סדרת מסכי ה-NanoCell של LG נמצאת מדרגת מחיר ואיכות אחת מתחת למסכי ה-OLED של החברה. בזמן ש-OLED היא טכנולוגיה ייחודית עם מעט מתחרים (שמשתמשים כולם בפאנלים של LG), הרי ש-NanoCell הוא מושג שיווקי לגמרי. אלה הם מסכי LCD שמתחרים ישירות מול ה-QLED (גם מושג שיווקי) של סמסונג, וה-Nano90 החדש הוא אחד המעניינים שבהם.
3 צפייה בגלריה
LG NanoCell
LG NanoCell
Nano90. דרך הביניים
(צילום: LG)
מדובר במסך 4K שעולה כ-6 אלף שקל לגרסת ה-65 אינץ' שלו. זה מציב אותו בערך באמצע בין מסך ה-65 אינץ' הזול ביותר של החברה, שעולה כ-3 אלף שקל, לבין מסך ה-OLED הזול ביותר, שעולה כ-10-11 אלף שקלים לגודל הזה. בדרך יש גם מסך עם רזולוציית 8K, אבל אין מה לתייחס אל אלה יותר מדי כי ממילא כמעט ואין היום תוכן 8K לצפות בו.
ההבדל המהותי ביותר בין סדרות המסכים הללו אינו ביכולות מיוחדות, אם כי גם שם יש הבדלים, אלא בדבר הכי בסיסי - הצגת תוכן וידאו בצורה הנאמנה למקור. במסכים שאינם OLED מדובר במאבק בלתי פוסק בין הצורך להאיר מאחור את הפאנל כדי שתראו תמונה, לבין העובדה שקשה למנוע את השפעת האור על הצבעים וזליגתו למקומות שלא אמורים להיות מוארים בכלל.

32 נורות

סדרות NanoCell הן המתקדמות-ביותר של LG במסכים עם תאורה אחורית. זה אומר, בין השאר, שמאחורי הפאנל יש 32 נורות שמפוזרות לכל אורך ורוחב המסך, ומייצגות אזורי תאורה נפרדים. במסכים הזולים יותר, הנורות נמצאות כולן בצידי המסך. בתיאוריה, מערך תאורה אזורי יכול לאפשר לכוון את האור בכל חלק במסך בנפרד, ולצמצם זליגה באזורים שאמורים להיות מוחשכים. השם NanoCell מתייחס לשכבה נוספת שמטרתה סינון חלק מהאור הלא-רצוי הזה במטרה לשפר את הצבעים.
האתגר בתאורה האזורית הוא התלות שלה בתוכן. המסך כבר לא סתם מאיר את הפאנל מאחורה, אלא צריך בצורה אינטליגנטית לכבות ולהדליק נורות בהתאם לתוכן שמוצג על המסך. בכל מסך מהסוג הזה תוכלו לשים לב למעברים האלה, בייחוד בסצינות תזזיתיות ומהירות. ה-Nano90 אינו יוצא דופן, אפילו שהוא מצויד במעבד התמונה המתקדם ביותר של LG, שנמצא גם במסכי ה-OLED.
3 צפייה בגלריה
LG NanoCell
LG NanoCell
מי שמביט בי מאחור
(צילום: LG)
מה שעובד כאן לרעתה של LG הוא סוג הפאנל שבו היא משתמשת. בלי להיכנס יותר מדי לעומק, אגיד שהיסטורית, החברה תיעדפה זוויות צפייה (היכולת לראות את המסך בצורה טובה מכל מקום בחדר) ומהירות תגובה (רלוונטי מאוד לגיימרים ולאנשים שצופים בתוכן מהיר כמו ספורט) על פני הצגת צבעים מדויקת ושליטה בזליגת אור. בדגמים של 2020 זה אמנם בולט הרבה פחות מבעבר, אבל רמת הקונטרסט במסך עדיין לא מאוד מרשימה.
הפשרה הזאת מורגשת במיוחד כאשר צופים בתכנים שבהם לצד התמונה נשלח גם מידע על הגוונים השונים בה (HDR), במטרה לאפשר למסך להבין איפה מה שנראה בתמונה שחור אמור להיות שחור יותר, ואיפה פחות. אפילו שהמסך יודע מה הוא צריך לעשות, הוא מוגבל על ידי היכולת הפיזית שלו להפריד גוונים.

אנטי-שמש

בו בזמן, לא הכל במסך זה שחור ולבן. יש אינסוף צבעים אחרים, ובאלה המסך הזה דווקא עושה עבודה מצוינת. האזורים הצבעוניים בתמונה נראים מצוין, ו-LG גם שיפרה את היכולת של המסך להתמודד עם השתקפויות. מעטים הם המסכים שבהם אני יכול להשתמש כשיש שמש ישירה בחדר, ופה קיבלתי חוויה טובה. באופן כללי, אפשר לומר שהמסך הזה במיטבו כשאתם לא צופים בו בחדר חשוך אלא בסביבה מוארת, כי אז החסרונות שלו הכי בולטים והיתרונות שלו לא מורגשים כמו שצריך.
ראוי לשבח את LG שוב על הכנסת "מצב קולנוענים" למסכים שלה, כולל המסך הזה. מדובר במצב תמונה בה LG מכבה את כל מנגנוני העיבוד והחלקת התמונה שמשום מה עדיין מופעלים כברירת מחדל. אם אתם לא אוהבים כשהטלוויזיה מחליקה את התמונה או מנסה לייצר צבעים "יפים" על חשבון דיוק, מדובר בדרך קלה מאוד לבטל את כל הדברים האלה במחי יד.
אם מסתכלים מעבר לאיכות התמונה, מוצאים חוויית שימוש לא שונה מאוד מזו של מסכי OLED. אותו השלט, שמאפשר לכם לשלוט באמצעות תנועות באוויר, ואותה מערכת ההפעלה, WebOS. זו מציגה כיום חוויית שימוש טובה מאוד, שנותנת פייט לסטרימרים יעודיים מבחינת מהירות ונוחות. היא גם כוללת יכולות נחמדות כמו זיהוי אוטומטי של קונסולות משחק והעברת המסך למצב תמונה המותאם למשחקים כשאתם עוברים אליהן.
3 צפייה בגלריה
LG NanoCell
LG NanoCell
תמונת פרופיל
(צילום: LG)
אם כבר משחקים, המסך תומך בטכנולוגיית Freesync של AMD, שמתאימה את הקצב בו המסך מתרענן לקצב בו כרטיס המסך במחשב מספיק להפיק תמונות. המטרה היא לייצר תנועה חלקה ונעימה יותר. זה רלוונטי לגיימרים שמחברים למסך הזה מחשב עם כרטיס גרפי תומך. עם זאת, בניגוד למסכי ה-OLED של החברה, סדרת NanoCell לא תומכת גם בטכנולוגיה המתחרה מבית NVIDIA ששמה G-Sync.

רמקולים בסדר

בתחום הסאונד, יש כאן תמיכה מובנית ב-Dolby Atmos, תקן הצליל המתקדם ביותר של דולבי. זה אומר שבתוך אפליקציות תומכות, ובראשן נטפליקס, תוכלו לקבל צליל אטמוס אם יש לכם ציוד תומך. ואיך הרמקולים המובנים? הם, ובכן, בסדר. לא רעים במיוחד, אבל גם לא משהו להתלהב ממנו במיוחד.
חוץ מהרמקולים, תמצאו במסך הזה ארבע כניסות HDMI (שתיים מתוכן תומכות בתקן HDMI 2.1), כניסת רשת, יציאה אופטית, תמיכה ב-WiFi ובלוטות' ושלושה חיבורי USB. בסך הכל יש כאן כל מה שמצופה ממסך בטווח המחירים הזה ב-2020.
אם רוב השימוש שלכם במסך הוא בחדר מואר ואכפת לכם מאוד מזוויות צפייה, זה אחד המסכים הטובים ביותר שתוכלו למצוא כיום בשוק במחיר שאינו גבוה במיוחד. אם, לעומת זאת, אתם מחפשים מסך לצפייה בסרטים בלילות, ומתכננים לשבת רק מול המסך, ה-Nano90 אינו האופציה האידאלית עבורכם.