המטרה העיקרית של Sonos Beam החדש, הדור השני של הסאונדבר הזול-יותר (אך אובייקטיבית לא זול בכלל) של סונוס, היא לנסות ולרמות את המוח שלכם. במובן מסוים כל רמקול מנסה לעשות בדיוק את זה, אבל המשימה של ה-Beam קשה יותר מרוב המתחרים. הסיבה לכך היא Atmos, תקן שידור האודיו שבו הרמקול הזה מנסה לתמוך חרף גודלו הקטן - שבהחלט משחק פה תפקיד.

עוד סקירות של מכשירי סונוס:

3 צפייה בגלריה
סונוס בים
סונוס בים
Sonos Beam. הכל בגלל אטמוס
(צילום: סונוס)
החידוש המהותי באטמוס הוא הכיווניות - מידע שמקודד יחד עם הצליל ואומר מאיזו זווית במרחב התלת-ממדי הצליל הזה אמור להגיע לאוזניים שלכם. וכן, זה כולל לא רק שמאל-ימין, אלא גם גובה. כשיש סביבכם הרבה רמקולים, חלקם מוגבהים, לכל אחד יש תפקיד לשחק. אבל סאונדברים כמו ה-Beam מנסים לדחוף הכל לאריזה קטנה אחת, שנמצאת מולכם. 
הקסם, או טריק, או איך שלא תקראו לזה, הוא הניסיון להשתמש בקירות והשתקפויות הצליל מהקירות האלה - כולל תקרה - כדי להביא את הצלילים לאוזניים שלכם משלל זוויות. סונוס כבר עשתה את זה, ברמת הצלחה מרשימה, עם סאונדבר ה-Arc שהושק אשתקד. אבל ה-Beam הוא גם קטן יותר, וגם כולל פחות רמקולים שיכולים לשחק את התפקידים השונים.
למעשה, מספר הרמקולים בבים החדש זהה לזה שהיה בקודמו, שהושק ב-2018. יש כאן חמישה רמקולים רב-תכליתיים (ארבעה מיד-וופרים וטוויטר), עם עוד שלושה שמייצרים רק בס. רק שאם בפעם הקודמת הם סודרו כך שהיו יכולים להפיץ שלושה ערוצי סאונד, הפעם יש כאן חמישה אזורים - שניים מהם אחראיים על הטלת צליל למעלה ולצדדים. במילים פשוטות יותר, הרמקול הזה מנסה לעשות יותר עם אותם חומרי הגלם. 
3 צפייה בגלריה
סונוס בים
סונוס בים
Sonos Beam. יש גם בלבן
(צילום: סונוס)
והאמת היא שהוא מצליח לא רע, יחסית לגודל ולרמת המחיר שלו - 1,799 שקלים. בדקתי אותו עם חלק מאותן הסצנות שבאמצעותן סקרתי גם את ה-Arc, כמו סצנת הקרב הארוכה של הסרט Extraction בנטפליקס, והתוצאה הייתה אמנם מרשימה פחות, אבל מדי פעם הרמקול הצליח להפתיע אותי ביכולתו לגרום לי לחשוב שאכן יש דברים מאחוריי ומעליי. 
חייבים לציין שכמו עם כל הרמקולים של סונוס לטלוויזיה, תוכלו לחבר גם ל-Beam הזה שני ערוצים אחוריים ייעודיים בדמות רמקולי One או Five, כמו גם סאבוופר. במקרה כזה, הסאונדבר יידע כבר מה לעשות ואיך להשתמש ברמקולים שהתפנו. לא היה לי סאב של סונוס לבדוק, אבל שני רמקולי One SL שלי עבדו היטב כערוצים אחוריים והובילו לשיפור גם בצליל שהגיע מקדימה ומלמעלה. 

תשכחו מבלוטות'

מסביב לכל הסיפור הזה, יש כאן את כל מה שמקבלים (ולא מקבלים) מסונוס. זה סאונדבר שמתחבר לטלוויזיה שלכם דרך HDMI (וכולל מתאם אופטי). לא תוכלו לחבר אותו דרך חיבור אנלוגי, או להוציא ממנו צליל לאוזניות. החיבורים היחידים הם HDMI וחיבור רשת חוטי, כמו גם חיבור WiFi אלחוטי. בלוטות'? מה פתאום. סונוס לא שמים בלוטות׳ במכשירים נייחים. 
אם טרם הכרתם את האפליקציה של סונוס, שווה להזכיר כי היא המתקדמת ביותר בשוק הזה כיום, ותענוג להשתמש בה - בייחוד אם יש לכם כמה רמקולים של החברה מפוזרים בבית. קל מאוד לגרום לאחד מהם לנגן משהו משירות סטרימינג, לקבוע אזורי צליל ולהעביר מוזיקה בין האזורים. אם יש לכם מכשירים תומכים של אפל, תוכלו להזרים לרמקול אודיו גם באמצעות Airplay 2. 
ואם כבר אפל, הרמקול הזה תומך בטכנולוגיית Trueplay שזמינה כיום רק באייפונים ואייפדים. באמצעותה, תוכלו לבצע תהליך כיול במסגרתו הרמקול ינסה ״למפות״ את החדר כדי להתאים את הצליל אליו. זה עובד טוב מאוד - רמקול מכוייל יצליח להתמודד עם אודיו כיווני הרבה יותר טוב מכזה שלא מכוייל. 
3 צפייה בגלריה
סונוס בים
סונוס בים
פחות מתלהב מאנדרואיד. Sonos Beam
(צילום: סונוס)
למה רק אפל? בסונוס טוענים כבר שנים שאין להם דרך להביא את המנגנון הזה לאנדרואיד בגלל חוסר האחידות במיקרופונים של מכשירי סלולר. גם בתוך אותו דגם, אומרים בסונוס, יכולים להיות מיקרופונים שונים מאוד. כן חשוב להזכיר שמדובר בתהליך חד-פעמי, ולא חייבים שתמיד יהיה אייפון ליד הסאונדבר. 

מלכוד הבס

החיסרון המהותי של הרמקול הזה בהשוואה לאחיו הגדול, Arc, הוא בעיקר בכל הקשור לבס ולאטמוס. בים אמנם מצליח מדי פעם לעבוד עליכם שיש מעליכם מסוק, אבל הוא עושה את זה פחות טוב מארק, שעושה את זה פחות טוב מרמקול ייעודי. והבס הוא, כמו תמיד, בין השאר נגזרת של גודל הרמקול. הסאבוופר של סונוס יכול לעזור, אבל הוא יקר מאוד. 
גם ה-Beam עצמו לא בדיוק זול, יש לומר. הוא מתומחר, כמו המוצרים האחרים של סונוס, בגבול העליון של קטגוריית המוצרים הצרכניים. לא קשה למצוא מערכות קולנוע ביתי יקרות יותר לאודיופילים, אבל הצרכנים יכולים למצוא סאונדברים שעושים את העבודה בחצי מחיר או אפילו פחות. 
התמורה שאתם מקבלים כאן היא גם באיכות הצליל וגם בנוחות התפעול, כל עוד אתם מוכנים להתמודד עם המגבלות של סונוס. אם אתם רוצים סאונדבר עם חיבור בלוטות׳, למשל, תצטרכו לפנות למתחרים. אצל רובם יהיה כזה, כי בסונוס היעדר בלוטות׳ הוא עמדה עקרונית ולא רק שיקול של מחיר. גם אם תרצו סאונדבר עם חיבור 3.5 מ״מ סטנדרטי, הבים לא יעזור לכם. אבל אם כבר יש לכם רמקולים של סונוס, או שאתם מוכנים לשלם את המחיר - הן האמיתי והן התיאורטי - הבים יספק תמורה טובה מאוד למחיר הזה.