כבל אחד, אינספור אפשרויות: רכזות ותחנות עגינה חכמות אינן דבר חדש בשוק הציוד המשרדי, אך בתקופת הקורונה אין ספק שהביקוש אליהן גדל עקב המעבר של מאות אלפי עובדים למתכונת עבודה מהבית. בדיוק בגלל זה חשפה בשנה שעברה חברת לוג'יטק (Logitech) השוויצרית את תחנת העגינה החדשה שלה, ה"לוג'י דוק" (Logi Dock), שלוקחת את הקונספט של תחנות העגינה ומוסיפה לו לא מעט פיצ'רים חכמים. לקחתי את תחנת העגינה החכמה של החברה לסיבוב של חודש, על מנת לבדוק האם באמת מדובר במוצר חובה לכל עובד משרד ממוצע, או בסתם גימיק מיותר. המחיר: 1,790 שקלים.
3 צפייה בגלריה
Logi Dock
Logi Dock
Logi Dock
(צילום: Logitech)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

קלאס בגוון אפרפר

אם יש משהו שאני באמת אוהב במוצר הזה, זה את איכות הבנייה ואת הנראות שלו - לוג'יטק סיפקה גם כאן את קו העיצוב המרשים שלה. את הלוג'י דוק תוכלו לרכוש בשני צבעים - אפור ולבן.
הקסם האמיתי של המוצר הזה טמון בחלקו האחורי, הכולל לא פחות משישה חיבורים שירחיבו באופן מיידי את יכולות החיבור והקישוריות של המחשב שלכם. אל המחשב עצמו מחובר כבל אחד בלבד, שעל הדרך יטעין את המחשב שלהם בהספק של לא פחות מ-100 וואט. רשימת החיבורים של המכשיר הזה מרשימה מאוד: תקבלו כאן זוג חיבורי USB-C, זוג חיבורי USB-A, כניסת HDMI וכניסת DisplayPort. לא מספיק לכם? בצידה השמאלי של תחנת העגינה מסתתרת לה כניסת USB-C נוספת. לצערי הרב לא מדובר במערך החיבורים האופטימלי - אין כאן חיבור לרשת קווית למשל או קורא כרטיסי זיכרון, כך שאם אתם מחפשים את החיבורים האלה ספציפית, התחנה של לוג'יטק פחות תתאים לכם.
3 צפייה בגלריה
שלל חיבורים
שלל חיבורים
שלל חיבורים
(צילום: רועי האן)
מעבר לכך, תחנת העגינה הזו כוללת עוד כמה פיצ'רים מעניינים, בהם היכולת להשתמש בה כרמקול בלוטות' עם מחשב או סמארטפון. כמו כן התחנה כוללת לא פחות משישה מיקרופונים שונים, שעל-פי לוג'יטק מגיעים עם מנגנון סינון רעשים מובנה שיאפשר לכם לקיים שיחות וידאו גם בזמן שיש לכם רעש בבית. בחלקה העליון של התחנה ממוקמים כמה כפתורים מאוד שימושיים לשליטה על עוצמת הווליום של המחשב שלכם, לצד כפתור ייעודי להפעלה והשתקה של המיקרופון וכפתור נוסף להפעלה וכיבוי של מצלמת הרשת שלכם. במרכז תמצאו כפתור שיאפשר לכם להצטרף לפגישות ושיחות וידאו בלחיצה אחת. מתחת לכל הכפתורים האלה ממוקמת רצועת אור מובנית שתספק פידבק ויזואלי לשלל פעולות שתבצעו עם התחנה (כשהמיקרופון שלכם יושתק למשל, פס האור מתחת לכפתור המיוט ייצבע באדום).

זום, טימס וגוגל, הכל הולך

אחד הפיצ'רים המבורכים ביותר של תחנת העגינה הזו היא העובדה שהיא כוללת תמיכה בכל פלטפורמת שיחות וידאו אפשרית, החל מזום דרך שירותי השיחות והפגישות של גוגל ועד לשירותים המקבילים שלהם במיקרוסופט. ניתן לחבר את התחנה אל היומן שלכם (גוגל קלנדר או אאוטלוק) באמצעות תוכנת השליטה הייעודית של לוג'יטק, וכפי שצוין, ברגע שתעשו זאת תוכלו לגשת לפגישות הווידאו השונות שלכם בקלות. אם כבר עסקנו בתוכנה הנלווית, ראוי לציין שהיא כוללת מגוון אפשרויות להתאמה אישית של תחנת העגינה, החל משליטה על עוצמת המיקרופון (שנשמע נהדר אגב ולגמרי עושה את העבודה), דרך אפשרות להפעלת אקולייזר מותאם אישית, ועד ליכולת לשלוט במאפיינים של חלק מהחיבורים.
3 צפייה בגלריה
כפתורים חכמים לשליטה על שיחות וידאו
כפתורים חכמים לשליטה על שיחות וידאו
כפתורים חכמים לשליטה על שיחות וידאו
(צילום: רועי האן)
חווית השימוש בלוג'י דוק טובה, אפילו טובה מאוד, ובתור אדם שמקיים מפעם לפעם שיחות זום וטימס, היה מאוד כיף ונוח להפעיל אותן בזריזות באמצעות התחנה. הדבר היחידי שהייתי שמח שיבוצע כאן טוב יותר הוא הפיכה של כפתורי השליטה במדיה לפיזיים - לוג'יטק הלכה כאן על סוג של כפתורי מגע שלא מספקים פידבק טוב כשלוחצים עליהם. כפי שציינתי קודם, מהבדיקות שערכתי המיקרופון של התחנה עובד נהדר ובהחלט יכול להחליף מיקרופון ייעודי, וגם הרמקול המובנה של התחנה עושה עבודה טובה, כך שאם יש לכם זמן לשמוע קצת מוזיקה או פודקאסטים בין פגישות אתם מסודרים גם מהבחינה הזו.

שווה את המחיר?

הגיע הזמן לדבר על החלק הכי מבאס של התחנה הבאמת טובה הזו וזה המחיר שלה. נכון לרגע כתיבת שורות אלה המחיר המומלץ לצרכן של הלוג'י דוק בישראל עומד על לא פחות מ-1,790 שקלים. על הנייר בהחלט מדובר בתענוג לא זול בכלל, בייחוד אם נסתכל על מתחרות אחרות בשוק שלרוב כוללות יותר חיבורים ולעיתים עולות פחות.
עם זאת, כאמור יש לתחנה של לוג'יטק כמה יתרונות על המתחרות שלה, בהן הפיצ'רים החכמים בדמות ההתממשקות לשירותי שיחות הוידאו השונים וכמובן התמיכה ברמקול ובמיקרופון מובנים. אז האם מדובר בתמורה טובה למחיר? אם אתם אנשי משרד שצריכים את החיבורים הנוספים וגם את הפיצ'רים החכמים שיש כאן, אין ספק, בעיקר בגלל שבהשוואה הזו אין לתחנת העגינה הזו מתחרה ראויה באמת - רק חשוב לזכור שאם אין לכם צורך בפיצ'רים האלה, ישנן שלל חלופות בשוק שעשויות גם הן להתאים לכם.