סדרת הגלקסי A של סמסונג, שמציעה כבר שנים גרסאות עם מפרט חלש יותר משל מכשירי הדגל מסדרת S, היא הפופולרית ביותר שלה. היא נולדה כמענה חירום לדגמי הביניים של שיאומי והסיניות האחרות שהציפו את השוק, והדגמים הקודמים שלה התגלו כלהיט: שילוב נכון של חוזקות בסיסיות מבית סמסונג – מסך, מעבד, עדשות – עם פשרות הגיוניות בביצועים ובעיצוב. ב-A55 החדש לא תמצאו את פעלולי ה-AI האחרונים מ-S24, אבל הוא מתהדר, לעומת A54, במסך גדול קצת יותר (6.6 אינץ'), בגימור איכותי יותר, ובעיקר במעבד מוצלח יותר, אקסינוס 1480.
2 צפייה בגלריה
סמסונג A55
סמסונג A55
סמסונג A55
(צילום: אתר סמסונג)
מסך ה-OLED הקלאסי מצופה הפעם ב"גורילה גלאס ויקטוס פלוס", המילה האחרונה בתחום ושדרוג חשוב מ-A54. הבהירות בסיסית, עד 1,000 ניט, והמסך תומך גם ב-+HDR10 ובקצב רענון משתנה של עד 120 הרץ. השוליים סביבו עבים יותר מאלו של S24. המסגרת שודרגה לאלומיניום ואזור מקשי ההפעלה והווליום מוגבה קלות, אבל החיבור בינה לבין המסך חד מדי לטעמנו ומציק באחיזה. המכשיר עבה, 8.2 מ"מ, וכבד יחסית, 213 גרם.
גולת הכותרת ב-A55, מבחינתנו, היא אורך חיי הסוללה; המכשיר מספק את הביצועים הטובים ביותר שראינו במכשירי סמסונג מעולם – יתרון עצום למשתמש הממוצע. ההספק אמנם דומה לזה של A54 — כ-5,000 מיליאמפר-שעה – אבל את ההבדל עושה כנראה המעבד החדש, היעיל יותר בניצול האנרגיה. היתרון מורגש גם בהפעלת משחקים תובעניים – המכשיר עומד במשימה מבלי להתחמם משמעותית. אין טעינה אלחוטית.
בתחום הצילום, A55 מציע, כמו קודמו, ביצועים טובים ואמינים, אבל הפעם עם צבעים טבעיים ופחות מודגשים מבעבר. המצלמה הראשית (50 מגה פיקסל) לא כוללת זום, אבל בעלת מייצב אופטי, ובאור יום היא מספקת תמונות נאות, מפורטות מאוד וחדות. מצב הלילה מאוזן ומוצלח. גם צילומי וידיאו ב-4K (באיכות 30 פריימים לשנייה, לא יותר) מציגים צבעים חזקים, ניגודיות טובה, פרטים וטווח דינמי רחב. המצלמה הרחבה (12 מגה-פיקסל) כוללת אמנם זום X2 לא מוצלח. מצלמת המאקרו (5 מגה-פיקסל) מיותרת לטעמנו, אבל סבירה.
2 צפייה בגלריה
yk13899626
yk13899626
(צילום: יח"צ)
A55 מגיע עם גרסת 8 גיגה-בייט זיכרון פעולה בלבד, עם אופציה לדגמי 128 או 256 גיגה-בייט לאחסון, ותומך ב-eSIM. באופן נדיר, גם יחסית למתחריו בז'אנר מכשירי הביניים, הוא כולל חריץ לכרטיס הרחבה. יתרון נוסף על המתחרים - עמידות בסיסית במים ובאבק בתקן IP67. רמקולי הסטריאו במכשיר איכותיים וחזקים מקודמיהם ב-A54 – הצליל נקי ואפילו הבס סביר. דווקא קורא טביעות האצבע, פונקציה שהפכה כמעט לסטנדרט בכל סמארטפון, הפתיע פה לרעה: A55 התקשה שוב ושוב לזהות אותנו. ייתכן שהבעיה תיפתר בשדרוג תוכנה.

סיכום ואלטרנטיבות: קצת יקר אבל הסוללה באמת מרשימה

נכון, גלקסי A55 הוא מכשיר בשל ומאוזן שישרת נאמנה משתמשים בעלי צרכים ממוצעים. למעשה, רק תג המחיר הגבוה שלו מקשה עלינו להמליץ עליו כבחירה האולטימטיבית למכשיר ביניים. לא בטוח שהשדרוג הקל מ-A54 מצדיק תוספת של 500 שקל, ומכשירים כמו Poco X6 Pro של שיאומי או Nothing Phone 2a החדש מציעים אפילו יותר בפחות.
המחיר: 1,700 שקל (לדגם 128 גיגה-בייט).
הטוב: אורך חיי הסוללה, המסך, הרמקולים, עמידות במים ואבק.
הרע: קורא טביעות האצבע, המחיר הגבוה.