ג'ברה אליט 10

אהבנו: ג'ברה הדנית מייצרת כבר שנים אוזניות אלחוטיות שמציעות תמורה מעולה למחיר. עם דגם אליט 10 החדש שלה היא מכוונת גבוה מתמיד, לשוק הפרימיום, מבלי לקפוץ גבוה מדי עם המחיר. התוצאה לא רעה בכלל: קודם כל, על אף שהן גדולות יחסית מדובר באוזניות נוחות מאוד, בין היתר בזכות מתאמי סיליקון ייחודיים שצורתם אליפטית ולא עגולה כמו ברוב הדגמים. מבחינה עיצובית ג'ברה לא חורגת כאן מהקו המזוהה איתה - סולידי, מעודן ולא מושך יותר מדי תשומת לב (האוזניות זמינות בישראל בצבעים שחור, שחור מבריק, חום ובז').
הסאונד של אליט 10 איכותי ומפורט למדי, אם כי מומלץ להשתמש באיקוולייזר של האפליקציה כדי לקבל את התוצאה הטובה והמתאימה ביותר עבורכם. גם ביטול הרעשים מוצלח מאוד, ומתקרב לרמה שתקבלו באוזניות יקרות יותר. ואם כל זה לא מספיק, ג'ברה הוסיפה גם תמיכה באודיו מרחבי עם פורמט דולבי אטמוס, שגורם לסאונד להישמע כאילו הוא מגיע ממקומות שונים במרחב ולא רק מימין ומשמאל. ניתן גם לקבל תמונת סאונד בהתאם לתנועות הראש שלכם. כל החבילה הזאת מגיעה במחיר סביר מאוד ביחס לתמורה - 990 שקלים.
פחות אהבנו: לאוזניות האלה יש סאונד טוב, אבל הוא לא הכי טוב שיש בשוק. ביטול הרעשים שלהן מוצלח, אבל הוא לא הכי מוצלח שיש בשוק. הבנתם את הכיוון. ג'ברה לא מצליחה לתת פייט אמיתי בתחומים האלה לאוזניות פרימיום כמו WF-1000xm5 של סוני או Quietcomfort Earbuds 2 של בוס, שגם מציעות למשתמשים שלל פיצ'רים מתקדמים שאין לג'ברה. מצד שני, על שני הדגמים האלה תצטרכו לשלם כמה מאות שקלים יותר. עוד נקודה שאפשר לשפר היא האפליקציה, שאינה עשירה באפשרויות - ולמרות שהתמיכה באודיו מרחבי מבורכת באופן עקרוני, רוב הזמן העדפתי שלא להפעיל אותו. עניין של טעם.
השורה התחתונה: ג'ברה ייצרה אוזניות מעולות שעונות על הצרכים של רוב המשתמשים ומספקות תמורה טובה מאוד למחיר. לפני שאתם מחליטים אם לרכוש את אליט 10, כדאי לבדוק אילו פיצ'רים תקבלו אצל מתחרות כמו בוס וסוני, ואם ההפרש במחיר מצדיק את הוויתור עליהם.
(יובל מן)
1 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
(צילום: Suunto, CMF)

CMF by Nothing Buds Pro

אהבנו: חברת Nothing פרצה לחיינו לפני כשלוש שנים כיוזמה החדשה של מייסד וואן פלוס קרל פיי. במקום בסין, החברה הוקמה בלונדון המגניבה וחרטה על דגלה לנענע קצת את שוק המובייל השמרן והמשעמם. פיי הבין שכדי להילחם בענקיות הטק הוא צריך להציע משהו אחר - ומכיוון שאי אפשר לשנות את הפורמט של הסמארטפון, האוזניות או השעון החכם, או לשנות יותר מדי את המפרט שלהם, צריך להתמקד בעיצוב. Nothing השיקה אוזניות משלה, סמארטפון, ולפני כחודשיים השיקה תת-מותג חדש, CMF, שמיועד לספק מוצרי אלקטרוניקה מעוצבים בזיל הזול.
תחת המותג החברה השיקה מטען, שעון חכם ואוזניות, הבאדס פרו. השם עצמו קצת גנרי, מה שהולך מעט נגד הפילוסופיה של החברה, אבל בכל השאר באמת הושקעה מחשבה בעיצוב: אפילו האריזה שבה הן נמכרות לא דומה לשום דבר אחר בשוק, גם במוצרים שעולים פי שניים או שלושה. אחרי שפותחים אותה, מופיע הקייס העגול בצורת דיסקית הוקי קרח. יכול להיות שזו קריצה לעכבר המעוצב של האיימק הראשון של אפל, שגם הוא כונה כך. בכל מקרה, פתיחתו מקפיצה ישר את הודעת ההתחברות של האוזניות למכשיר הכי קרוב אליהן. הצימוד מהיר בזכות גרסת בלוטות' 5.3 עדכנית ותמיכה בתקני צימוד של גוגל ומיקרוסופט - נדיר באוזניות ברמת המחיר הזו.
מבחינת צליל, השימוש באפליקציה של Nothing חיוני כדי לנפק איכות שמע טובה. כשהשתמשתי בהן לראשונה ללא האפליקציה הצליל היה אנמי, על סף הבלתי נסבל, אבל מהרגע שלמדתי את האפליקציה והגדרתי את האיקוולייזר דרכה, האיכות השתפרה פלאים. הן לא מספקות רמת סאונד כמו של אוזניות ב-900 או אפילו 400 שקל, אבל וואללה, במחיר שלהן זה בהחלט בסקאלה הגבוהה יותר. לאוזניות עצמן הגנה בסיסית מפני מים ואבק בתקן IP54, אך הקייס ללא הגנה כלל וקצת מגודל. הצלחתי להוציא מהן בין חמש לשבע שעות שימוש בממוצע, ובקייס תקבלו כרגיל כשתי טעינות מלאות נוספות, כלומר כ-15 עד 20 שעות שימוש בהתאם לתכונות שהפעלתם. בנוסף, הן קלות מאוד על האוזן.
פחות אהבנו: חוץ מהעובדה שהקייס שלהן די גדול ולא נוח לנשיאה בכיס או ביד, וגם לא עמיד מאוד, האטימה שלהן באוזניים לא משהו. הן מאוד מזכירות את האיירפודס של אפל מהבחינה הזו. יש שאוהבים; לטעמי זה לא נוח. מה שכן, הן לא נופלות בקלות, אבל כאשר זה יקרה לא נראה לי שהן יחזיקו מעמד הרבה מאוד זמן - המבנה שלהן פלסטיקי-זול.
השליטה מתבצעת באמצעות הקשה או צביטה של המקלות שלהן, וזה לא תמיד נקלט בהתאם. הבס לא מאוד חזק אבל צלול, עם זאת זה לא מפתיע בהתחשב במבנה. סינון הרעשים סביר בלבד. הייתי אומר שהן מיועדות למי שמחפש מוצר שאינו גנרי, ועדיין לא רוצה להוציא יותר מדי כסף. אם אתם חושבים על כך, תוכלו לקבל אותן גם באדום-כתום מגניב מאוד למראה, או בלבן ושחור גנריים יותר.
השורה התחתונה: אוזניות שמנסות קצת לצאת מהשבלונה הרגילה, אבל למעשה חוץ מעיצוב קצת יוצא דופן לא באמת מבדלות את עצמן ביחס לתחרות. המחיר נוח, הצליל מפתיע לטובה אך לא יוצא דופן והתמורה לכסף לא רעה.
(רפאל קאהאן)

אודיו-טכניקה ATH-TWX9

אהבנו: אוזניות ה-TWS של יצרנית האודיו היפנית הושקו אומנם כבר לפני שנה, אבל הגיעו אלינו רק לאחרונה. כבר כשפותחים את האריזה מבינים שמדובר במוצר חריג בנוף האוזניות האלחוטיות - ATH-TWX9 מגיעות עם לא פחות מ-12 זוגות מתאמי סיליקון לאוזניים, כדי שיהיה לכם הכי נוח שאפשר. שאפו. האוזניות האלה באמת מאוד נוחות, בין היתר בגלל ה"מקלות" בסגנון איירפודס שעוזרים להן לשמור על יציבות באוזניים. קרה שהן נשארו באוזניים שלי גם דקות ארוכות אחרי שסיימתי להשתמש בהן, פשוט כי שכחתי שהן שם.
כמתבקש מאודיו-טכניקה, הסאונד של האוזניות מצוין, ואפשר לשפר אותו ולהתאים לטעם הספציפי שלכם באמצעות האיקוולייזר המובנה באפליקציה. עוד יתרון הוא שבכל אוזנייה אפשר לשלוט גם באמצעות משטח מגע וגם באמצעות כפתור קטן, כך שניתן לבצע פעולות רבות מבלי לגעת בטלפון. באמצעות האפליקציה אפשר לשנות את הפונקציות של הכפתורים השונים - ואם כבר הזכרנו אותה, מדובר באפליקציה פשוטה ונוחה לשימוש.
פחות אהבנו: ביטול הרעשים של ה-ATH-TWX9 לא רע, אבל הוא לא מהמרשימים ביותר שחוויתי. האפליקציה מאפשרת להתאים את הרמה שלו לסביבה שאתם נמצאים בה ולבחור מרשימה ארוכה של מצבים שונים - "משרד", "מטוס", "בית", "רכבת" וכו' - אבל קשה להגיד שיש הבדלים משמעותיים ביניהם.
בכל פעם שמרכיבים את האוזניות, הן טורחות לעדכן על מצב הסוללה ולהכריז שהן מחוברות לבלוטות'. מיותר, אם כי ניתן לביטול דרך האפליקציה. קופסת ההטענה מגושמת וגדולה מעט ביחס למתחרות, אבל יותר הפריעה לי אווירת הגיימינג של האורות הכחולים לחיווי מצב הסוללה.
למרות המחיר הגבוה שלהן, 1,255 שקלים, האוזניות האלה לא מציעות פיצ'רים מתקדמים מהסוג שאפשר למצוא בדגמים מתחרים, כמו מענה לשיחות באמצעות הנהון, הפסקת הפלייבק כשמתחילים לדבר ועוד.
השורה התחתונה: ATH-TWX9 הן לא האוזניות האלחוטיות הכי טובות שהכסף שלכן יכול לקנות, אבל הן לא מאוד רחוקות משם. אם אתם אוהבים אוזניות עם "מקלות" בסגנון איירפודס, הדבר הכי חשוב מבחינתכם הוא איכות הסאונד ואתם מוכנים להתפשר על פיצ'רים אחרים, בהחלט יכול להיות שזה הדגם בשבילכם.
(יובל מן)

ג'ברה אליט 8 אקטיב

אהבנו: האליט 8 אקטיב הן אוזניות למאזין העסוק. כלומר, הן מיועדות לשימוש בחוץ או במהלך פעילות כלשהי. הן לא מיועדות לשמיעה של מוזיקה קלאסית נינוחה בכיסא לאונג'. ג'ברה הצליחה לייצר לעצמה שם של מותג איכות בתחום האוזניות בשנים האחרונות, בעיקר עם דגמים שמיועדים לשימוש עם טלפונים או מחשבים. האליט 8 אקטיב ממשיכות את הקו של הדור הקודם - ה-7 אקטיב - ומשפרות כמעט בכל פרמטר את הנקודות החלשות שלו.
אני משתמש בהן כבר כמה שבועות ברצף, הן נפלו לי על הרצפה כמה פעמים ואפילו זכו לטבילה הגונה בגשם, ועם כל זאת הן לא הראו שום שפשוף, מכה או בעיה. הן מצופות בחומר דמוי סיליקון שמגן עליהן היטב ומונע מהם להחליק מהאוזן או מהיד, וזוכות לעמידות במים ואבק בתקן IP68. הקייס עמיד גם הוא בתקן IP54. איכות הצליל ממש טובה, אבל הוא ממוקד בצלילי בס. עם זאת, ניתן בקלות להתאים את הסאונד להעדפותיכם דרך האפליקציה המצוינת והקלה מאוד לתפעול.
בגלל שמדובר באוזניות לפעילות חוץ, הן לא מצוידות במשטח מגע אלא בכפתורים פיזיים. אלה דורשים לחיצה הגונה, אך מונעים עצירה בטעות של הנגינה למשל. זמן הסוללה מגיע בקלות לכתשע שעות (ללא סינון רעשים או הגברת שמע חיצוני), וטעינה של חמש דקות תספק לכם כשעה של שימוש. טעינה מאפס (כולל של הקייס) תארך לפחות שעתיים עד שלוש שעות. הקייס מספק עוד כעשרים שעות שימוש נוספות. בסך הכול ג'ברה הצליחה לספק כאן זוג אוזניות מעולות לסוגן ולקטגוריית המחיר שלהן. יש אוזניות ספורט רבות במחיר הזה, אבל הג'ברה בהחלט מכות בקלות הרבה מהן.
פחות אהבנו: למרות המחמאות וכל האהבה שלנו, גם האליט 8 אקטיב לא חפות מחסרונות. מנגנון סינון הרעשים יכול להיות בעייתי, בעיקר בסינון של צלילים בתדר גבוה, שאותם הוא לא תמיד יודע לחסום ביעילות. הצליל ממוקד הבס לא יתאים לכל אחד, והוא גם גורם להן להישמע קצת קופסתיות לפעמים, בעיקר בתוכני אודיו מילוליים.
המבנה שלהן לא קטן ולא מתאים לכל אוזן. כמו כן, האוזניות עצמן נכנסות עמוק יותר בתעלת האוזן מאוזניות מקבילות, מה שעשוי להפריע. הן אמנם אוטמות היטב את הרעשים, אבל מנגד גם יוצרות מעט יותר לחץ מהרגיל. הכפתורים כאמור דורשים לחיצה טובה להפעלתם, מה שדוחף אותן עוד יותר פנימה. לסיום, יש להן נטייה לספק חיווי קולי מעצבן לכמעט כל פעולה. עם זאת, אף אחת מהבעיות האלה לא משפיעה יותר מדי על החוויה הכללית.
השורה התחתונה: אוזניות מעולות לפעילות חוץ, לנסיעות ולספורט. בעלות עמידות גבוהה וסאונד איכותי. המחיר קצת גבוה, אבל הן כנראה יחזיקו היטב עד שתאבדו אותן או עד שהסוללה תשבוק חיים.

Jlab Jbuds Mini

אהבנו: Jbuds Mini - אוזניות ה-TWS הקטנות ביותר בעולם לפי היצרנית - הן הפתעה נעימה מאוד. זה מתחיל עם קופסת ההטענה הקטנטנה, שנכנסת בקלות לכיס ויכולה אפילו לשמש כמחזיק מפתחות. גם האוזניות עצמן קטנות מאוד ונוחות באוזניים. שמחתי לגלות שבניגוד לחששות שלי, הן לא נופלות בקלות.
ההפתעה הגדולה ביותר היא איכות הסאונד. אלה ממש לא אוזניות לאודיופילים מושבעים, והן לא מתקרבות לרמה של סוני או בוס, אבל הן מספקות תמונת סאונד לא רעה שבה כל אלמנט במיקס מקבל את המקום שלו. לשמחתי, לא נתקלתי בסאונד צורמני או דחוס כמו שקורה לעיתים קרובות עם אוזניות ברמת המחיר הזאת.
אם אכפת לכם מהצבע של האוזניות, תשמחו לדעת שחוץ משחור, Jbuds Mini זמינות גם בוורוד ובירוק; גיוון מרענן בעולם שבו שחור ולבן הם הסטנדרט. אה, ואי אפשר שלא לאהוב את המחיר - 200 שקלים בלבד.
פחות אהבנו: נכון, הסאונד של Jbuds Mini בכלל לא רע, אבל הוא גם לא ממש-ממש טוב. גם התכונות שלהן מאוד בסיסיות. אין להן למשל מנגנון אקטיבי לביטול רעשים (ANC), שהפך בשנים האחרונות לסטנדרט גם בקטגוריית המחיר הנמוכה יותר של שוק ה-TWS.
הגודל הזעיר של הקופסה, לצד הפלסטיק החלקלק שממנו היא עשויה, מקשים מעט על הפתיחה שלה. גם את האוזניות עצמן קשה לשלוף מהקופסה, ולא פעם הן נשמטו לי מהידיים.
השורה התחתונה: המחיר, הצבעים והמידה הקטנה הופכים את Jbuds Mini לפתרון מצוין עבור בני נוער וילדים, שזקוקים לאוזניות בעיקר בשביל לצפות בסרטונים בטלפון או בטאבלט ולא מחפשים את הפיצ'רים המתקדמים ביותר.
(יובל מן)

סוונטו ווינגס

אהבנו: החברה הפינית סוונטו (Suunto) ידועה בשעוני הכושר החכמים שלה, שמתחרים בגרמין, באפל ובחברות נוספות. כעת היא נכנסת לראשונה לשוק האוזניות, והיא בחרה לשם כך פורמט די נישתי - אוזניות הולכת-עצם. מדובר בשיטה שקיימת כבר שנים רבות: במקום להרעיד את האוזן הפנימית, האוזנייה מרעידה את עצם הלחי וכך מעבירה את הצלילים. סוונטו היא לא החברה הראשונה שעושה זאת. שוקז (Shockz) ועוד מותגים קטנים יותר עשו זאת קודם לכן. היתרונות של האוזניות שלה כוללים מבנה עמיד במים ואבק בתקן IP67, זמן שימוש של עשר שעות בטעינה מלאה ואפשרות להשתמש בהן בטווח טמפרטורות נרחב - בין מינוס 20 ל-60 מעלות צלזיוס.
יש להן אפשרות לזהות את מיקום הראש, הן בנויות מטיטניום ומסיליקון, מה שמבטיח להן עמידות גבוהה לכל מצב, ובזכות המבנה הפתוח שלהן - שכן הן לא חוסמות את האוזניים - ניתן לשמוע היטב את הסביבה. זה יותר בטיחותי למי שרץ או רוכב על אופניים בעיר עם תנועת מכוניות, למשל. הטעינה מתבצעת באמצעות עמדה נפרדת שניתן לקחת לדרך, והיא מספקת עוד 20 שעות שימוש. טעינה של עשר דקות תבטיח לכם שלוש שעות, וטעינה מלאה תתבצע תוך כ-50 דקות.
עוד בונוס הוא השילוב של שני לדים אדומים מאחורי האוזניות, שמגבירים את הנראות של המשתמש בחשיכה. עוד יתרון: קל מאוד להשתמש בהן גם אם אתם מרכיבים משקפיים. הן משמשות גם כדיבורית, עם זוג מיקרופונים בעלי ביטול רעשים די יעיל. האפליקציה הנלווית קלה לתפעול ויעילה.
פחות אהבנו: הבעיה העיקרית של האוזניות האלה נעוצה בטכנולוגיה עצמה. אי אפשר לקבל איכות סאונד טובה בפורמט הזה. מכיוון שהאוזניות פועלות מחוץ לאוזן, הצליל שהן מפיקות כמעט נטול בס, וכשמגבירים את העוצמה הוא הופך לקצת צווחני. הן טובות להאזנה לפודקאסטים או לרדיו, כמו גם למענה לשיחות.
הבעיה השנייה שלהן היא שהן יקרות נורא. במחיר נמוך בהרבה תוכלו למצוא אוזניות כמעט מקבילות באיכותן מתוצרת שוקז או מותגים אחרים. אמנם Suunto ידועה כחברה שממתגת את מוצריה כפרימיום, כלומר יקר ממוצרים מקבילים בשוק, אך מכיוון שהיא לא מציעה בווינגס יתרון ממשי ביחס לתכונות של אוזניות אחרות, קשה להצדיק את הפרמיה שהיא גובה עליהן. גם העובדה שהן פשוט לא טובות לשמיעה של מוזיקה מקשה עליהן.
השורה התחתונה: האוזניות האלה יתאימו בעיקר למי שחובב את המותג מספיק כדי לשלם את המחיר הנדרש, שומע בעיקר תכני אודיו מבוססי מלל ורוצה מוצר שלפחות על הנייר אמור להחזיק זמן רב.
(רפאל קאהאן)