הכל טוב ויפה עד שמגיעים למפרט: מחשב הטאבלט החדש של אסוס (ASUS) בסדרת Vivobook כאן כדי לספק לנו הכל - ממסך OLED מרשים ועד ערכת אביזרים הכוללת מקלדת איכותית, עט מגע ואפילו קייס בד לנשיאה. איפה הקאץ'? המפרט, ובראשו מעבד הפנטיום, שללא ספק גורם למחשב הזה לירות לעצמו ברגל.
4 צפייה בגלריה
Vivobook 13 Slate OLED
Vivobook 13 Slate OLED
Vivobook 13 Slate OLED
(צילום: ASUS)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

סדרת Vivobook של אסוס היא אחת מסדרות המחשבים הרחבות ביותר שניתן למצוא היום בשוק, וכמות הדגמים הזמינים בה בהחלט מרשימה מאוד. הסדרה מציעה פתרונות "מחשוב יומיומי" במגוון תצורות שימוש, החל ממחשבים פשוטים בעלי מפרט אופטימלי לשימוש בסיסי במחשב ועד למחשבים המסוגלים לספק גם יוצרי תוכן, אנשי עבודה מקצועיים ואפילו גיימרים. המחשב החדש שונה בנוף משאר אחיו, בעיקר בשל העובדה שלא מדובר במחשב נייד רגיל, אלא במחשב המגיע לראשונה בסדרת Vivobook בפורמט עבודה של טאבלט.

יחיד במינו

כאמור, מדובר במחשב הראשון בסדרת Vivobook המגיע במעטפת של טאבלט, ועל כן הייתי מאוד סקרן לראות איך אסוס סיגלה את עצמה לפורמט העבודה הזה. הדבר הראשון ששמים לב אליו במחשב הזה הוא כמובן מסך ה-OLED המרשים שלו (אסוס כל כך מתגאה בו שהוא אפילו כלול בשם של הדגם). מדובר במסך המגיע בגודל של 13 אינץ' ברזולוציית FHD וביחס צפייה של 16:9. אסוס כבר הוכיחה לי בעבר שהיא יודעת לשלב מסכי OLED איכותיים במוצרים שלה, ועל כן גם הפעם שמחתי מאוד לגלות שעומד מולי מסך איכותי המציג דיוק צבעים טוב מאוד לצד היכולת להציג גווני שחור מוחלטים שמשפרים באופן ניכר כל תוכן שתזרקו על המסך. המסך מציע בהירות מקסימלית של 550 ניט, וכיוון שמדובר במחשב טאבלט, תצפו כמובן לקבל כאן מסך מגע.
4 צפייה בגלריה
מסך אולד מרהיב ואיכותי
מסך אולד מרהיב ואיכותי
מסך אולד מרהיב ואיכותי
(צילום: ASUS)
בצידי המחשב נוכל למצוא כמה מחברים, אם כי לא מדובר בהיצע החיבורים הרחב ביותר שיכולתי לבקש: המחשב מגיע עם זוג כניסות USB 3.2 Type-C לצד יציאת אודיו משולבת מיקרופון 3.5 מ"מ וקורא כרטיסי microSD. עוד ממוקמים על המחשב כפתורי ווליום בחלקו הימני, לצד כפתור ההפעלה המשלב קורא טביעות אצבע תומך Windows Hello הממוקם בחלקו העליון. בנוסף לכך המחשב מגיע עם זוג מצלמות - האחת אחורית בעלת חיישן ברזולוציית 13 מגה-פיקסל והשנייה קדמית בעלת חיישן ברזולוציית 5 מגה-פיקסל.

הכל או כלום

אחד היתרונות הברורים של המחשב מלבד מסך ה-OLED המרשים הוא ערכת האביזרים איתה הוא מגיע. היא כוללת נרתיק איכותי לנשיאה, עט מגע מסוג ASUS Pen 2.0 המגיע עם מחזיק ייעודי שמתלבש על גוף המחשב, חיפוי פלסטיק המשמש ככיסוי מגן וכמעמד למחשב ומקלדת. אם זה לא היה ברור עד כה, הרשו לי לחדד - כל האביזרים שצוינו כאן מגיעים עם המחשב בתוך הקופסה שלו, ולא תצטרכו לשלם עליהם אגורה בנוסף.
המקלדת של המחשב הפתיעה אותי לטובה, אפילו לטובה מאוד, וביחס למקלדות טאבלט אחרות שניסיתי בעבר מדובר ללא ספק במקלדת נהדרת, שתספק לכם חוויית הקלדה נהדרת הודות למרווח נוח בין כל המקשים ופידבק נהדר המספק כל מקש. כמובן שלא מדובר במקלדת מלאה (חסרה כאן המקלדת הנומרית, בכל זאת מחשב בגודל 13 אינץ').
4 צפייה בגלריה
מקלדת נוחה ומספקת
מקלדת נוחה ומספקת
מקלדת נוחה ומספקת
(צילום: ASUS)
באשר לעט, על אף שאני רחוק שנות אור מלהיות צייר או משתמש מיומן בעטי מגע, מהמעט שכן יצא לי לחוות עם העט מדובר במוצר נהדר גם כן, המספק פידבק נהדר לצד תגובתיות נהדרת בזמן השימוש. העט אפילו מגיע עם ארבעה ראשים הניתנים להחלפה לאלה מכם שמסוגלים להרגיש בהבדל ביניהם - מה רע.

בעיה ושמה פנטיום

עד עכשיו הרעפתי על המחשב הזה לא מעט מחמאות והאמת שדי בצדק, כי על פניו מדובר באופציה נהדרת למחשב עבודה זעיר, בייחוד אם נתחשב בכמות האביזרים שנקבל בנוסף אליו. אבל לצערי יש משהו אחד שמונע ממני להמליץ על המחשב הזה בלב שלם והוא המפרט שלו.
אסוס ללא ספק לקחה הימור כשהחליטה לכלול מסך אולד לצד כל כך הרבה אביזרים נלווים בחבילה אחת, אבל ההימור היותר גדול שהיא לקחה כאן הוא המפרט של המחשב. מתחת לכל הטוב של המסך המרשים וערכת האביזרים האיכותית נקבל מעבד פנטיום של אינטל (Pentium Silver N6000 אם אהיה מדויק). סדרת פנטיום נחשבת לאחד מסדרות המעבדים הבסיסיות ביותר שיש לאינטל להציע, ובמקרה הספציפי שלנו, מדובר במעבד הכולל 4 ליבות בלבד המיוצר בהליך של 10 ננומטר ומגיע במהירות שעון בסיסית של 1.1 גיגה-הרץ (מבלי להיכנס לעולם המעבדים יותר מידי מדובר במהירות שעון נמוכה, אפילו נמוכה מאוד). לצד המעבד נקבל 8 גיגה-בייט ראם בלבד לצד 256 גיגה-בייט של נפח אחסון מסוג M.2 SSD.
4 צפייה בגלריה
עט איכותי עם תגובתיות נהדרת
עט איכותי עם תגובתיות נהדרת
עט איכותי עם תגובתיות נהדרת
(צילום: ASUS)
בפועל ולצערי הרב, מדובר באחד המחשבים היותר איטיים שיצא לי לנסות בשנים האחרונות. ייאמר לזכות אסוס שהיא הדגישה כמה פעמים שמדובר במחשב המיועד לשימושים בסיסיים בלבד, אבל בכנות, קשה לי למצוא מישהו שהמחשב הזה עשוי להתאים לו (וזה אחרי שניסיתי לדמות את עצמי למשתמש בסיסי בהחלט), אלא אם מדובר במישהו שהרוב המוחלט של הפעילות שלו עם המחשב היא גלישה קלילה מאוד באינטרנט שלא כוללת הרבה טאבים פתוחים (אז המחשב מתחיל לקרטע) או צפייה בסרטים - לפחות כאן המחשב מצטיין הודות למסך ה-OLED.
כל זה לא מוסיף למחיר שאסוס דורשת על כל החבילה העומד על 3,090 שקלים. אז נכון שבתמורה נקבל מסך מרשים וחבילת אביזרים איכותית למדי, אבל עדיין לא מדובר בסכום שלדעתי ראוי לשלם על מפרט שכזה וביצועים שכאלה, בייחוד שיש היום בשוק מחשבים המגיעים עם מסכי OLED ומפרטים מתקדמים בהרבה שלא עולים הרבה מעבר למה שאסוס מבקשת כאן.

השורה התחתונה

מסך OLED מרשים וערכת אביזרים איכותית הכלולה במחיר לא הצליחו לגרום לי לחבב את ה-Vivobook 13 Slate OLED כמו שקיוויתי. אסוס ללא ספק צריכה לעשות חישוב מסלול מחדש עם הדור הבא של המחשב הזה ולעדכן את המפרט למשהו קצת יותר מאפשר - בוא נגיד מעבד i3 שלפחות יכול להתמודד עם יותר מ-5 טאבים פתוחים בכרום, ואז אולי יהיה מדובר בחוויית שימוש שתהיה שווה את המחיר.