שני גדלים, עיצוב מרשים ואיכות סאונד נהדרת: את כל אלה יספק לכם הרמקול הביתי של מותג הסאונד השוודי די-פאנק (DeFunc), שהגיע לישראל לפני מספר שבועות תחת הייבוא הרשמי של חברת ביקונקט. המחיר: החל מ-969 שקלים.
6 צפייה בגלריה
איכות חומרים גבוהה
איכות חומרים גבוהה
איכות חומרים גבוהה
(צילום: רועי האן)

עוד סקירות:

הדרך של די-פאנק בישראל רק התחילה, ואפילו שנכון לרגע כתיבת שורות אלה ניתן לרכוש בישראל רק את הרמקול הביתי של החברה, בהמשך הדרך צפוי המותג להרחיב את ארסנל המוצרים שלו בישראל, ולהביא לכאן בנוסף גם את סדרת האוזניות האלחוטיות של החברה.
יוהאן וולבאק, מנכ"ל ומייסד DeFuncיוהאן וולבאק, מנכ"ל ומייסד DeFuncצילום: DeFunc
מאחורי די-פאנק עומד אדם אחד בלבד ושמו יוהאן וולבאק, שהקים את החברה בשנת 2015 בשאיפה לשנות את עולם הסאונד מקצה לקצה, ולספק למשתמשים חווית שימוש שמשלבת שני אלמנטים עיקריים - עיצוב מרשים ופונקציונליות גבוהה (מכאן גם נגזר שם המותג, Design + Function = DeFunc).

עיצוב מרשים

נכון להיום די-פאנק מוכרת רמקול ביתי אחד ושמו DeFunc Home, המתחלק לשני גדלים אפשריים הניתנים לרכישה - הראשון בגודל קטן (Small) המסוגל להפיק סאונד בהספק של 40 וואט, והשני בגודל גדול (Large), המסוגל לספק סאונד בהספק של 100 וואט. הדגם שאני בדקתי הוא הדגם הקטן, והגיעו אליי שתי יחידות ממנו.
6 צפייה בגלריה
DeFunc Home Small
DeFunc Home Small
DeFunc Home Small
(צילום: רועי האן)
אחד הדברים הראשונים שניתן לשים אליהם לב כבר עם קבלת הקופסה של הרמקול הוא הדגש הברור והמרכזי של המותג על עיצוב. הקופסה של הרמקול מעוצבת בקפדנות, וחווית הפתיחה שלה מספקת ומרגישה איכותית למדי. בתוך הקופסה נמצא את הרמקול עצמו לצד ספק כוח, חוברת הפעלה וכן רגלית קטנה שנוכל להצמיד לרמקול על מנת להעמיד אותו על המדף או השידה. אציין כבר עכשיו שלצד הרמקול עצמו ניתן לרכוש שלל סוגי מעמדים שיאפשרו לכם למקם אותו בשלל מקומות נוספים, בהם על קירות במגוון זוויות וכן בגובה מעל הרצפה.
6 צפייה בגלריה
היישר משוודיה: DeFunc Home
היישר משוודיה: DeFunc Home
היישר משוודיה: DeFunc Home
(צילום: רועי האן)
העיצוב של הרמקול עצמו מאוד מרשים, ואיכות החומרים בו ניכרת לטובה. מלבד לכפתורי המגע נוכל למצוא בין הגריל לתקרת הרמקול שתי נורות חיווי שיסמנו לנו את מצב הפעולה הנוכחי של הרמקול. אחד הפיצ'רים המגניבים ביותר שהרמקול הזה מספק הוא את היכולת להחליף את הגריל שלו בקלות, ולטובת כך די-פאנק מציעה גלריית עיצובים שלמה וצבעונית של גרילים שניתן להחליף.
6 צפייה בגלריה
עיצובים מותאמים אישית
עיצובים מותאמים אישית
עיצובים מותאמים אישית
(צילום: DeFunc)
כמו כן, בהמשך הדרך תציע החברה אפשרות להחליף את הגרילים של הרמקול בגרילים מעוצבים אישית, עליהם נוכל להדפיס איזה ציור או עיצוב שנרצה. בביקונקט מבטיחים שהגרילים האלה יגיעו ללקוחות יחסית מהר היות והייצור שלהם ייעשה במפעל ייעודי בארץ, וזה מבורך.

הכי חכם בחדר

מתחת לכל העיצוב המרשים בסופו של דבר יש לנו כאן רמקול ביתי חכם, שנועד להפוך את חוויית ההאזנה שלנו למוזיקה ברחבי הבית לקלה ונוחה לתפעול. אז האם ה-DeFunc Home עושה זאת בהצלחה? בהחלט.
6 צפייה בגלריה
כפתורי מגע מובנים
כפתורי מגע מובנים
כפתורי מגע מובנים
(צילום: רועי האן)
ה-DeFunc Home הוא למעשה רמקול WiFi - כזה שניתן להתחבר אליו בלחיצת כפתור וללא צימוד מקדים כל עוד המכשיר שמנסה להתחבר אליו מחובר לאותה רשת האינטרנט שאליה מחובר הרמקול.
לא צריך להיות גאון גדול כדי לשים לב שדי-פאנק מנסה להתחרות ביריבה עיקרית אחד והיא סונוס, שכבר הוכיחה בעבר שרמקולים מבוססי רשת עושים את העבודה טוב ובהחלט מקלים על חווית השימוש. התשובה של די-פאנק לעניין הזה טובה גם היא - את הרמקול מגדירים בפעם הראשונה באמצעות אפליקציית DeFunc Home, ולאחר מכן כל מה שצריך לעשות זה ללכת לאחת מאפליקציות המוזיקה, לבחור מתוך רשימת ההתקנים הזמינים את הרמקול שלנו ובום - המוזיקה תתחיל להתנגן באופן מיידי, ללא שיהוי וללא הפרעות.
6 צפייה בגלריה
אפליקציית DeFunc Home
אפליקציית DeFunc Home
אפליקציית DeFunc Home
(צילום מסך, ynet)
האפליקציה של הרמקול כאמור נועדה לשמש עבורנו מרכז בקרה מקיף אודות הרמקולים, ובדיוק כמו שסונוס סיפקה לנו בתחילת דרכה, גם כאן נוכל לחבר כמות מרובה של רמקולים לרשת הביתית שלנו, וגם כאן נוכל להפעיל עליהם מוזיקה במקביל. בנוסף לכך נוכל גם לשלוט בעוצמת השמע של כל הרמקולים ביחד או בנפרד (כך למשל נוכל להגדיר שעוצמת השמע שלה רמקול במטבח תהיה מקסימלית, בעוד ועוצמת השמע של הרמקול בסלון תהיה חלשה יותר). כמו כן, האפליקציה תאפשר לנו לחבר את חשבונות שירותי המוזיקה שלנו לרמקול, ואפילו להקצות מספר קיצורי דרך שיפעילו את הפלייליסט האהוב עלינו בלחיצת כפתור אחת.
יחד עם זאת לא מדובר באפליקציה מושלמת - השליטה בווליום של כל אחד מהרמקולים אמנם מאוד נוחה דרך האפליקציה, אך לצערי מדובר בדרך היחידה לשלוט בווליום שלהם, כששינוי של הווליום המובנה בטלפון לא משפיע כלל על רמת הווליום של הרמקולים. כמו כן קרה לי כמה פעמים שהאפליקציה נתקעה או קרסה.
הפיצ'רים החכמים של הרמקול לא נגמרים כאן: הוא מציע תמיכה מלאה בעוזרת הקולית של אמזון, אלכסה. בנוסף, ניתן להגדיר את הערוץ של כל רמקול בנפרד לטובת קבלה של מערך סטריאו, אם כי מהניסיון שלי לא מדובר בפיצ'ר שעושה עבודה טובה במיוחד. ברוב המוחלט של המקרים העדפתי לשדר לכל אחד מהרמקולים את שני ערוצי הסאונד.

איכות הסאונד

אני חייב להודות שלא ציפיתי לקבל תוצאות כאלה טובות עם הרמקול הזה, אבל לשמחתי הרבה די-פאנק הצליחו להוכיח את עצמם כאן - איכות הסאונד נהדרת, ויש דגש טוב ומדויק יחסית בכל אחד משכבות הסאונד (הבס נהדר, ועבורי זה ממש קריטי). כמו כן, די-פאנק עשתה עבודה מרשימה גם בכל מה שקשור לעוצמת הסאונד - ביחס לרמקול בגודל הזה מדובר בביצוע בהחלט מרשים, שללא ספיק ירעיד לכם את הבית בייחוד אם תתחילו לנגן על גבי כמה רמקולים במקביל. אז האם מדובר באיכות סאונד שמתמודדת בהצלחה עם האיכות הטובה של הרמקולים מבית סונוס? לגמרי.

השורה התחתונה

די-פאנק הצליחה לספק כאן ביצוע לא רע בכלל לרמקול ביתי שעושה עבודה טובה ברוב המוחלט של האלמנטים - החל מהעיצוב ועד לאיכות הסאונד. יחד עם זאת, יש לנו כאן בעיה קטנה והיא תג המחיר של כל התענוג הזה.
העלות של הדגם הקטן בישראל היא 969 שקלים - מחיר יחסית סביר לרמקול בגודל הזה, אבל לא מחיר נמוך יותר בהשוואה לרמקולים של סונוס, שמגיעים פחות או יותר בגודל של הרמקול הקטן של די-פאנק ועולים 799 שקלים (יש כמובן דגמים יקרים יותר, אבל גם הם עדיין לא מגיעים לתג המחיר של די-פאנק). ומה באשר לדגם הגדול של הדי-פאנק? כאן מדובר בתג מחיר גבוה אפילו יותר, 1,390 שקלים, ואפילו שלא בדקתי אותו בעצמי, קצת קשה לי לראות מי יחליט להוציא כזה סכום על רמקול של חברה יחסית חדשה בשוק שרק עכשיו הגיעה לישראל.