ה-Move 2 הנייד של סונוס הוא שיר הלל לוויתורים בשם הנוחות. לפני ארבע שנים, הסכימה סונוס להכניס לראשונה בלוטות' לדור הראשון של ה-Move, אחרי שנים שהתעקשה שהדרך הנכונה להזרים אודיו לרמקולים היא WiFi. במוצר נייד לא הייתה לה ברירה, והתוצאה הייתה רמקול מצוין שנשמע טוב אפילו כשמשתמשים בטכנולוגיית אודיו לא אופטימלית, רחמנא ליצלן. ב-Move 2 הוסר הרסן, וכעת תוכלו להשתמש בו גם עם כבל אודיו אנלוגי פשוט (Aux). זה ידרוש מכם מתאם, אבל עדיין, מי אתם ומה עשיתם לסנוביות של סונוס?
2 צפייה בגלריה
Move 2
Move 2
Move 2. רמקול שאפשר להוציא לגינה
(צילום: סונוס)
התשובה נעוצה בחשיבה מחדש שהחברה עשתה לפני שהוציאה ב-2023 את סדרת הדגל החדשה שלה, Era. לסונוס, כך נראה, נמאס לריב עם משתמשים. רמקולי Era הביאו את הבלוטות' והחיבור האנלוגי לרמקולים הביתיים, אפילו שבסונוס עדיין מעדיפים שתעבירו הכל דרך WiFi ובאמצעות האפליקציה שלה. בסדרת ה-Move, הנכונות הזו לתת למשתמשים את כלל האופציות המודרניות להעביר מוזיקה ממקור שמע לרמקול אפילו יותר חשובה. בערך.
ה"בערך" נמצא פה כי כמו במקרה של הדור הראשון, לקרוא ל-Move 2 רמקול נייד די מותח את הגבול של המושג. כשאתם חושבים על רמקול נייד, אתם כנראה מדמיינים מכשיר קטן שקל לזרוק לתיק ולקחת אתכם לים או לפיקניק. ה-Move 2, כמו קודמו, ממש לא קטן ושוקל שלושה קילוגרמים. יותר מכל דבר אחר, זהו רמקול נייד שמיועד לשימוש ביתי או כזה שמוציאים למרפסת או גינה כשמארחים אנשים, אם כי בהחלט אפשר לקחת אותו לאירוע בטבע אם אתם מעוניינים.
ריפרש
אל תספידו את המטאברס עדיין / עם גלעד טלמון
48:56
בין אם אתם רוצים לקחת אותו איתכם לאנשהו או מזיזים אותו מחדר לחדר בבית, אחד השיפורים המהותיים של ה-Move בהשוואה לקודמו הוא זמן הסוללה. סונוס הצליחה לעלות כאן מ-12 ל-24 שעות. הסוללה שלו כל כך יעילה שסונוס אפילו מאפשרת לכם להשתמש בו כמטען נייד, ולהטעין משקע ה-USB-C שלו את הטלפון שלכם.

סוף למונו

שיפור מהותי נוסף לקוח גם הוא מסדרת ה-Era הביתית. במקום רמקול מונו, יש כאן ניסיון לייצר שני ערוצי צליל. יש כאן שני טוויטרים שמופנים לצדדים שונים בניסיון לייצר הפרדה בין ערוץ שמאל לימין. האם זה עובד? כן. אין לי את הדור הראשון של ה-Move להשוואה, אבל השמעתי את אותו השיר, Bohemian Rhapsody של קווין, על Move 2 בבית ובחוץ, ועל Sonos One ותיק שמייצר צליל מונו בלבד. בבית, כשהרמקול לידי, אפשר בהחלט להבחין בהפרדה של שני הערוצים. בחוץ, בלי קירות שמהם הצליל יכול להשתקף, ההבדל פחות ניכר אבל עדיין די מורגש אם אתם נמצאים במרחק של עד כמה מטרים מהרמקול.
ואיך הסאונד באופן כללי? מצוין, כמו בשאר הרמקולים של החברה. אני כבר שנים מאוד מחבב את הגישה של סונוס: צליל חם אבל בלי בס מוגזם, ואקוולייזר שמאפשר לאנשים להגביר את הנאמנות למקור באמצעות החלשת הבס עוד קצת והגברה של צלילים גבוהים. אלה רמקולים שלא מנסים להיות ניטרליים אלא כיפיים, ומצליחים בזה. ה-Move 2 אינו יוצא דופן כאן.
דבר נוסף שהיגר מה-Move הראשון לשני הוא היכולת להשתמש במיקרופון המובנה ברמקול כדי להתאים את הצליל לחלל בו הוא מושמע. הרמקול שולח אותות מיפוי ומנסה להבין האם הוא בחדר (ואם כן, מה גודלו ומה החתימה האקוסטית שלו) או בחוץ, ומשנה את הצליל בהתאם הן מבחינת האקוולייזר והן מבחינת עוצמת הצליל. זה מנגנון יעיל, ששינה את הסאונד כשעברתי עם הרמקול מהסלון לחדר עבודה ואז למרפסת כדי להתמודד עם שינוי בסביבה.
2 צפייה בגלריה
Move 2
Move 2
Move 2. לא ניטרלי, אלא כיפי
(צילום: סונוס)
אבל לא בכל פרמטר ה-Move 2 עולה על קודמו. בשנה שעברה, לטענת סונוס, שינתה גוגל את התנאים לכך שרמקולים יתמכו בעוזר הקולי שלה, גוגל אסיסטנט. בחברה לא הסבירו במה מדובר וגם גוגל לא שפכה עדיין אור על הנושא. זו הייתה הסיבה לכך שרמקולי Era הושקו בלעדיו, ועכשיו גם Move 2 מגיע לשוק ללא העוזר הקולי של גוגל. מה כן יש כאן? אלכסה של אמזון והעוזר הקולי של סונוס עצמה.
אם אתם נמצאים בתוך האקוסיסטם של סונוס, אתם יודעים שהחידושים הטכנולוגיים של החברה והצליל שלה (וגם המיתוג ההייטקיסטי, בואו נודה באמת) מגיעים עם תג מחיר גבוה. ה-Move 2 אינו יוצא דופן כאן: המחיר שלו כיום הוא 1,999 שקלים. יקר בהשוואה לרמקולים ניידים אחרים? בהחלט. אבל אם תסתכלו עליו כעל Era 100 (1,149 שקלים) אבל עם סוללה של 24 שעות, יכולת להטעין טלפונים ומנגנון להתאמה של צליל לחדר, זה דווקא לא נראה כל כך מופרך.