בשנים האחרונות אין ספק שלצד המילה "רחפן" רובנו נגיד גם את המילה "DJI", וזה לא משהו שבאמת מפתיע אף אחד - DJI נחשבת בעיניי רבים לאחת מיצרניות הרחפנים המוערכות והטובות ביותר בעולם, ובישראל אין שום ספק שמדובר ביצרנית הרחפנים המוכרת ביותר (טוב, זה בגלל שאין לה הרבה מתחרות פה, אבל זה נושא לכתבה אחרת).
אחרי שבדקתי מוקדם יותר השנה את רחפן המיני החדש של DJI, ה-Mini 3 Pro שהוכיח שגם לרחפנים קטנים אפשר לספק לא מעט חיישנים ופיצ'רים חכמים שהופכים את חווית הטיסה לטובה ומהנה, הגיע לידיי בשבועיים האחרונים עוד רחפן חדש של DJI, ה-Avata. וכמו שאר אחיו למשפחת DJI, גם כאן מדובר בתענוג יקר שלאו דווקא יתאים לכל אחד. אז מה מביא ה-Avata לשולחן? בדקנו.
3 צפייה בגלריה
DJI Avata
DJI Avata
DJI Avata
(צילום: DJI)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

רחפן שנועד בבסיסו למקצוענים

ה-DJI Avata הוא למעשה רחפן FPV (ר"ת First Person View). מדובר בז'אנר שלם של רחפנים המשומש בעיקר בתחרויות הטסה ועל-ידי מטיסים מקצועיים. הייחוד של רחפני ה-FPV הוא בצורת ההטסה שלהם, שעושה לרוב שימוש במשקפיים מיוחדים, אותם מרכיב הטייס, שמציגים את זווית הראייה של הרחפן בגוף ראשון היישר אל עיניו. מעבר לכך, רחפני FPV ניחנים במבנה קטן ומוקשח למדי שמסייע להם לעבור בתוך מכשולים וסביבות צפופות (מדובר בסוג רחפנים שנועד בין היתר להטסה במבנים סגורים תוך התחמקות וכניסה למכשולים צרים למדי), זאת לצד יכולות טיסה מהירות במיוחד.
3 צפייה בגלריה
הוא חזק ומהיר והוא רחפן והוא גם חזק
הוא חזק ומהיר והוא רחפן והוא גם חזק
מבנה קטן ומוקשח להגנה מירבית
(צילום: רועי האן)
ה-Avata הוא רחפן FPV בכל רמ"ח איבריו, ועל כן העיצוב שלו קטן מאוד. כמו כן הוא כולל שלדה עמידה במיוחד הכוללת מגיני מדחפים שיסייעו לו לשמור על עצמו שלם במקרה של קריסה (וכאחד שהקריס את הרחפן הזה לא מעט, העיצוב הזה בהחלט עושה את העבודה).
אבל זהו אפיל לא הדבר המגניב ביותר שנקבל עם הרחפן הזה: הכירו את ה-DJI Goggles 2, ערכת השליטה החדשה של DJI איתה נטיס את ה-Avata. מה שלמעשה נקבל כאן זה משקף בעל זוג מסכי OLED קטנים שיקרין בזמן אמת את ה-POV (ר"ת Point of View, נקודת צפייה) של הרחפן שלנו. לצד המשקף נקבל גם את בקר השליטה החדש, DJI Motion Controller, באמצעותו נשלוט ברחפן על ידי הזזה של השלט לצדדים. השלט כולל הדק ייעודי לשליטה במהירות הרחפן, לצד כמה כפתורי שליטה נוספים.
3 צפייה בגלריה
ערכת שליטה חכמה ומתקדמת
ערכת שליטה חכמה ומתקדמת
ערכת שליטה חכמה ומתקדמת
(צילום: DJI)
חווית הצפייה והשימוש ב-Goggles 2 נהדרת - משקף הטיסה החדש של DJI מאוד נוח לשימוש הודות לעיצוב חכם הכולל ריפוד מספק לעיניים ואפילו תמיכה בשינוי דיופטר מובנה - מה שמאפשר לנו לכוון את העדשות בהתאם למספר של המשקפיים ובכך למעשה להטיס את הרחפן ללא משקפי הראייה על הפנים - סופר חכם וסופר נוח. גם במקרה של ה-Motion Controller מדובר בביצוע מרשים, התגובתיות של השלט מיידית ומאוד מספקת, וחווית השליטה ברחפן מרגישה מדויקת בדיוק במידה הנכונה.

חווית הטיסה

נתחיל דווקא מהחלק הכי מבאס של הרחפן הזה ואלה חיי הסוללה שלו. אפילו שהוא כל כך קטן, זמן הטיסה של הרחפן עם הסוללה הכלולה באריזה מגיע לכדי 18 דקות בלבד, שזה בהחלט זמן טיסה קצר אבל הגיוני בהתחשב במהירות הטיסה שהרחפן הזה מסוגל לספק שמגיעה עד לכדי 50 קמ"ש במצב ספורט (שמקצר אפילו יותר את חיי הסוללה).
אך אם נשים את זה בצד, ה-DJI Avata הוא ללא צל של ספק אחד מהרחפנים המהנים ביותר שהטסתי בחיי, בעיקר הודות לקלות שבה אפשר להטיס אותו: השלט החכם מרגיש מאוד טבעי ביד, ותוך כמה דקות של טיסה הצלחתי בקלות להגיע למצב בו אני טס בגובה די נמוך ביחס לקרקע, תוך שאני מבצע לא מעט פניות חדות שעם כל רחפן אחר היו נגמרות בקריסה מאוד כואבת. זה כמובן לא אומר שה-DJI Avata לא מסוגל לקרוס - הוא קרס לי והרבה, אבל העיצוב המוקשח שלו הופך את חווית הקריסה למשמעותית פחות מלחיצה.
יחד עם זאת, חשוב לציין שלא מדובר בחווית הטיסה המדויקת בעולם או הבטוחה בעולם, ובניגוד לרחפנים אחרים של DJI שכוללים לא מעט חיישנים ויכולות כגון בלימה אוטומטית במקרה של זיהוי מכשול, כאן זה ממש לא המצב. ה-Avata לא כולל שום יכולות בלימה או התחמקות ממכשולים, מה שאומר שאתם תצטרכו להתמודד עם כל מכשול בעצמכם, כך שראוי ורצוי לפעול במשנה זהירות באופן תמידי.
מערכת ההפעלה של DJI המובנית בתוך המשקפיים החכמים עושה עבודה טובה גם כן, ואהבתי מאוד שניתן לשלוט בה בקלות באמצעות משטח המגע הייעודי הממוקם על צידו השמאלי של המשקף החכם. בנוסף, ניתן לחבר את הרחפן גם לאפליקציית DJI Fly הייעודית על מנת לצפות בתמונות ובסרטונים שצילמנו ישירות מהסמארטפון - זה זמן טוב לציין שהמשקף לא מגיע עם אחסון פנימי מובנה, מה שיצריך מאיתנו לחבר כרטיס זיכרון פנימי על מנת לצלם תמונות וסרטונים.
אם כבר הזכרתי אותן, יכולות הצילום של ה-Avata מרשימות גם הן: ניתן לצלם וידאו באיכות של עד 4K ב-50 ו-60 פריימים לשנייה, ובאיכות של 2.7 או 1080P ניתן לצלם גם בעד 100 פריימים לשנייה. באשר לצילום תמונות רגילות, כאן נקבל תמיכה בצילום של תמונות ברזולוציה של עד 4,000x3,000 פיקסלים.

השורה התחתונה

ה-DJI Avata הוא רחפן מהיר ומהנה במיוחד שיספק לכם חוויות טיסה מדליקות במעטפת טובה ואיכותית שמסוגלת להתאים גם למטיסים מתחילים שלא נגעו ברחפן מעולם. יחד עם זאת, מדובר כמובן בעסק די יקר.
אז כמה זה באמת עולה? ערכת הקומבו של הרחפן שנמכרת נכון לרגע זה בישראל וכוללת את הרחפן עצמו לצד המשקף החכם והשלט תעלה לכם כ-5,699 שקלים - שזה ללא ספק תג מחיר שלא יתאים לכל אחד. יחד עם זאת, מדובר בביצוע מרשים ואיכותי למדי לתחום רחפני ה-FPV בפרט או לתחום הרחפנים בכלל - כל עוד לא אכפת לכם מזמן ההטסה הקצר שתקבלו לפני שהסוללה תיגמר.