לכתוב סקירה על דור מסכי ה-OLED החדש של LG מרגיש כמו להיות באחד הסרטים בהם הגיבור חי מחדש את אותו היום פעם אחר פעם. המסך החדש דומה מאוד לדגם המקביל מאשתקד? כמובן. הוא עדיין אחד המסכים הכי טובים בשוק? כן. עדיין לא בהיר כמו חלק מהמתחרים? אהא. עדיין הבחירה הנכונה עבור רוב הצרכנים שרוצים OLED, כשמסתכלים על תמורה לכסף? בהחלט.

עוד בנושא:

גם בשנת 2023, חברת LG לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש. ה-C3 שלה, אותו בדקנו בגרסת 65 אינץ', דומה מאוד בכל פרמטר, מאיכות התמונה ועד לשלט, ל-C2 משנה שעברה. למעשה, אם אתם קוראים את הביקורת הזו ושוקלים לרכוש את C3 קרוב למועד השקת המסך, יש סיכוי לא רע שעדיין תוכלו למצוא מבצעים על שאריות המלאי של ה-C2. הדמיון ביניהם כל כך גדול שלא הייתי מהסס ללכת על הדגם של 2022 בהינתן מחיר נמוך יותר בכמה עשרות אחוזים (מחירה של C3 עומד על 12,490 שקלים).
3 צפייה בגלריה
טלוויזיית LG C3
טלוויזיית LG C3
טלוויזיית LG C3
(תמונה: LG)
מה שכן השתנה בשנה האחרונה הוא החדר שבו אני בודק את המסך. הסלון שבו אני יושב כיום שטוף שמש הרבה יותר מהקודם, ומכיוון שאת ה-C2 בדקתי כמסך מחשב בחדר העבודה, עברו שנתיים מאז שנדרשתי לתהות ביני לבין עצמי האם בשעות בוקר הייתי מעדיף מסך בהיר יותר ממה ש-LG מוכנה לספק עם ה-OLED שלה. התשובה, המפתיעה למדי מבחינתי, היא ״לא באמת״. עם ה-CX האישי שלי, מ-2020, אני לרוב סוגר את התריסים אם אני רוצה לצפות בתוכן קצת חשוך או לשחק בדיאבלו 4 בשעות הבוקר. עם ה-C3, המחשבה אפילו לא עולה במוחי.
צריך לומר שעל פי כל המפרטים, ה-G3 היקרה-יותר של LG, וכן מסכי QD-OLED של המתחרה הגדולה סמסונג, מגיעים לבהירות גבוהה עוד יותר, בכמה עשרות אחוזים. אבל עכשיו, כשדלת זכוכית עצומה שפונה מזרחה נמצאת מטר מהמסך, ושמש קיצית גורמת לי לרצות להתחבא, סצינת הכלא החשוכה-יחסית מהסרט "Extraction 2" נראית ברורה לגמרי. אסייג ואומר שזה נכון למצב Cinema Home, שמשחק עם הבהירות של הסצינה, ולא למצב Filmmaker Mode שמנסה להישאר כמה שיותר נאמן למקור, שבו אני עדיין צריך להחשיך את החדר כדי לראות היטב.
3 צפייה בגלריה
טלוויזיית LG C3
טלוויזיית LG C3
טלוויזיית LG C3
(תמנה: LG)
ההבדל המהותי בחומרה בין ה-C2 ל-C3 הוא במעבד תמונה חדש, ובתמיכה בקידודי אודיו DTS (המתחרה המוביל של דולבי). חוץ מזה, ל-LG כבר יש מתכון מנצח למדי. אם אתם גיימרים שרוצים לחבר קונסולה או מחשב, תשמחו לדעת שכל כניסות ה-HDMI תומכות ב-HDMI 2.1 (רלוונטי כשרוצים קצב רענון 120FPS ורזולוציית 4K), ושיש תפריט גיימינג שמאפשר לדעת איזה אות המסך מקבל וגם לעשות התאמות כמו הורדת שיהוי. אם אתם מאלה שאוהבים החלקת תמונה, המסך עושה את זה בצורה טובה מספיק כדי שכבר לא ארצה לזרוק את הטלוויזיה מהחלון, אבל הדבר נכון גם לדגמי 2021 ו-2022.
אם אתם רוצים לראות חידושים יותר משמעותיים, תצטרכו לצלול פנימה אל תוך מסך הבית החדש, ש-99% מהשימושים בו עבורכם יהיה כנראה לגשת לאחת האפליקציות שלא קיבלו כפתור ייעודי בשלט של המסך. מכיוון שנטפליקס, אמזון פריים ודיסני פלוס כבר שם, כנראה שלא תראו את המסך הזה יותר מדי. וטוב שכך - הניסיון של LG לייצר תיקיות על פי נושאים (משרד ביתי, מישחק - כן, ככה כתוב, מוזיקה, רכזת ביתית וספורט) לא באמת הגיוני.
3 צפייה בגלריה
טלוויזיית LG C3
טלוויזיית LG C3
טלוויזיית LG C3
(תמונה: LG)
בכלל, החברה ממש חיפפה בכל הקשור לעברית. כותרת המשנה של תיקיית ״מישחק״ היא ״חווית מישחק מעולה״. בתוכה תמצאו כמה אפליקציות רלוונטיות אבל בעיקר פרסומת לשירות Geforce Now. כותרת המשנה של תיקיית "מוזיקה", אם תהיתם, היא ״אפשר ליהנות משירים שונים״. הצהרה מעניינת! וחצי ממסך הבית בכלל מוקדש לפרסומת עבור חנות האפליקציות של LG. בקיצור, אם ממש אכפת לכם מהממשק, חברו למסך סטרימר לבחירתכם.

ויש גם סאונדבר

החידוש המעניין ביותר של LG על קיר הסלון שלי עכשיו אמנם מחובר למסך ה-OLED החדש אך אינו חלק מהחבילה. מדובר במקרן קול LG SC9, שמגיע עם חיבור מיוחד באמצעותו ניתן לתלות אותו מתחת לאחד המסכים התומכים של החברה.
המקרן הזה מוגדר כ-3.1.3. מה זה אומר? הספרה הראשונה מצביעה על כך שיש לו ערוץ שמאלי, אמצע (סנטר) וימני. הספרה השנייה אומרת שמגיע איתו סאבוופר. ואילו הספרה השלישית היא המעניינת ביותר - מספר הערוצים שמכוונים למעלה. למה צריך שלושה כאלה? שניים מהם מיועדים לתוכן שמקודד בקידוד Atmos. השלישי הוא בעצם משלים לסנטר, שמנסה לייצר הפרדה טובה יותר בין מילים לרעשים כדי שתוכלו לשמוע קול אנושי יותר טוב.
יחסית למחיר, 3,990 שקלים, הסאונדבר הזה מספק תמורה טובה בכל הקשור לצליל ואינטגרציה עם המסך. השיחות ברורות, הבס מצוין, החיבור מאפשר לא להתעסק בהתקנות קיר נפרדות. בגלל שהתחרות פה היא מצד חברות כמו סונוס, הוא כולל גם הוא WiFi, תמיכה באפליקציות מוזיקה, חיבור לעוזר הקולי של גוגל או אמזון ואפליקציה ייעודית. תמורת 790 שקלים, תוכלו להוסיף לו גם שני ערוצים אחוריים אלחוטיים.
הסאונדבר הזה אפילו כולל מנגנון "מבוסס AI" (אלא מה) לזיהוי גודל החדר, בדיוק כמו הרמקולים של סונוס ורסיברים מודרניים. הוא משמיע צלילים לחלל החדר, קולט אותם עם המיקרופון שלו, ועושה התאמות. הטעות הגדולה שלו היא שהוא מאפשר בלחיצת כפתור לשמוע את הצליל לפני ההתאמה ואחרי ההתאמה. במקרה של הסלון שלי, לא הצלחתי לשמוע שום הבדל. אבל אני מניח שבחדר עם ארבעה קירות התוצאה אחרי ההתאמה תהיה מרשימה יותר מבסלון שמחובר למטבח.
לפני שנה, תהיתי מה LG תעשה עכשיו כשיש לה תחרות בתחום ה-OLED מסמסונג, שאמנם קונה את חלק מהפאנלים שלה לטלוויזיה מהמתחרה הגדולה, אבל מלבישה עליהם את טכנולוגיית QD-OLED שלה כדי לייצר מסך בהיר יותר. אבל עכשיו, כשראיתי ש-C3 בהיר מספיק, אני לא באמת חושב שלבהירות גבוהה עוד יותר יש ערך מהותי עבור רוב הצרכנים.
התחרות הזו עוד תעשה טוב לצרכנים, אבל בעיקר בתחום המחירים - ה-C3 מוכיח שקצב השיפורים הנמוך עומד כנראה להישמר בתקופה הקרובה. מצד שני, איכות המסך מוכיחה שתלונה על כך תהיה על גבול הקטנוניות.