בעוד כחודשיים, הציפייה לפלייסטיישן 5, Xbox Series S ו-Xbox Series X תתחלף בהתלבטות: האם כדאי להיפרד מסכומי כסף לא מבוטלים כדי לקחת את קופסה ובה אחת הקונסולות הביתה. יש אנשים שעבורם מדובר בהחלטה פשוטה למדי - פלטפורמת הבית של ה-Halo הבא, או של ה-Horizon הבא, צריכה להיות בסלון שלהם. אחרים, שלהם אין קשר רגשי הדוק לאחת מסדרות המשחקים הבלעדיות, יתלבטו יותר.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

6 צפייה בגלריה
קונסולות משחקים
קונסולות משחקים
מה כדאי לקנות?
(צילום: יח"צ, shutterstock)
אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר בבלגן עבור מי שלאו דווקא מבינים מה ההבדלים בין כל מכונות המשחקים האלה. המטרה כאן אינה להמליץ לכם על מכונת משחקים ספציפית, אלא לעבור על האפשרויות שלכם ולהגיד למי כל אחת מהן מתאימה.
כותרת ביניים
מכונת המשחקים החדשה של סוני תגיע לחנויות ב-19 בנובמבר בשתי גרסאות: עם כונן דיסקים ב-500 דולרים, ובלי כונן דיסקים ב-400 דולרים. אם תרצו לשחק אונליין, תצטרכו להוסיף גם מנוי פלייסטיישן פלוס, שעולה 244 שקלים לשנה ונותן לכם גם מספר משחקים בחינם בכל חודש, יחד עם הנחות על משחקים נוספים. בעלי פלייסטיישן 5 שירכשו את המנוי יקבלו גישה לאוסף להיטי פלייסטיישן 4 שיהיו זמינים עבור הקונסולה החדשה.
למה כן: הכוח של פלייסטיישן כבר כמה דורות הוא במשחקים הבלעדיים. סדרות כמו ספיידרמן Uncharted, God of War, Ratchet & Clank, The Last of Us ו-Horizion מגיעות רק לקונסולות של החברה.
בנוסף, תיאורטית לפחות, זו תהיה הקונסולה שבה ניתן יהיה להרחיב את שטח האחסון בצורה קלה יותר. בזמן שמיקרוסופט עובדת עם שותפים על כרטיסי הרחבה יעודיים, סוני תאפשר הרחבה באמצעות כונני SSD סטנדרטיים, אם כי לא כולם אלא רק כאלה שמהירים מספיק.
6 צפייה בגלריה
סוני פלייסטיישן 5
סוני פלייסטיישן 5
סוני פלייסטיישן 5
(צילום: סוני)
בתחום ההבטחות יש גם מערכת אודיו ייחודית (שאולי תצריך מכם לשלוח לסוני צילומים של האוזניים שלכם) ומה שעל פניו נראה כמו פחות צווארי בקבוק בתחום הזיכרון, שאמורים לאפשר טעינה מהירה יותר של תוכן. נזכיר גם שסוני היא יצרנית הקונסולות היחידה שנכנסה לתחום המציאות המדומה עם ה-PSVR, שתיתמך גם על-ידי פלייסטיישן 5.
למה לא: אם לא אכפת לכם מהמשחקים הבלעדיים לפלייסטיישן, התמורה שמיקרוסופט מספקת במנוי Game Pass שלה עשויה לקסום לכם יותר. כמו כן, מבחר משחקי ההשקה של פלייסטיישן 5 אינו מלהיב במיוחד, והמשחק הבולט ביותר בו - Spider-Man: Miles Morales, יגיע גם לפלייסטיישן 4. כמוהו, אגב, גם Horizon: Forbidden West שצפוי לצאת במהלך שנה הבאה.
כותרת ביניים
הקונסולה הזולה-יותר בדור החדש של מיקרוסופט היא גם הזולה ביותר בדור הנוכחי של מכונות המשחקים. תמורת 300 דולרים (או 1,349 שקלים) אתם מקבלים מכונת משחקים שיכולה להריץ את כל מה שאחותה הגדולה, Series X שעולה 500 דולרים (או 2,199 שקלים), גם יכולה. ההבדל הוא בהיעדר כונן דיסקים, בשטח האחסון - 512 גיגה מול טרה בייט - וברזולוציה. ה-Series S "מחשבת" את המשחקים כאילו הם רצים על מסך 1440p, עם 2560 קווים אנכיים ו-1140 קווים אופקיים. אם יש לכם מסך 4K, האקס-בוקס והטלוויזיה שלכם יידעו להתמודד עם זה, אבל התמונה תהיה פחות מפורטת מאשר ב-Series X או בפלייסטיישן 5.
למה כן: ה-Series S היא נקודת הכניסה הזולה ביותר לדור הזה של מכונות המשחקים. במחיר שאינו גבוה משמעותית מזה של קונסולות משחק בנות 7 אתם תקבלו קונסולה חדשה שהפוטנציאל שלה רק מתחיל להתממש, ולא נמצא בסוף הדרך.
6 צפייה בגלריה
Xbox Series X
Xbox Series X
Xbox Series X
(צילום: מיקרוסופט)
אם תשלמו למיקרוסופט 37.99 שקלים בחודש, תקבל גם את מנוי ה-Game Pass, אחת העסקאות המשתלמות ביותר בעולם הגיימינג כיום. מדובר בספרייה עצומה עם עשרות רבות של משחקים, שמתעדכת מדי חודש וכוללת לצד כותרים בני שנה-שנתיים גם משחקים חדשים. מיקרוסופט, למשל, מביאה את כל משחקיה החדשים ל-Game Pass ביום השקתם. והחל מהסתיו הקרוב, יתווספו לרשימה גם כמה עשרות משחקים של חברת EA. ה-Series X כוללת גם היא גישה ל-Game Pass, וכאמור, עושה את זה עם יותר כוח עיבוד ושטח אחסון.
למה לא: אם מאוד אכפת לכם מהאיכות הגרפית של המשחקים שלכם, ואתם כבר עכשיו משחקים על מסך 4K, ה-Series S לא תספק לכם את החוויה המיטבית. כמו כן, שטח האחסון שלה נמוך יחסית, מה שעשוי להיות רלוונטי בעידן בו יש לא מעט משחקים של 50-100 גיגה. כדי להרחיב אותו תצטרכו להשתמש בכרטיסי זיכרון מיוחדים, שמחיריהם טרם נחשפו.
כמו כן, במקרה של שתי הקונסולות (ובמידה רבה גם פלייסטיישן 5), אל תצפו לקבל עם המכונה החדשה מבול של משחקי השקה. המשחק הגדול ביותר של מיקרוסופט שהוכרז כבר לדור הזה, Halo Infinite, נדחה לשנה הבאה. בכלל, מיקרוסופט אמנם העלתה הילוך בתחום המשחקים הבלעדיים בשנים האחרונות, אבל ספריית הבלעדיים שלה עדיין לא עשירה ומגוונת כמו זו של סוני.
כותרת ביניים
היא אמנם בת 3 וחצי, אבל הסוויץ' של נינטנדו תמשיך להתחרות על הכסף שלכם גם עם הקונסולות החדשות של סוני ומיקרוסופט. הסוויץ' זמינה כיום בגרסה רגילה (299 דולר לפני מס בארה"ב, 1,559 שקלים בישראל) ובגרסת לייט (199 דולר לפני מס בארה"ב ו-999 שקלים בישראל). ההבדל הוא שהסוויץ' הרגילה יכולה לשמש אתכם כמכונת משחקים ניידת באמצעות המסך המובנה שלה או להתחבר לטלוויזיה ולאפשר לכם לשחק בה במצב נייח, ואילו הלייט היא מכונה ניידת בלבד.
למה כן: הסוויץ' היא ביצוע מצוין של רעיון מעולה - מכונת משחקים ניידת-נייחת. הלייט היא גרסה מצוינת של קונסולה ניידת בלבד. שתיהן כוללות ספרייה עשירה ומגוונת של משחקים, כולל היצע פנטסטי מבית נינטנדו עצמה. סדרות כמו מריו, זלדה ופוקימון לא יגיעו בעתיד הקרוב לפלייסטיישן ואקס-בוקס כנראה, וקונסולת סוויץ' תהיה הבית הבלעדי שלהן.
כל הסדרות האלה כבר הגיעו לסוויץ', עם משחקים מצוינים - מהטובים שיצאו בשנים האחרונות. הוסיפו לכך עשרות רבות של משחקים ממפתחים עצמאיים, וכמה גרסאות של משחקים גדולים שיצאו לפלטפורמות אחרות, ותקבלו את אחת ההצעות הטובות ביותר בעולם הגיימינג כיום.
6 צפייה בגלריה
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'
(צילום: shutterstock)
למה לא: אתם רוצים לשחק בעיקר בפיפ"א החדש ובקול אוף דיוטי החדש? זו לא הקונסולה עבורכם. כוח העיבוד שלה לא מתקרב לפלייסטיישן 5 ו-Series X (או אפילו לפלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן), מה שלא מאפשר לפתח עבורה את המשחקים התובעניים ביותר מבחינה גרפית.
כמו כן, אם תרצו לשחק בסוויץ' במשחקים מרובי משתתפים, תצטרכו לרכוש מנוי אונליין ב-79 שקלים בשנה. בלעדיו לא תוכלו גם לשמור בענן. המנוי כן ייתן לכם גישה למשחקי NES קלאסיים.
נזכיר גם שיש שמועות עיקשות על כך שנינטנדו תשיק בשנה הבאה גרסה חדשה לסוויץ'. אם זה יקרה, זו ככל הנראה לא תהיה קפיצת דור אלא מכונה עם יותר כוח עיבוד ומסך טוב יותר, שמריצה את אותם המשחקים.
כותרת ביניים
מחשב גיימינג יוכל לספק לכם איכות גרפית גבוהה יותר משל קונסולת משחק כבר היום, במיוחד לאחר השקת הכרטיסים הגרפיים החדשים של NVIDIA. למכונות המשחקים הייעודיות יהיה יתרון בדמות זיכרון ושטח אחסון מהירים יותר משל מחשב סטנדרטי, אבל לא ברור כמה זה יהיה משמעותי. וספריית המשחקים הבלעדיים של סוני אמנם לא מגיעה למחשב ברובה (לאחרונה Horizon: Zero Dawn כן הגיע), אבל המשחקים הבלעדיים שמיקרוסופט מפתחת מגיעים גם למחשב.
6 צפייה בגלריה
מחשב גיימינג
מחשב גיימינג
מחשב גיימינג
(צילום: shutterstock)
שני החסרונות המהותיים של מחשב גיימינג מודרני בהשוואה לקונסולה הם המחיר וההתעסקות. כרטיס מסך חזק לבדו יעלה לכם כמו קונסולה, ובמחיר של מחשב גיימינג טוב תוכלו לרכוש את פלייסטיישן 5, Xbox Series X וסוויץ' גם יחד. בגלל שלא מדובר במערכת ייעודית למשחקים, או מפרט אחיד, במחשבי גיימינג יש גם פוטנציאל גבוה יותר לסיבוכים ותקלות, כמו גם מגוון רחב של הגדרות להתמודד איתן בדרך לחוויה אופטימלית.
כותרת ביניים
כן, זה דור בן 7 שנים, שנמצא בסוף דרכו, אבל זו גם הנקודה בה הספרייה של פלייסטיישן 4 ו-Xbox One היא העשירה ביותר, והמחיר שלהן הוא הנמוך ביותר. אמנם ה-Series S הזולה יותר מורידה קצת מהרלוונטיות של רכישת קונסולה ישנה כיום, אבל עדיין מדובר ברעיון לא רע בכלל - אם לא באמת אכפת לכם מהמשחקים החדשים ביותר וכל מה שאתם רוצים זה לשחק בלי לשבור קופות חיסכון.
6 צפייה בגלריה
פלייסטיישן 4
פלייסטיישן 4
פלייסטיישן 4
(צילום: shutterstock)
כדאי לזכור גם שלפחות בשנה הקרובה, חלק ניכר מהמשחקים שיגיעו למכונות החדשות יושק גם לקונסולות הוותיקות. אלה אולי יהיו גרסאות מעט פחות יפות, עם זמני טעינה ארוכים יותר, אבל בתקופת המעבר הזו פלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן עדיין יאפשרו לבעליהן להישאר עם יד על דופק התעשייה.
כותרת ביניים
השקה של קונסולות חדשות היא מרתון, לא ספרינט. הן יהיו איתנו בשנים הקרובות, וכבר בשנה הבאה שתיהן צפויות לקבל משחקים בלעדיים, שחלקם בטח יגיעו בחבילות משתלמות יותר-או-פחות עם הקונסולה עצמה. אם לא דחוף לכם לרכוש מכונת משחקים ממש עכשיו, נראה שהאופציה המשתלמת ביותר תהיה לחכות לפחות כמה חודשים. לא תפסידו הרבה.