מתפקד בקושי: לוקח לו זמן רב לפתוח את נעילת המכשיר ומספר הכישלונות גבוה באופן חריג. ויש עוד: הרשת מלאה בדיווחים על רטט שהפסיק לעבוד במכשירים ועל נגיעה במסך שלא מצליחה להעיר אותו. משתמשים רבים דיווחו כי אחרי שהות באזור ללא קליטה, הפיקסל לא מצליח להתחבר מחדש עצמאית לרשתות סלולריות.
בחלק גדול מהבעיות גוגל הכירה מיד וטיפלה בהן באמצעות עדכוני תוכנה. בחלק אחר, בעיקר בבעיות חומרה יקרות, החברה הכחישה כי מדובר בתקלות סדרתיות שיש קשר ביניהן, ונראה שבחרה לטפל בהן נקודתית, מול המשתמשים עצמם.

ננעל בלי סיבה

לפני חודש דיווחו בעלי פיקסל 7 ופיקסל 7 פרו על בעיות בווידאו באפליקציית YouTube או YouTube TV: המכשיר ננעל לפעמים, בלי חוקיות ברורה, בעת יציאה מתצוגת המסך המלא. משתמשים אחרים סיפרו כי הם לא מצליחים לקבל ולהתקין עדכונים למכשירים: הם מקבלים אמנם הודעה על צורך בעדכון חדש, אבל בפועל אין אפשרות להתקין אותו.
2 צפייה בגלריה
סדרת פיקסל 7
סדרת פיקסל 7
פיקסל 7 פרו ופיקסל 7. לא מיובאים רשמית לישראל
(צילום: Google)
אחת התקלות היותר מדאיגות הייתה התנפצות ספונטנית, ללא סיבה נראית לעין, של אחת הזגוגיות המגינות על עדשות הצילום בגבו של הפיקסל 7. משתמש אחד צייץ על "נקב ממש באמצע עדשת הזווית הרחבה, מה שהופך אותה לבלתי שמישה", ועשרות אחרים הצטרפו מיד בתלונה דומה מאוד, חלקם עם תמונה נלווית, בטענה שהמכשיר מעולם לא נפל או נפגע מעצם כלשהו. בפורום התמיכה של גוגל אף הופיע תיאור של משתמש, שטען "אותו דבר אצלי! הטלפון היה מונח על השולחן, המצלמה למעלה, ואז פשוט קפץ!" חלק מהמשתמשים התלוננו, כי גוגל אינה מוכנה לתקן את הבעיה בטענה שאינה נכללת באחריות, אבל אחרים דיווחו כי דווקא הצליחו לקבל מהחברה מכשיר חדש.
הבדלי טמפרטורה? תקלת ייצור? טעות בתכנון ההנדסי? ההסבר לבעיה אינו ידוע בשלב זה, אולם בעיה דומה, של התנפצות עדשות, זכורה גם בכמה ממכשירי גלקסי S7 של סמסונג ב-2016 וגם בגלקסי S20 אולטרה מלפני שנתיים. לשם ההגינות חשוב לציין כי בכל המקרים - גם במכשירי פיקסל 7 - מדובר בתקלה נדירה, שלא הופיעה אצל משתמשים רבים.
למרות הצהרותיה, נראה שלגוגל לא היו אף פעם תקוות להצלחה מסחרית יוצאת דופן של הסמארטפונים שלה. מתחילת הדרך היא משווקת אותם רק בארה"ב ובכמה מדינות נבחרות (ישראל, למשל, לא ביניהן), ובתעשייה מעריכים כי הם נועדו רק להניע את התעשייה ולקדם טכנולוגיות חדשות באנדרואיד. גוגל נודעה תמיד כמי שאינה מתרגשת מבאגים או מכישלונות, מה שמשפיע אולי גם על ההקפדה שלה על גימור ובדיקות. עם זאת, החברה ממשיכה להשקיע משאבים בסדרה, ולפי ההדלפות היא אף מתכננת להציג השנה פיקסל מתקפל ראשון, שיושק כנראה כבר באפריל הקרוב תחת השם פיקסל פולד.