נביחות של כלב, טרטור של מזגן, בן זוג שנוחר. לא מעט רעשים סביבתיים עשויים להפריע לנו בזמן שאנחנו מנסים לישון, בטח ובטח אם אנו מתגוררים בעיר צפופה. אם פעם הפתרון היה להניח כרית על הראש, או לתחוב אטמי ספוג לאוזניים, בשנים האחרונות עולם הטכנולוגיה מספק פתרונות מודרניים יותר לבעיה.
2 צפייה בגלריה
QuietOn 3
QuietOn 3
QuietOn 3. לא מיועדות להאזנה למוזיקה או לשיחות טלפון
(צילום: QuietOn)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אחד הפתרונות האלה הוא QuietOn 3 של חברת QuietOn הפינית. מדובר באוזניות אלחוטיות (TWS) עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC) שבניגוד לאוזניות של יצרניות כמו אפל, סמסונג וג'ברה, אינן מיועדות להאזנה למוזיקה או לשיחות טלפון - כל מטרתן היא לספק כמה שעות של שינה שלווה. המחיר? 980 שקלים. לא מאוד נגיש, אבל האם באמת אפשר להצמיד תג מחיר לשינה מתוקה ונטולת הפרעות?
אני חייב להודות שהרעיון להכניס לחיי מוצר אלקטרוני מקטגוריה חדשה לא מאוד הלהיב אותי. זו לא רק הטרחה הכרוכה בלמצוא עבורו מקום, לזכור להטעין אותו וכמובן לשלב אותו בשגרה היומיומית שלי: הרי זה אף פעם לא נגמר במכשיר אחד בלבד - בעוד שנה או שנתיים יגיע דגם חדש עם יכולות משופרות ואני אצטרך לבחור אם לשדרג או להישאר מאחור. תחשבו רגע כמה סמאטרפונים החלפתם מאז המכשיר הראשון שקניתם; המרוץ הזה אף פעם לא נגמר.
ובכל זאת, המחשבה על מכשיר קסמים שיהפוך את הלילות שלי להרבה יותר שקטים הכריעה את הכף. וכך, QuietOn 3 נכנסו לחיי.

זעירות וקלילות

מבחוץ הן נראות כמו אוזניות אלחוטיות סטנדרטיות. האריזה שלהן כוללת קופסת הטענה לבנה ואלגנטית, שלושה זוגות מתאמי ספוג וכבל USB-C קצר. אלא שבתוך הקופסה מסתתרות אוזניות זעירות למדי, חצי ואולי אפילו שליש מהגודל של אוזניות סטנדרטיות. גם המשקל שלהן, בהתאם, מזערי. אחרי הכל, אתם לא תצליחו לישון עם אוזניות כבדות שבולטות החוצה מהאוזניים.
2 צפייה בגלריה
QuietOn 3
QuietOn 3
QuietOn 3. לא אמורות ליפול מהאוזן במהלך הלילה
(צילום: QuietOn)
תהליך ההפעלה הראשוני לא היה יכול להיות פשוט יותר: מכיוון ש-QuietOn 3 לא מיועדות להשמעת מוזיקה או ניהול שיחות טלפון, אין צורך לחבר אותן לסמארטפון או להוריד אפליקציה. כל מה שצריך לעשות זה לשלוף אותן מקופסת הטעינה, לכווץ עם האצבעות את מתאמי הספוג, להכניס את האוזניות לאוזניים (היצרנית ממליצה למשוך לאחור, בעדינות, את אפרכסת האוזן) ו"להבריג" אחורה בתנועה סיבובית כדי להדק את האחיזה. ייקח למתאמי הספוג כמה שניות להתרחב מחדש בתוך תעלות האוזניים שלכם וזהו, אפשר ללכת לישון.

שתי שכבות של ביטול רעשים

ביטול הרעשים של QuietOn 3 מבוסס על שתי שכבות, פסיבית ואקטיבית: מתאמי הספוג שאוטמים פיזית את האוזן אחראים לבלימה הראשונית של מטרדי הרעש, ואת העבודה משלים מנגנון ה-ANC. הוא משמיע בפאזה הפוכה את הרעשים שנקלטים על ידי מיקרופונים זעירים שנמצאים בתוך האוזניות עצמן וכך, למעשה, "מבטל" אותם.
המנגנון הזה התגלה כמוצלח למדי: רעשים סביבתיים שבימים אחרים גרמו לי להשכמה מוקדמת, נעלמו כלא היו. גם קריאות ליליות של בני הבית מהדור הצעיר יותר לא הגיעו לאוזניי. אבל אל תצפו לדממה מוחלטת - מנגנוני ANC עושים עבודה טובה עם רעשים רפטטיביים בתדרים נמוכים (תחשבו על מזגנים, נחירות וכדומה), והיעילות שלהם יורדת ככל שמקור הרעש קרוב אליכם והתדר שלו עולה. את השעון המעורר שלכם, לדוגמה, לא תצליחו לפספס.
אבל סינון הרעשים הוא רק אחד מהאתגרים של Quiet On 3. בלילה הראשון שבו השתמשתי בהן עלו בראשי שתי תהיות: האם בכלל אצליח להירדם עם אוזניות, והאם הן יישארו במקומן עד הבוקר. התשובה לשתי השאלות האלה הייתה חיובית. QuietOn 3 תמיד נשארו באוזניי עד לרגע ההשכמה, פרט ללילה אחד שבו ניסיתי מתאם סיליקון שבבירור לא התאים לי (אני ממליץ לנסות את כולם). ולמרות שאי אפשר באמת לשכוח מהנוכחות שלהן על הגוף, הן לא הפריעו לי להירדם. בבוקר, אני מודה, תמיד חשתי הקלה כאשר הסרתי אותן.
וכאן אנחנו מגיעים לקודת התורפה העיקרית של QuietOn 3 מבחינתי - הנוחות: אחרי כמה שבועות של התנסויות, הגעתי למסקנה שאין לי בעיה להשתמש בהן פה ושם באופן לא קבוע, אבל כמה לילות רצופים איתן מובילים לתחושה לא נעימה באוזניים שלא חולפת גם אחרי שעות ארוכות. זאת הייתה החוויה האישית שלי - לכל אדם יש מבנה גוף שונה וסף רגישות אחר.

28 שעות של שקט

נקודה יותר חיובית באוזניות האלה היא חיי הסוללה המרשימים. לפי הצהרת היצרנית, הטענה אחת תספק לכם 28 שעות שימוש - שלושה-ארבעה לילות של שינה שקטה. מכיוון שלא מדובר באוזניות שאתם אמורים להסתובב איתן בחוץ, הטענה היא לא ממש בעיה: אפשר פשוט להניח אותן בקופסה ברגע שאתם קמים. על הקופסה יש נוריות חיווי שיראו לכם כמה אחוזים נותרו לסוללה והאם לאוזניות יש מספיק כוח כדי לעבור את הלילה. מצד אחד, מדובר בפיצ'ר שימושי למדי. מצד שני, אם אתם מתכוונים להניח את הקופסה על השידה בחדר השינה יכול להיות שהנוריות האלה דווקא יפריעו לכם בלילה.
אז האם אני ממליץ על QuietOn 3? ובכן, אם אתם מהאנשים שרק המחשבה על לישון עם אוזניות גורמת להם לצמרמורת, כנראה ש-QuietOn 3 לא בשבילכם. על אף שמדובר באוזניות זעירות וקלילות, אי אפשר לומר שהן בלתי מורגשות. אם, לעומת זאת, האפשרות של להחליף את אטמי האוזניים הישנים שלכם בגאדג'ט מודרני מעוררת בכם התרגשות, מדובר בהחלט בטכנולוגיה שכדאי לכם לבחון. גם אם בסופו של דבר תחליטו שלא להשתמש ב-QuietOn 3 מדי לילה, סביר להניח שמפעם לפעם יעלה הצורך לשלוף אותן מהמגירה. מי יודע, אולי עצם המחשבה על כך שהן נמצאות בהישג יד תגרום לכם לישון יותר טוב.