בשבוע שעבר הגדרנו את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה כ"מלחמת הטיקטוק הראשונה", אבל נראה שאפשר לקרוא לה גם "מלחמת הקריפטו הראשונה". קייב מגייסת תרומות קריפטו בשווי של עשרות מיליוני דולרים וארגון אוטונומי מבוזר בשם UkraineDAO גייס עבורה מיליוני דולרים באמצעות NFT של דגל המדינה. האם סוף סוף נמצאה ההוכחה לנחיצותו של הקריפטו בעולם האמיתי? במקביל, במערב חוששים שמוסקבה תנצל את אותם מטבעות קריפטוגרפיים על מנת לחמוק מהסנקציות שהוטלו עליה.
הנפילה של "גוגל הרוסית": ענקית הטכנולוגיה יאנדקס, שפעילה גם בישראל, איבדה 70% מערכה מתחילת השנה. שותפות כמו אובר, גראבהאב ודאק דאק גו נטשו אותה בזו אחר זו והיא נאלצה להשהות פרויקטים בחו"ל בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. אם כל זה לא מספיק, החברה מואשמת בכך שהיא מסייעת לקרמלין להסתיר מהציבור הרוסי את האמת על המלחמה. האם היא תצליח להתאושש? מכשיר הפלא: חברה אלמונית בשם Cana טוענת שפיתחה את "מדפסת המשקאות המולקולרית הראשונה בעולם", שמיועדת לשימוש ביתי ומסוגלת לייצר אלפי משקאות שונים, ממיצים ומשקאות קלים ועד לקפה קר, יין ואפילו קוקטיילים. האם אפשר להאמין להבטחה הזאת?

הפרקים הקודמים של ריפרש:

ריפרש הוא פודקאסט הטכנולוגיה של ynet. בכל שבוע יובל מן ואושרית גן-אל מדברים על מה שחדש, חשוב ומעניין בעולם הטכנולוגיה: מה קורה ברשתות החברתיות, לאילו גאדג'טים כדאי לשים לב ואילו תופעות חדשות הולכות לשנות את החיים שלנו. האזינו לנו כאן ב-ynet, ועקבו אחרינו בלחיצה על אחת מהאפליקציות שמתחת לנגן, או בכל מקום אחר שבו אתם נוהגים להאזין לפודקאסטים.
ציטוט