אפל מתכננת להשיק את משקפי המציאות המעורבת Vision Pro בפגישות שנקבעו מראש בלבד בחנויות הרשמיות שלה, כך לפי דיווח בבלומברג. החברה תייעד לצורך כך אזורים מיוחדים בחנויות שלה עם מקומות הושבה, יחידות להדגמה וכלים להתאמת גודל האביזרים עבור הרוכשים. כמו כן, בתחילה המשקפיים ימכרו באזורים מרכזיים בלבד כמו ניו יורק ולוס אנג'לס, ולאחר מכן יושקו בכל רחבי ארה"ב.

עוד בנושא:

מקורות מסרו לבלומברג כי מדובר בהשקת הבכורה המורכבת ביותר של אפל עד היום, שכוללת התמודדות עם לוגיסטיקה מורכבת של שרשרת הייצור, הדרכות למוכרים על הפעלת המכשיר והעברת הידע הזה ללקוחות. לכן החברה לא מצפה לשתף פעולה עם מוכרים מצד-שלישי עד 2025 לפחות. בנוסף, רוב החנויות יציגו רק יחידה אחת או שתיים להדגמות בשל הסחורה המצומצמת והמחיר הגבוה של המכשירים.
2 צפייה בגלריה
Vision Pro
Vision Pro
Vision Pro
(צילום: אפל)
ב-2015 החברה השתמשה באסטרטגיה דומה במכירת שעוני האפל ווטש, כדי לוודא שהלקוחות עוזבים עם מוצר שמתאים להם. הפעם, גם האביזרים המצורפים למכשיר צפויים להציג אתגרים לוגיסטיים, בשל הגדלים השונים שלהם. החברה תצטרך להחזיק מלאי של גדלים בחנויות מאחר שממדיו של הלובש עשויים להשתנות, או שהוא עשוי לרצות להשתמש במכשיר עם אנשים נוספים עם ממדי גוף אחרים. בנוסף, חנויות יצטרכו להחזיק מלאי של עדשות ראייה, כאשר לחלק מהאנשים אף עשוי להיות מרשם שונה לכל עין. ייתכן שהחברה אף תבקש מהלקוחות את המרשם שלהם לעדשות באמצעות פורטל אונליין. כדי להתמודד עם התאמת הרכיב שמטרתו למנוע מאור לחדור לשדה הראייה של הלובש, אפל מפתחת על פי הדיווח אפליקציה לאייפון שתבצע סריקת ראש, וגם מכונה פיזית לסריקת הלקוחות.
לפי בלומברג, אפל אף מצאה כי אנשים עם ממדי גוף וראש קטנים יותר עשויים להיתקל בקשיים בחבישת המשקפיים במשך יותר מחצי שעה ברצף - מגבלת הזמן שהיא הטילה על העיתונאים שבחנו את המכשיר באירוע ההשקה. אפל מנסה להתמודד עם הסוגייה בפיתוח של רצועת ראש נוספת, אך העיצוב של האביזר עוד לא הושלם. עוד סוגיות עיצוב שאיתן החברה עדיין מתמודדת נוגעות למי שחובשים אביזרים על ראשיהם מסיבות דתיות או תרבותיות, כמו חיג'אב, ולעובדה שחלק מהמשתמשים לא לובשים בגדים עם כיסים, על מנת לאחסן את הסוללה הנלווית. ייתכן שימכרו גם אביזרים שיגנו על המכשיר.
2 צפייה בגלריה
Vision Pro
Vision Pro
Vision Pro
(צילום: Josh Edelson / AFP)
לפי דיווחים, אפל מצפה לייצר פחות מחצי מיליון יחידות של המכשיר בשנתו הראשונה, נתון שנחתך שוב ושוב, אחרי שבהערכה מוקדמת לפני מספר שנים, בחברה ציפו שיעמוד על מיליונים. זאת בשל תהליך הייצור המורכב שכולל שני צגי מיקרו OLED ברזולוציית 4K, ורכיבים פנימיים בעיצוב מעוקל.
אם חשבתם לרכוש בעצמכם את המכשיר שעולה 3,500 דולר תצטרכו להמתין - לפי הדיווח ישראל כרגע אינה חלק מהתכנון להרחבת השווקים בהם הוא נמכר. אפל אמרה כי תציע את המכשירים במדינות נוספות מחוץ לארה"ב בסוף שנה הבאה. לפי הדיווח, בחברה בוחנים את בריטניה וקנדה בתור שני השווקים הבינלאומיים הראשונים, ולאחר מכן את אסיה ואירופה, ובאפל פועלים כדי לעשות למכשיר לוקליזציה בצרפת, גרמניה, אוסטרליה, סין, הונג קונג, יפן וקוריאה. בתחילת 2024, אפל גם צפויה להתחיל למכור את המכשיר אונליין לפני ההתרחבות הבינלאומית. ב-2026 החברה צפויה לשחרר דגם זול יותר, ודור שני לגרסאת הפרו.