דגמים בכל טווחי המחיר מחכים בחנויות עבור מי שמעוניינים להתנתק מהכבלים ולרכוש אוזניות אלחוטיות (True Wireless), אבל הפעם החלטנו לבדוק את התותחים הכבדים - אוזניות דגל בתקציב גבוה במיוחד. על המוקד: סמסונג, אפל, גוגל ובוס. אז מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהדגמים שלהן? התשובות לפניכם.
1 צפייה בגלריה
גוגל פיקסל באדס פרו
גוגל פיקסל באדס פרו
גוגל פיקסל באדס פרו
(צילום: Mr.Mikla / Shutterstock.com)

עוד סקירות:

סמסונג גלקסי באדס פרו 2

אהבנו: הדור הנוכחי של אוזניות הכפתור של סמסונג הושק ממש לפני כמה חודשים וגם הפעם מדובר בביצוע טוב יחסית - איכות הסאונד של האוזניות נהדרת, ואם אתם מחזיקים במכשיר מבית היוצר של החברה הקוריאנית, אין ספק שחוויית השימוש תהיה קלילה ונוחה אפילו יותר מבעבר. גם ברמת סינון הרעשים האקטיבי (ANC) זכינו לביצוע מצוין, זאת לצד תמיכה במצב שיחה חכם שינמיך עבורכם את הווליום ברגע שתתחילו לשוחח עם מישהו לידכם. כמו כן, ישנה תמיכה בעמידות בפני מים ואבק בתקן IPX7.
פחות אהבנו: סמסונג ממשיכה עם מדיניות הגן הסגור שלה, ועל כן פיצ'רים רבים של האוזניות האלה זמינים אך ורק בזמן שהן מחוברות למכשיר של החברה. כמו כן, אפליקציית השליטה באוזניות (עם או בלי מכשיר של סמסונג) לא כוללת יותר מדי אפשרויות כשזה נוגע להתאמה אישית של פרופיל השמע - כאן נקבל כמה אפשרויות לאקוולייזרים מוגדרים מראש ללא אפשרות להכין אחד כזה בעצמנו. גם חיי הסוללה לא מזהירים: קרוב לחמש שעות שימוש לפני צורך בטעינה.
השורה התחתונה: אוזניות הפרימיום של סמסונג מספקות תמורה לא רעה ביחס למחיר שלהן, אך תסמונת הגן הסגור של סמסונג הופכת אותן לאופציה פחות מזמינה אם אתם לא מחזיקים במכשיר של החברה.
מחיר: 799 שקלים בייבוא רשמי.
(רועי האן)

אפל איירפודס פרו

אהבנו: השיפור הכי מובהק בדור החדש של איירפודס פרו הוא בביטול הרעשים. מדובר בקפיצת מדרגה לעומת הדור הקודם, ובאחד ממנגנוני ה-ANC הטובים ביותר שנתקלתי בהם באוזניות True Wireless. עוד שדרוג מהותי הוא היכולת להגביר ולהנמיך את הצליל מהאוזנייה עצמה, באמצעות העברת אצבע מעלה או מטה. ממשקי מגע באוזניות נטולות חוטים בדרך כלל מתסכלים ולא אמינים, וכאן זה עובד טוב. אם יש לכם אייפון חדש יחסית, עם שבב UWB שיודע לאתר מיקום מדויק של פריטים, תוכלו להשתמש בו כדי לאתר את האוזניות, והרמקול הזעיר שמובנה בהן יוכל גם לתת אות-קולי שיקל על מציאתן. כמי שמאבד אוזניות בבית כל הזמן, עבורי מדובר בתוספת מבורכת. ומה לגבי איכות הצליל? כאן השפור הוא מינורי יותר, אך עדיין מורגש.
פחות אהבנו: החיסרון הכי משמעותי של איירפודס פרו לא השתנה בדור הנוכחי - הן מדברות רק עם מכשירי אפל ואין טעם להשקיע בהן אם יש לכם סמארטפון או טאבלט אנדרואיד. אומנם תוכלו לחבר אותן לכל מקור בלוטות', אבל פיצ'רים כמו בדיקת אחוזי הסוללה, התאמה אישית של הצליל ואיתור האוזניות לא יעבדו לכם. באודיו המרחבי (Spatial Audio) התוצאות לא אחידות ברמתן, אבל זה קשור בעיקר למיקסים ולא לאוזניות עצמן.
השורה התחתונה: אם יש לכם אייפון, התמורה שהאוזניות האלה מספקות ביחס למחיר ממשיכה להיות גבוהה, והיא אפילו עולה בדור הזה.
מחיר: 1,199 שקלים בייבוא איידיגיטל.
(דניס ויטצ'בסקי)

גוגל פיקסל באדס פרו

אהבנו: גוגל ממשיכה להשתפר בעולם החומרה, והפיקסל באדס פרו הם דוגמה נהדרת לכך. איכות הסאונד של האוזניות האלה טובה מאוד, וכך גם מנגנון סינון הרעשים האקטיבי הכולל בנוסף מצב שקיפות, Transparency, שיאפשר לנו לשמוע טוב יותר את הסביבה במידת הצורך. חיי הסוללה טובים גם הם - קרוב לשבע שעות שימוש מלאות לפני צורך בטעינה, והאוזניות תומכות בטעינה מהירה חוטית ואלחוטית, שזה תמיד מבורך. אהבנו בנוסף גם את חוויית השליטה באוזניות, שנעשית באמצעות מגע ומספקת פידבק פיזי וקולי נהדר. בנוסף אפשר לשלוט באוזניות באמצעות פקודות קוליות הודות לתמיכה המובנית בעוזרת הקולית של גוגל.
פחות אהבנו: תאהבו את המוצרים שלה או לא, העובדה שגוגל לא מוכרת את המוצרים שלה בישראל באופן מסודר ורשמי ממשיכה להעיק גם כאן (את האוזניות שבדקנו כאן הבאנו כל הדרך מגרמניה). כמו כן, מכיוון שישראל איננה נחשבת לשוק פעיל מהצד של גוגל, חלק מהאפשרויות באפליקציית השליטה שלה אינן זמינות למשתמשים המקומיים (היא בסיסית מאוד גם בלי קשר, אין אפילו תמיכה באקוולייזר).
השורה התחתונה: על אף איכות הסאונד הנהדרת, קשה מאוד להמליץ על הפיקסל באדס פרו, בעיקר בגלל חוסר התמיכה והיעדר הפיצ'רים בזמן השימוש בהן בישראל. וזאת הזדמנות לשאול שאלה לא פחות חשובה: מתי גוגל תרד מהעץ ותחליט סוף כל סוף להיכנס רשמית לישראל?
מחיר: 200 אירו.
(רועי האן)

Bose Quietcomfort Earbuds 2

אהבנו: קשה שלא להתאהב באוזניות החדשות של בוס, קודם כל בגלל הסאונד - מפורט, עשיר, נעים. מנגנון ביטול הרעשים שלהן הוא הטוב ביותר שיצא לי לחוות באוזניות True Wireless, ואם אתם לא רוצים להתנתק לחלוטין אפשר בלחיצת כפתור לעבור למצב Aware שבו המיקרופונים של האוזניות קולטים את הרעשים בסביבתכם. למרות שהן גדולות יחסית, Quietcomfort 2 הרגישו לי נוח באוזניים ולרגע לא חששתי שהן ייפלו.
פחות אהבנו: האפליקציה של ה-Quietcomfort 2 לא מתפקדת היטב ולעתים קרובות היא לא זיהתה את האוזניות, למרות שהן היו מחוברות לבלוטות'. זה לא הפריע לי להאזין למוזיקה, אבל לא איפשר לשחק עם הפיצ'רים השונים של האפליקציה, בהם האקוולייזר. התאכזבתי גם לגלות שלמרות המחיר הגבוה, האוזניות האלה לא תומכות בטעינה אלחוטית או בחיבור לשני מקורות סאונד במקביל. ותקראו לי שטחי, אבל העיצוב שלהן גנרי ולא מאוד מלהיב.
השורה התחתונה: אם אתם רוצים לפנק את עצמכם באוזניות מעולות להאזנה למוזיקה ובביטול רעשים ברמה הגבוהה ביותר, אלה האוזניות בשבילכם - אבל יש לזה מחיר.
מחיר: 1,299 שקלים.
(יובל מן)