תערוכת CES 2022 הייתה אמורה להיות חגיגה של חזרה לשגרה אחרי שנתיים של קורונה. אבל אז הגיע האומיקרון: ענקיות טכנולוגיה כמו מטא וגוגל הודיעו שלא ישתתפו באופן פיזי בתערוכה, עיתונאים זרים (כולל אנחנו) נאלצו להישאר בבית ומספר המשתתפים צנח לפי ההערכות אל מתחת ל-75 אלף. אבל יש גם צד חיובי: התערוכה חזרה ללאס וגאס אחרי שבשנה שעברה התקיימה במתכונת וירטואלית בלבד, וגם ההחלטה לקצר אותה ביום בעקבות התחלואה לא הצליחה להרוס את המסיבה. אז מה בדיוק היה שם? אלה ההכרזות החשובות, המעניינות והמוזרות של CES 2022.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

9 צפייה בגלריה
תערוכת CES 2022
תערוכת CES 2022
בכל זאת הגענו, למרות האומיקרון. תערוכת CES 2022 בלאס וגאס
(צילום: AP)

הדור הבא של הטלוויזיות

משהו טוב עובר על שוק המסכים (ולא, סמסונג, אנחנו לא מדברים על פלטפורמת ה-NFT המטרידה שפיתחתם עבור מסכי הטלוויזיה שלכם). אחרי כמה שנים של שיפורים מינוריים יחסית, CES הנוכחית הביאה איתה שתי בשורות שעשויות לשפר את האיכות ואת התחרות.
הבשורה הראשונה היא שסמסונג, יצרנית הטלוויזיות הגדולה בעולם, נכנסת לתחום מסכי ה-OLED עם טכנולוגיה משלה, QD-OLED. היא וסוני ישיקו מסכי QD-OLED במהלך השנה וייתכן שעוד חברות יצטרפו בהמשך. עד כה, רק LG ייצרה פאנלי OLED בגדלים שרלוונטיים למסכי טלוויזיה, והמחירים שלהם אמנם ירדו משמעותית בשנים האחרונות אך התחרות מצד סמסונג עשויה להגביר את קצב ירידת המחירים.
9 צפייה בגלריה
פלטפורמת ה-NFT של סמסונג
פלטפורמת ה-NFT של סמסונג
לא התלהבנו. פלטפורמת ה-NFT של סמסונג
(צילום: רויטרס)
הבשורה השנייה היא ש-LG מתחילה לדרוך על הרגליים של סמסונג בכל הקשור לדור הבא של מסכי הטלוויזיה, ותשיק השנה מסך MicroLED. מדובר בטכנולוגיה חדשה למדי ויקרה להחריד, אך כזו שיש לה יתרונות מהותיים בתחום הבהירות והצבעוניות על פני OLED. עד כה סמסונג הובילה את המסחור של MicroLed בכל הקשור לסלון הביתי, בלי יותר מדי מתחרים. הפירות של התחרות החדשה עדיין רחוקים יותר מאשר אלה של כניסת סמסונג לתחום ה-OLED, אבל כששתיים מחברות המסכים הגדולות מתחילות להתחרות ראש בראש בתחום חדש, זה בדרך כלל טוב לצרכנים. (דניס ויטצ'בסקי)

רובוטים שעושים צמרמורת

אי אפשר לדבר על CES בלי לדבר על רובוטים. השנה, הרובוט הבולט ביותר היה אמיקה (Ameca) בעל הבעות הפנים האנושיות, שהפך ללהיט ויראלי בזכות סרטון קצר שפורסם לפני כחודש. למבקרים בתערוכה הייתה הזדמנות לראות את הרובוט של Engineered Arts פנים מול פנים, ולפי הדיווחים נראה שהיה מדובר בחוויה, ובכן, קריפית ביותר. תשאלו את קלייר ריילי, כתבת אתר CNET, שתיארה את המבט שלו כ"רודף" ו"מצמרר". חוץ מלהיראות כמעט אנושי בקטע מטריד, אמיקה לא ממש יודע ללכת או לדבר, אז אין באמת סיבה לדאוג.
9 צפייה בגלריה
הרובוטים של CES 2022
הרובוטים של CES 2022
הרובוטים המוזרים של CES 2022
(צילום: AFP, רויטרס)
רובוט נוסף שצמרר את המבקרים הוא Pedia-Roid של חברת טמסוק היפנית, שנראה כמו ילדה ומיועד להכשרה רפואית. אי אפשר היה להתעלם גם מאמגמי האם האם, רובוט של חברה יפנית בשם Yukai Engineering, שאמור לנשוך לכם, בעדינות, את האצבע. לרובוט הפרוותי הזה יש כעשרים דפוסי נגיסה שונים, כדי שאף פעם לא ישעמם לכם לדחוף את האצבע לפה הקטן שלו. ונסיים עם רטריבר של חברת לברדור האמריקנית, רובוט שנראה כמו שידה קטנה שנעה ברחבי הבית ויכול להעביר אוכל, ספרים ותרופות ממקום למקום. לסיכום, נראה שלענף הרובוטיקה יש עוד דרך ארוכה לעשות לפני שנזכה לראות פיתוחים שמביאים תועלת משמעותית לבני האדם. (יובל מן)

הקסדה החדשה של סוני

שחקני פלייסטיישן רבים חיכו לרגע שבו סוני תכריז על הדור הבא של קסדת המציאות המדומה שלה, והנה זה קרה. במהלך CES 2022 הכריזה על הדור הבא של הקסדה, שתיקרא PlayStation VR2. לצד הקסדה החדשה חשפה החברה באופן רשמי גם את בקרי השליטה החדשים, שנקראים VR2 Sense Controllers, לאחר שהציגה אותם לראשונה במרץ 2021.
9 צפייה בגלריה
PlayStation VR2
PlayStation VR2
PlayStation VR2
(צילום: Sony)
סוני חשפה בכנס פרטים מאוד ראשוניים על הקסדה: היא תכלול זוג מסכי OLED מתקדמים, שיגיעו ברזולוציה של 2,400x2,000 פיקסלים לכל עין, תספק חוויית משחק באיכות 4K עם תמיכה ב-HDR וקצב רענון של 90/120 הרץ ותציע לשחקן שדה ראייה למשחק של 110 מעלות. הקסדה תצויד בארבע מצלמות פנימיות שיתמכו ביכולות מעקב אחרי השחקן ובקרי השליטה, כך שלא יהיה צורך בהתקן חיצוני על מנת להפעילה, והיא תתחבר באופן חוטי לקונסולה באמצעות כבל USB-C אחד.
סוני הבטיחה עוד הרבה דברים שאמורים להגיע עם הקסדה והבקרים, החל מיכולות רטט מתקדמות שיגבירו את תחושת המציאות (סוני תיארה שתהיה יכולת להרגיש את הדופק המואץ של הדמויות בזמן משחק), תמיכה בטכנולוגיית זיהוי עיניים שתאפשר למשחק לזוז בהתאם לתנועת האישונים (עוד אלמנט שאמור להפוך את חוויית המשחק למציאותית יותר) ועוד. הבקרים צפויים להגיע עם טכנולוגיות מעניינות גם כן, הכוללות בין היתר תמיכה בהדקים האפטיים (Adaptive Triggers) המאפשרים חוויית משחק מדויקת ומציאותית יותר, יכולות זיהוי מגע ואצבעות ועוד. את תאריך ההשקה והמחיר סוני העדיפה לא לחשוף בינתיים. (רועי האן)

המלחמה של ענקיות השבבים

כנס CES היה מאז ומתמיד זירת הקרב המרכזית של ענקיות השבבים אינטל, אנבידיה ו-AMD, וגם השנה כל אחת מהחברות הכריזה על מגוון רחב של מוצרים ופיתוחים חדשים. הראשונה לעשות זאת הייתה AMD, שהכריזה על סדרת מעבדים חדשה למחשבים ניידים, כרטיסי מסך חדשים למחשבים ניידים ונייחים, עדכוני תוכנה שונים ודגמים חדשים למעבדים הקיימים של החברה. כמו כן, הציגה AMD את החזון שלה לדור הבא של המעבדים שתפתח, שיתבססו על ארכיטקטורה חדשה ויגיעו לשוק לקראת אמצע השנה.
9 צפייה בגלריה
ענקיות השבבים חוזרות לסיבוב נוסף
ענקיות השבבים חוזרות לסיבוב נוסף
ענקיות השבבים חוזרות לסיבוב נוסף
(עיבוד תמונה, Ynet)
כשעה לאחר מסיבת העיתונאים של AMD התקיים אירוע ההכרזה של אנבידיה, שבו חשפה מגוון רחב של פיתוחים ומוצרים חדשים. בין המוצרים שהוכרזו ניתן למצוא כרטיסי מסך חדשים למחשבים ניידים ונייחים (אחד מהם הוא מפלצת הגרפיקה החדשה של החברה, ה-RTX 3090 Ti), עדכוני תוכנה שונים לטכנולוגיות שונות של החברה כגון DLSS, טכנולוגיית Reflex וטכנולוגיית Ray Tracing ועוד. כמו כן, השיקה החברה גרסה חדשה וחינמית של פלטפורמת ה-Omniverse.
כמה שעות לאחר מכן התקיימה מסיבת העיתונאים של ענקית שבבים נוספת, אינטל. במהלך המסיבה הציגה החברה את קו המעבדים החדשים שלה למחשבים ניידים המבוססים על מעבדי אלדר לייק דור 12, לצד שורת מעבדים חדשה בסדרה למחשבים נייחים. בנוסף הכריזה החברה על מעבד קצה חדש, ה-Intel Core i9-12900KS, והציגה ערכת שבבים חדשה המותאמת לדור המעבדים הנוכחי שתשולב בהמשך עם לוחות אם חדשים. עוד הציגה אינטל עדכון חדש לטכנולוגיית Intel ARC, וחשפה לראשונה את הטכנולוגיה של חברת סקרינובייט הישראלית אותה רכשה בחודש שעבר. (רועי האן)

הטרקטור האוטונומי של ג'ון דיר

לא רק ענקיות הטכנולוגיה מתייצבות מדי שנה ב-CES, אלא גם יצרניות רכב גדולות כמו ג'נרל מוטורס, יונדאי, BMW ואחרות. אבל מי שגנבה את ההצגה השנה היא דווקא חברת ג'ון דיר, היצרנית הוותיקה של ציוד מכני-חקלאי, שהציגה בשורה אמיתית לחקלאים: טרקטור אוטונומי שמיועד לחוות גדולות.
9 צפייה בגלריה
הטרקטור האוטנומי של ג'ון דיר
הטרקטור האוטנומי של ג'ון דיר
בקרוב בחוות ברחבי העולם? הטרקטור האוטונומי של ג'ון דיר
(צילום: ג'ון דיר)
מדובר בגרסה משודרגת של אחד הדגמים הפופולריים של החברה, 8R, שצויד בטכנולוגיה חדשה שמאפשרת לו לנווט ברחבי השדה ללא נהג. מדובר בין היתר בשש מצלמות שמותקנות מקדימה, שש מצלמות שמותקנות מאחורה ומחשב עם מערכת נוירונים לניתוח תמונות. כל אלה מקנים לו את היכולת לעצור באופן אוטומטי כשהוא מבחין בסלע או במכשול אחר. החקלאים מצדם יכולים לשלוט בטרקטור, או לעקוב אחרי הפעילות שלו, באמצעות אפליקציה לסמארטפון. שימו לב שלא מדובר בהדגמת יכולות או בקונספט מהסוג שחברות רבות אוהבות להציג ב-CES: זהו טרקטור אמיתי שיימכר לחקלאים בהמשך השנה. כמה הוא יעלה? את הנתון הזה ג'ון דיר עדיין לא מוכנה לגלות. ואם כל זה נראה לכם כמו גימיק, בחברת המחקר IDC מתייחסים לטרקטורים האוטונומיים בשיא הרצינות ואומרים שהם צפויים לייעל באופן דרמטי את ענף החקלאות. (יובל מן)

המתקפל החדש של אסוס

אם חשבתם שכנס CES יעבור מבלי שיחשף בו לפחות מכשיר מתקפל אחד, הגיע הזמן לעשות חישוב מחדש. השחקנית החדשה בשוק המתקפלים הפעם היא חברת אסוס, שחשפה את הטאבלט המתקפל החדש שלה, ה-Zenbook 17 Fold OLED.
9 צפייה בגלריה
המתקפל החדש של אסוס
המתקפל החדש של אסוס
המתקפל החדש של אסוס
(צילום: ASUS)
במידה והשם לא הספיק לכם כדי להבין שמדובר במכשיר מתקפל, הטאבלט החדש של החברה יציע מסך מרשים בגודל 17.3 אינץ', המגיע עם פאנל OLED מתקפל. המסך יגיע ברזולוציה מעניינת של 1920x2560 פיקסלים ויציע קצב רענון של 90 הרץ. מדובר כמובן במסך מגע, לכל מי שתהה, והעיצוב שלו מאוד מזכיר את הטאבלט המתקפל של לנובו.
מתחת למכסה המנוע ישולב מעבד Intel Core i7 מהדור ה-12 של אינטל, 16 גיגה-בייט זיכרון עבודה (RAM) בתקן LPDDR5 וכונן אחסון בפורמט SSD בנפח של 1 טרה-בייט. לצד הטאבלט עצמו תגיע גם מקלדת ניידת המתחברת אל הטאבלט באמצעות בלוטות', בה יהיה ניתן להשתמש בתצורה אלחוטית או בחיבור ישיר לטאבלט באמצעות מגנטים. כיוון שמדובר בהכרזה ראשונית בלבד, טרם נחשף המחיר ותאריך היציאה של המחשב לשוק. (רועי האן)

המקרן האופנתי של סמסונג

מלבד הטלוויזיות החדשות שעליהן הכריזה בכנס, חברת סמסונג הציגה גם את המקרן הנייד החדש שלה, העונה לשם Samsung Freestyle.
9 צפייה בגלריה
המקרן של סמסונג
המקרן של סמסונג
פריסטייל. המקרן החדש של סמסונג
(צילום: סמסונג)
המקרן יגיע בעיצוב מעוגל, הכולל מערך רמקולים המספקים סאונד ב-360 מעלות, ויהיה ניתן להקרין באמצעותו תמונה בגודל של עד 100 אינץ' ברזולוציית FHD, בבהירות מקסימלית של 530 לומן ויחס ניגודיות של 300:1. המקרן יגיע עם תמיכה במערכת ההפעלה החכמה Tizen לצד שלט ייעודי, והוא יספק חיבור מהיר ונוח למגוון שירותי הזרמת תוכן כגון נטפליקס, דיסני פלוס, יוטיוב, אמזון פריים ועוד. סמסונג סיפקה גם מחיר ותאריך השקה - החל מפברואר 2022 במחיר של 899 דולר. נכון לרגע זה לא ברור אם המקרן יגיע לישראל. (רועי האן)

דברים מוזרים

לא צריך להתאמץ כדי למצוא מוצרים ביזאריים ב-CES, הם פשוט בכל מקום. למשל: Y-Brush, מברשת שיניים בצורת האות Y, שאמורה לנקות לכם את השיניים בעשר שניות בלבד. זה לא בדיוק צחצוח: את המברשת הזאת אתם מכניסים לפה ומצמידים לשיניים, אז היא מתחילה לרטוט ועושה את כל העבודה בשבילכם. מוזר, כבר אמרנו?
9 צפייה בגלריה
המוצרים הביזאריים של CES
המוצרים הביזאריים של CES
המוצרים המוזרים של CES
(צילום: קוהלר, TP-Link, AP, רויטרס)
חברת Daan Tech הציגה את בוב, מדיח כלים קומפקטי שלא זקוק לחיבור לצנרת. יש לו מאגר מים משלו שאתם צריכים פשוט למלא, ולדברי היצרנית הוא צורך חמישית מכמות המים שנדרשת למדיחים רגילים. בקיצור, פתרון מעולה לבעלי דירות קטנות שממש אוהבים את כדור הארץ. בוב יעלה 300 דולר ויגיע לחנויות בחו"ל בקיץ 2022.
ראוטרים לא נחשבים למוצרים טכנולוגיים מעניינים במיוחד, אבל חברת TP-Link הצליחה לקבל קצת תשומת לב בתערוכה בזכות דגם חדש שבוודאי ישמח את מי שסובלים מבעיות קליטה בבית. ל-Archer AXE200 Omni יש ארבע אנטנות שזזות ומתכווננות באופן אוטומטי על מנת לספק לכם את החיבור המיטבי ל-WiFi הביתי בכל רגע נתון. המחיר עדיין לא פורסם.
חברת קוהלר הציגה את טכנולוגיית PerfectFill שמתחברת לברז ויכולה למלא לכם את האמבטיה בדיוק בטמפרטורה הרצויה ובגובה המתאים, בהינתן פקודה קולית. התענוג הזה צפוי להיות יקר למדי ויעלה החל מ-2,700 דולר. (יובל מן)