הרבה זמן רציתי לשים יד על Water.io, בקבוק המים החכם שאני בטוח שנתקלתם בו לפחות פעם אחת באיזו פרסומת נידחת בפייסבוק או אפילו בטלוויזיה בשלל תכניות בוקר. והנה, הגיע הזמן שלי לבדוק על מה כל הבאז והרעש, והאם כל העסק הזה באמת שווה 300 שקלים.
4 צפייה בגלריה
Water.io: בקבוק מים חכם
Water.io: בקבוק מים חכם
Water.io: בקבוק מים חכם
(צילום: רועי האן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

למי מכם שבמקרה לא ראה או שמע, Water.io הוא בקבוק חכם העושה שימוש בפטנט ייחודי של חברת אימפקס (Impacx) הישראלית, המאפשר לבקבוק לקחת חלק אקטיבי בהרגלי השתייה שלנו. הקסם האמיתי בבקבוק הזה הוא בפקק, שבו מסתתר חיישן חכם המסוגל למדוד את גובה המים בבקבוק בכל רגע נתון.
4 צפייה בגלריה
זה הכל בפקק
זה הכל בפקק
זה הכל בפקק
(צילום: רועי האן)
הפקק כולל בנוסף מנגנון רטט משולב תאורת LED, שתזכיר לנו באופן קבוע לשתות. הבקבוק אפילו תומך בבלוטות' וטעינת הפקק נעשית באמצעות כבל מגנטי ייעודי. אם כבר הזכרתי את עניין ההטענה, מבדיקה שלי חיי הסוללה של הפקק נעים בין 4-6 ימים. הגוף של הבקבוק עשוי מפלדת אל-חלד השומרת באופן אופטימלי על טמפרטורת המים, והבקבוק עצמו עבר את הבדיקות המחמירות בהתאם לרגולציה הישראלית האירופאית. הבקבוק זמין לרכישה בצבעים לבן ושחור.
אז איך זה בעצם עובד? Water.io מגיע עם אפליקציה חכמה וייעודית שאליה ניתן לשייך את הבקבוק. ברגע שנעשה את זה, האפליקציה תבקש מאיתנו להכניס כמה נתונים יבשים אודותינו, בהם הגיל, הגובה והמשקל. באמצעות הנתונים האלה יכולה האפליקציה לבנות עבורנו תוכנית שתיית מים אישית, עם יעד יומי.
4 צפייה בגלריה
כמה מים שתיתם היום?
כמה מים שתיתם היום?
כמה מים שתיתם היום?
(צילום מסך)
בנוסף, ניתן להכניס לאפליקציה נתוני שתייה באופן ידני (שימושי במקרה שבו שתיתם מים שלא דרך הבקבוק שלכם), כך שתמיד תוכלו להיות במעקב מדויק על כמות המים ששתיתם. כמו כן, ניתן להוסיף באפליקציה פעילות ספורט שביצעתם, על מנת לעדכן את חישוב כמות השתייה הנדרשת בהתאם לכמות האנרגיה שהוצאתם. ניתן לשייך את האפליקציה לאפליקציות מעקב הספורט החיצוניות "Strava" ו-"Garmin Connect".
4 צפייה בגלריה
מעקב חכם, התאמה אישית ואפילו פרסים
מעקב חכם, התאמה אישית ואפילו פרסים
מעקב חכם, התאמה אישית ואפילו פרסים
(צילום מסך)
דבר נחמד נוסף שעושה האפליקציה הוא לעודד אתכם באופן קבוע לשתות באמצעות דוחות שבועיים ותובנות חכמות שמשקפות בצורה נהדרת אם הרגלי השתייה שלכם טובים או לא. האפליקציה אפילו כוללת מסך שלם וייעודי לאיסוף של מדליות שאותן תוכלו לפתוח אם תשלימו אתגרים מסוימים כגון שתייה נכונה במשך מספר ימים רצופים או ביצוע של פעילות ספורט באופן קבוע. מדליות אלה יפתחו לכם בנוסף צבעים חדשים שבהם תוכלו להשתמש על מנת לעצב אישית את תזכורת השתייה שלכם. פיצ'ר נוסף שאהבתי הוא היכולת של האפליקציה להזכיר לנו לשתות יותר מים בהתאם למזג האוויר שבחוץ.

הדבר הגדול הבא או סתם גימיק?

אז האם כל זה גרם לי לשתות יותר? ברמת העיקרון כן, למרות שהיו מקרים שבהם הרגשתי שתדירות התזכורות לשתות היו קצת מוגזמות בהתחשב בפעם האחרונה ששתיתי. יחד עם זאת, קשה להתכחש לעובדה שמדובר בפיתרון חכם ומעניין למי שחשוב להם לשמור על תדירות שתייה נכונה ובריאה, ואפילו שיש אפליקציות שמספקות מעקב אחרי שתייה בחינם (שבהן כמובן הכל ידני ואין שום מעקב אוטומטי וחכם), הביצוע של Water.io בהחלט הופך את הכל לפשוט ונוח יותר - גם אם זה אומר שנצטרך להוציא על התענוג 300 שקלים.