חברת האודיו הבריטית Bowers & Wilkins מצטרפת מאוחר מאוד לשוק האוזניות נטולות החוטים (True Wireless). היא מגיעה אליו שכחלק ניכר ממתחרותיה כבר השיקו כמה דורות של אוזניות כאלה וליטשו את הבאגים שמתלווים לעיתים קרובות לדור ראשון של מוצר חדש. והשוק, על פניו, רווי – תוכלו למצוא אוזניות לא רעות בכלל בכמה מאות שקלים, אך גם למי שהתקציב שלהם גבוה מאלף שקל יש לא מעט דגמים לבחור ביניהם.
למזלה של B&W (שנמכרה בשנה שעברה ל-Sound United - בעלת המותגים דנון, מרנץ ועוד), אי אפשר להגדיר את ה-PI7 שלה כסתם עוד זוג אוזניות נטולות חוטים. מאז שלסוג האוזניות הזה התווסף מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC), כמעט ולא ראינו חידוש מהותי בקטגוריה, עד עכשיו. PI7 מוסיפות חידוש חכם ומעניין: קופסת ההטענה שלהן היא גם משדר אלחוטי, שיכול להעביר לאוזניות צליל ממוצרים ללא קישוריות בלוטות'.
2 צפייה בגלריה
B&W PI7
B&W PI7
B&W PI7. דור ראשון של אוזניות אלחוטיות
(צילום: יח"צ)
יחד עם האוזניות תקבלו כבל שבצידו אחד חיבור USB-C, שאותו מחברים אל קופסת ההטענה, ובצד שני חיבור אוזניות סטנדרטי. בשבועות האחרונים השתמשתי בחיבור הזה כדי להאזין לשידור מטלוויזיה ומחשב שאין להם בלוטות', לראות סרט במטוס ולשחק בסוויץ' של נינטנדו. בכל המקרים האלה, המשדר עבד בצורה מצוינת – החיבור לא נקטע והיה מהיר מספיק כדי לא לפגוע בסנכרון בין התמונה לסאונד. ניתן לשדר לכמה אוזניות במקביל, אבל רק אם מדובר באוזניות של B&W.
אז כן, משדר בלוטות' אלחוטי זה מוצר שאפשר בקלות לקנות גם בנפרד תמורת כמה עשרות שקלים. אבל יש ערך אמיתי לשילוב בין אוזניות אלחוטיות למשדר כזה. גם לא צריך לרכוש אחד בנפרד, וגם אפשר לסמוך על כך שהמשדר הותאם לאוזניות. ולא אופתע אם בתוך כמה חודשים נראה עוד יצרניות עם קופסת אוזניות משדרת.
האם יכולת השידור לבדה מצדיקה את המחיר המאוד גבוה שתתבקשו לשלם על האוזניות האלה - 1,649 שקלים? לא. אבל גם בלעדיה מדובר באחד מזוגות אוזניות נטולות החוטים האיכותיים ביותר בשוק. ביטול הרעשים האקטיבי שלהן הוא בין הטובים שפגשתי באוזניות קטנות. בטיסה, המצב האידאלי לבדיקת סינון של רעשי רקע חזקים, PI7 מנצחות בקלות את איירפודס פרו. כנ"ל ברחוב.
מבחינת איכות הצליל, ההשוואה המתבקשת כאן היא ל-Momentum True Wireless 2 של סנהייזר – מה שכבר מציב אותן בפסגת הסאונד של אוזניות נטולות חוטים - וקשה לי לומר מי מהן מנצחת בקרב הזה. ל-B&W יש הפרדה טובה יותר בין הכלים השונים, "במת הסאונד" (התחושה שהצליל מגיע מכיוונים שונים) טובה יותר, והבס שלהן מרשים יותר, אבל ברצועות מלאות בס הוא לפעמים קצת יותר מדי קשוח, ומפריע לשמוע את הצלילים הגבוהים יותר.

עוד סקירות מכשירים:

אולי אפשר היה להתגבר על זה באמצעות כוונון הצליל של האוזניות האלה, אך בניגוד למקובל בתעשייה, הן מגיעות ללא כל יכולת לעשות התאמות. האפליקציה שלהן היא מהדלות ביותר שפגשתי, והשימוש העיקרי שלה הוא להתאים את רמת ביטול הרעשים. זה מצער, ויש לקוות ש-B&W ישפרו את האפליקציה עוד לפני שהדור הבא של האוזניות ינחת בחנויות.
עוד נקודה לרעתן של ה-PI7 היא הנוחות שלהן. לא הצלחתי להסתדר עם אף אחד משלושת אטמי הסיליקון שמגיעים בקופסה. רק כשהחלפתי לאטמי ספוג שהיו לי הצלחתי להסתובב איתן במשך שעות בלי כאבים. בהיותן של האוזניות גדולות יחסית וכבדות יחסית (7 גרם לאוזנייה), אפשר היה לצפות למבחר יותר טוב של אטמים. כן אגיד שבזכות הגודל שלהן, משטחי המגע ששולטים בסאונד גדולים ונוחים.
2 צפייה בגלריה
B&W PI7
B&W PI7
B&W Pi7. ביטול רעשים מוצלח
(צילום: יח"צ)
ואם כבר מקומות שבהם יש פער בין הציפיות לבין מה שמקבלים, חיי הסוללה של ה-PI7 לא מרשימים במיוחד. רק ארבע שעות תקבלו בין הטענה להטענה, והקופסה תספק עוד חמש הטענות מלאות. דווקא במקרה הזה, שבו השימושיות של האוזניות מוגדלת בזכות קופסת השידור, ארבע שעות זה ממש לא מספיק. לפחות יש כאן הטענה מהירה ותמיכה בהטענה אלחוטית.

לא אוזניות לכל אחד

בסופו של יום, הניסיון הראשון של Bowers & Wilkins לייצר אוזניות נטולות חוטים הוא הצלחה: אלה אוזניות שנראות טוב, נשמעות טוב וכוללות חידוש מהותי שלא תמצאו במקומות אחרים. בו בזמן, קל מאוד לראות שזה דור ראשון של מוצר. היעדר יכולת כיוון צליל, בייחוד באוזניות שפונות גם לאודיופילים, הוא בעיה; ואטמי ספוג צריכים להיות סטנדרט באוזניות יקרות כל כך.
אם כל מה שאתם רוצים זה אוזניות בלוטות' סטנדרטיות, ולא מאוד אכפת לכם אם הן נשמעות מצוין או רק טוב, קשה לי להמליץ על ה-PI7. אם, לעומת זאת, אתם מחפשים מוצר עם סאונד איכותי שיתן לכם פתרון גם להאזנה מהטלפון וגם לסוויץ' או לטלוויזיה בלי בלוטות', התמורה שהן תספקנה למחיר תהיה כבר הרבה יותר הגיונית.