Steelseries Arctis 1 Wireless

ה-Arctis 1 Wireless של חברת Steelseries הן אוזניות הגיימינג האלחוטיות הראשונות בעולם עם מתאם USB-C, או במילים אחרות, אוזניות הגיימינג האלחוטיות הראשונות לסוויץ' של נינטנדו. הקונסולה הניידת-נייחת לא תומכת באוזניות בלוטות', ועד כה מי שרצו להשתמש בה עם אוזניות אלחוטיות נדרשו לרכוש מתאם צד שלישי, ולסמוך על זה שהוא יעבוד היטב עם אוזניות שלהם.
4 צפייה בגלריה
Steelseries Arctis 1 Wireless
Steelseries Arctis 1 Wireless
זמן סוללה של יותר מ-22 שעות
(צילום: יח"צ)
גיימי gamey
בתוך הקופסה של Arctis 1 Wireless תמצאו את האוזניות, מתאם USB-C זעיר, מתאם בין USB-C ל-USB רגיל שמטרתו לאפשר חיבור גם לפלייסטיישן ומחשב (אך לא לאקס-בוקס) וכן מיקרופון. ב-Steelseries קיבלו החלטה חכמה למדי להפוך את המיקרופון לנתיק, כדי שתוכלו לקחת את האוזניות אתכם בלי שיהיה לכם מיקרופון ליד הפה כל הזמן.
ואיך החוויה של שימוש באוזניות האלה? לרוב טובה מאוד. זמן הסוללה שלהן עבר את ה-22 שעות בבדיקה שלנו, והצליל שלהן סביר לגמרי. אלה לא אוזניות לחובבי אודיו, אבל הן גם לא מיועדות לזה, אלא לגיימינג. כאן הבעיה היחידה שלהן היא שמדובר בצליל סטריאו שאפילו לא מנסה לייצר אפקט של צליל היקפי. במשחקי סוויץ' זה לא יפריע לכם, אבל אם תרצו לשחק במשחק פעולה על המחשב או הפלייסטיישן עם האוזניות האלה, לא תקבלו את האפקט שאוזניות גיימינג אחרות נותנות - היכולת להבין מי נמצא סביבכם על פי רעש.
הבעיה היחידה עם האוזניות האלה היא הנוחות. הרצועה אמנם טובה, והן יושבות היטב על הראש, אבל החלק שמתלבש על האוזן לא מספיק מאוורר ונוח, מה שעלול להוות בעיה בקיץ ישראלי. בשורה התחתונה, עם זאת, מדובר במוצר טוב שנותן מענה על אחת הבעיות הגדולות בקונסולה הפופולרית של נינטנדו. המחיר: 426 שקלים.

תוסף כפתורים אחוריים לסוני פלייסטיישן 4

זה אחד מאביזרי הגיימינג המפתיעים ביותר שמגיעים בתקופה זו למדפי החנויות: סוני לקחה את מה שמאפיין כמה מהמתחרים היקרים-ביותר של שלט ה-DualShock 4, כפתורים נוספים בתחתית השלט, ושחררה אותם כמוצר נפרד.
אם טרם שיחקתם עם אחד השלטים האלה, ובראשם שלט Elite של מיקרוסופט לאקס-בוקס ומחשב, אתם עשויים לתהות לגבי הצורך בכפתורים אחוריים. המטרה היא לתת לכם עוד כפתורים שעליהם אפשר ללחוץ כששתי הידיים שלכם נמצאות על הסטיקים האנלוגיים של השלט. כרגע, כדי ללחוץ על כפתור פנים (החיצים, או הכפתורים מימין לסטיקים), אחת הידיים שלכם צריכה להפסיק ולשלוט בתנועת הדמות.
4 צפייה בגלריה
תוסף כפתורים לפלייסטיישן
תוסף כפתורים לפלייסטיישן
אחד המוצרים המפתיעים
(צילום: יח"צ)
האם זה נוח? כן, מאוד, אחרי שמתרגלים. מה שעוזר כאן זה שהתוסף עצמו נעים למגע, והכפתורים מרגישים טוב. לא בכל משחק תרצו להשתמש בכפתורים האחוריים, אבל יש לא מעט תסריטים - החל ממשחקי פעולה ועד למרוצים - בהם זה נוח יותר משלט רגיל.
חשוב מכך, התוסף הזה לא דורש התעסקות כמעט. לחיצה ארוכה על מסך זעיר במרכזו מעלה תפריט בו תוכלו לבחור איזה מהכפתורים הקיימים יכפיל כל אחד מהכפתורים האחוריים. לחיצה קצרה תדלג בין שלושת הפרופילים שהתוסף שומר בזיכרון שלו.
האם הנוחות הזו שווה 149 שקלים? עבור מי שמשחקים הרבה, ורוצים שהשלט שלהם יהיה יותר נוח, בהחלט כן.

HP Omen Outpost

מתישהו בשנים האחרונות נמאס לנו, כחברה, מחוטים. זה באמת לא מאוד מפתיע: חיבור אלחוטי הרבה יותר אלגנטי ונוח מחיבור חוטי. זו בדיוק הייתה המחשבה של חברת HP כאשר יצרה את ה-Omen Outpost - משטח לעכבר שכולל גם חלק הטענה אלחוטי.
כמשטח, מדובר במוצר לגיימרים, עם דברים שהמשתמש הפשוט לא בדיוק צריך, כמו היכולת להחליף בין משטח חלק ומחוספס יותר (תלוי אם אתם צריכים את ההתנגדות או לא). יש כאן גם דברים שגיימרים לא צריכים, כמו תאורה מסביב למשטח - אבל לכו תסבירו את זה לחברות שמייצרות ציוד גיימינג. אם אין בזה אורות, זה לא מספיק טוב או משהו. כן חייבים לומר שהוא גדול ונוח מאוד, וששני סוגי המשטחים אכן עושים את העבודה שלהם.
4 צפייה בגלריה
HP Omen Outpost
HP Omen Outpost
הבעיה כאן היא המחיר. HP Omen Outpost
(צילום: יח"צ)
אך בנוסף, יש כאן גם מטען אלחוטי QI, מובנה בחלקו העליון של המשטח. באמצעותו תוכלו להטעין את Photon, העכבר האלחוטי שהושק במקביל למשטח, או כל מוצר אחר שתומך ב-QI (רוב הטלפונים החכמים שמושקים בימינו, למעט הזולים ביותר). איך זה עובד? כמו שזה אמור לעבוד - בלי בעיות מיוחדות.
ואגב Photon - מדובר בעכבר גיימינג נוח וורסטילי מאוד, עם 11 כפתורים ורמת דיוק גבוהה. מעבר לכך, הוא גם מגיע עם "כנפיים" מתפרקות, שמטרתן לאפשר לכם להתאים את העכבר לדרך בה אתם מעדיפים להחזיק אותו. הוא ייתן לכם 50 שעות משחק לפני שתצטרכו להטעין אותו.
הבעיה כאן היא המחיר. המשטח נמכר ב-749 שקלים - מחיר גבוה ממש. העכבר לא נמצא כיום בחנויות ישראל, ואילו בחו"ל מחירו עומד על 110 דולרים. זו לא תמורה גבוהה מספיק לכסף, אפילו שמדובר במוצרים איכותיים ונוחים.

Hori Fighting Commander

חברת Hori היא אחת היצרניות הראשונות בעולם של ציוד נלווה לקונסולות משחק, עם יותר מ-35 שנות ניסיון בתחום. תחום ההתמחות העיקרי שלה הוא בקרי משחק, אך לא כאלה שמתחרים ישירות עם ההיצע של יצרניות הקונסולות עצמן. במקום זה, Hori הולכת על הנישות: הגאים למשחקי מרוצים, סטיקים למשחקי טיסה ושלטים ייחודיים נוספים.
אחד מהם הוא Fighting Commander, שהגיע לא מזמן ביבוא רשמי גם לישראל. מדובר בשלט לפלייסטיישן 4 (וגם פלייסטיישן 3 או מחשב) שלא תמצאו בו סטיקים אנלוגיים או משטח מגע. במקום זה, יש כאן משטח חצים גדול בצידו השמאלי של השלט ושישה כפתורי פנים מצידו הימני - המסודרים בשתי שורות דיאגונליות. הסיבה לכך היא ש-Fighting Commander הוא שלט ייעודי למשחקי מכות.
4 צפייה בגלריה
Hori Fighting Commander
Hori Fighting Commander
יאללה מכות. Hori Fighting Commander
(צילום: יח"צ)
במבט ראשון הוא דומה מאוד לשלט של מגה-דרייב, מה שגרם לי לתהות אם הוא יתאים למשחקי ארקייד ישנים. בדיקה באמצעות אוסף משחקי רטרו הבהיר שכן. אבל זו לא מטרתו העיקרית של השלט, כמובן. וכשמדובר במשחקי מכות, קשה להתחרות בנוחות שהוא מספק. מי שמתקשים להשתמש בפד החצים ב-Dualshock 4 יהנו כאן ממשטח גדול הרבה יותר, ונוח יותר לשימוש - בייחוד אם יש לכם ידיים גדולות. וכפתורי הפנים כאן גם גדולים יותר מבשלט הרגיל, וגם שטוחים לגמרי, כך שנוח יותר ללחוץ עליהם.
החיסרון הבולט ביותר בשלט הוא גם היתרון הגדול בו - המיקוד שלו. אתם לא תקנו אותו כדי להחליף את השלט של פלייסטיישן 4, וגם לא כדי לשחק קול אוף דיוטי במחשב. זו לא המטרה לשמה נוצר, והוא לא יתאים עבורה. גם בתחום משחקי הרטרו יש שלטים זולים ונוחים יותר. אבל אם אתם מחפשים שלט ייחודי למשחקי מכות, זו אופציה לא רעה בכלל, עם תמחור סביר - 179 שקלים.