עיצוב מעולה, מפרט מרשים, מסך לוקה בחסר: מחשב המנהלים החדש של חברת דיינבוק, Portege X40-K, מציע מפרט עדכני, חיי סוללה טובים ועיצוב מרשים ונוח בגודל של 14 אינץ', שבהחלט הופכים אותו למחשב עסקי נהדר. יחד עם זאת, מסך המחשב לוקה בחסר ומציע בהירות ורזולוציה נמוכה, מה שפוגם מאוד בחוויית השימוש. ועדיין, האם מדובר במחשב שמצדיק את תג המחיר שלו שמתחיל ב-5,000 שקלים ומסוגל לטפס עד לכדי 6,500 שקלים?
4 צפייה בגלריה
Dynabook Portege X40-K
Dynabook Portege X40-K
Dynabook Portege X40-K
(צילום: רועי האן)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מחשב לאנשים שאוהבים לעבוד

סדרת Portege היא כאמור סדרת מחשבי המנהלים של דיינבוק, ומטרתה העיקרית היא לספק חוויית שימוש איכותית הכוללת מפרט מתקדם תוך שמירה על עיצוב מרשים וקפדני שנראה נהדר בכל רגע נתון - ובמקרה של ה-X40-K, זה כך כמעט כל הזמן.
ה-X40-K נראה נהדר בכל אחד מצדדיו, זאת הודות לגימור אלומיניום שמעניק למחשב מראה יוקרתי, תוך שהוא שומר על משקל נמוך למדי של 1.4 קילוגרמים בלבד, זאת לצד עובי כולל של 17.9 מילימטרים כאשר הוא סגור. מעבר לכך אהבתי מאוד את הצבע של המחשב (נדיר לראות בנוף המחשבים של ימינו מחשב בצבע כחול-כהה). המחשב מצטיין גם בכל מה שקשור לאיכות חומרים: גוף המחשב קשיח מאוד בכל חלקיו וציר החיבור של המסך מחוזק בדיוק במידה הנכונה על מנת לאפשר פתיחה קלה ונוחה של המחשב גם ביד אחת.
4 צפייה בגלריה
עיצוב מרשים בגודל 14 אינץ'
עיצוב מרשים בגודל 14 אינץ'
עיצוב מרשים בגודל 14 אינץ'
(צילום: רועי האן)
עוד דבר שהמחשב מצטיין בו הוא חיבורים - המחשב כולל מספר רב של חיבורים ביחס לגודל והעובי שלו: צידו הימני של המחשב כולל חיבור רשת קווי, כניסת USB-A וקורא כרטיסי microSD, בעוד וצידו השמאלי כולל שקע טעינה ייעודי (שמרגיש מעט מיותר בהתחשב בעובדה שהמחשב מגיע עם מטען USB-C בקופסה), זוג חיבורי USB-C מסוג Thunderbolt 4, כניסת HDMI בגודל מלא, מחבר USB-A נוסף וכניסת אודיו משולבת לאוזניות ומיקרופון.
בחלקו העליון של המחשב ניתן למצוא גם מצלמת רשת מובנית הכוללת תריס פרטיות מובנה - כאן לצערי קיבלנו תמיכה באיכות צילום של 720P בלבד, שזה קצת חבל. לצד המצלמה נמצא גם חיישן אינפרא-אדום התומך בזיהוי פנים ובטכנולוגיית Windows Hello, זאת לצד קורא טביעות אצבע הממוקם על משטח העכבר.
4 צפייה בגלריה
מצלמת רשת מובנית עם תריס פרטיות
מצלמת רשת מובנית עם תריס פרטיות
מצלמת רשת מובנית עם תריס פרטיות
(צילום: רועי האן)
גם המקלדת והעכבר של המחשב עושים עבודה טובה, אם כי כאן הרגשתי שמשטח העכבר קצת קטן מדי וכך גם חלק ממקשי המקלדת - לפחות עבורי. כן אציין לטובה את איכות המקשים והמשטח - חוויית ההקלדה נהדרת ומשטח המגע מספק תגובתיות טובה.

מפרט עדכני

ה-X40-K מגיע לישראל במספר יחסית רחב של תצורות רכישה, הכוללות את מעבדי דור 12 של אינטל ברמת i5 ועד i7, זאת לצד עד 64 גיגה-בייט RAM וכן עד 1 טרה-בייט של נפח אחסון מהיר מסוג NVMe SSD. הדגם שהגיע אליי לסקירה כולל מעבד i7-1270P לצד כ-32 גיגה-בייט RAM ו-1 טרה-בייט של נפח אחסון. המחשב מגיע עם מערכת ההפעלה Windows 11 Pro מותקנת מראש.
4 צפייה בגלריה
מקלדת טובה אך עם מקשים קטנים יחסית
מקלדת טובה אך עם מקשים קטנים יחסית
מקלדת טובה אך עם מקשים קטנים יחסית
(צילום: רועי האן)
ברמת הביצועים היבשים המחשב עושה עבודה נהדרת (כולל פתיחה חסרת מעצורים של אינספור טאבים בגוגל כרום). גם חיי הסוללה היו יחסית טובים - בערך 8.5 שעות שימוש רציפות לפני צורך בטעינה בשימוש יומיומי יחסית מסיבי, כשהמטען של המחשב מסוגל לטעון את הסוללה במלואה בתוך שעתיים.

הכבשה השחורה

עד כה די הרעפתי יחסית הרבה מחמאות על המחשב הזה, אך היה דבר אחד שפחות אהבתי בו שפגם לי בחוויית השימוש בו - המסך.
דיינבוק סיפקה לנו כאן מסך בגודל 14 אינץ' המגיע ברזולוציית FHD, ואפילו שמדובר ברזולוציה שעושה עבודה טובה בגודל המסך הזה, הייתי דווקא שמח לקבל רזולוציה גבוהה יותר בהתחשב בתג המחיר של המחשב הזה.
מעבר לכך היו עוד כמה דברים שלא אהבתי עם המסך, הגדול שבהם הוא חוסר התמיכה בבהירות גבוהה. המסך מציע על-פי דיינבוק פאנל IPS - פאנל שלרוב אמור להציע בהירות מסך מקסימלית יחסית גבוהה. בפועל לעומת זאת הרגשתי שהמסך היה מאוד חשוך גם בזמן שימוש תחת בהירות מקסימלית, מה שבהחלט הקשה על העבודה איתו מחוץ למשרד.

השורה התחתונה

ה-Portege X40-K הוא מחשב מנהלים שנראה ומתפקד נהדר כל עוד זה לא נוגע למסך, ולצערי זה מה שהופך את המחשב הזה לאופציה פחות טובה להמלצה, בייחוד בטווח המחיר שלו. יחד עם זאת אם אתם אנשי משרד שפחות חשובה להם בהירות מסך גבוהה, מדובר באופציה טובה שתספק לכם ביצועים טובים וחיי סוללה מרשימים, זאת לצד עיצוב ברמה גבוהה ומראה יוקרתי.