טים קוק יכול להיות מרוצה מאוד השנה: לא רק שאפל הצליחה להדיח את סמסונג מראש טבלת יצרניות הסמארטפונים השנה, היא גם מחזיקה בראש טבלת המכירות בפילוח לפי דגמי המכשירים. על פי דוח של חברת המחקר Counterpoint Research שפורסם היום (ד'), דגמי האייפון משלוש השנים האחרונות הם המכשירים הנמכרים ביותר ב-2023, ומחזיקים בשבעת המקומות הראשונים בעשירייה הראשונה.
2 צפייה בגלריה
אייפון 14
אייפון 14
אייפון 14
(צילום: Jeff Chiu / AP)
הדגם הנמכר ביותר הוא כמובן האייפון 14, שהושק בספטמבר שנה שעברה והספיק להימכר היטב בכל העולם עם נתח שוק של כ-3.9%. הדגם השני הכי נמכר הוא באופן מפתיע האייפון 14 פרו מקס, הסופר-פרימיום שמחזיק בנתח מכירות של כ-2.8%. אחריו האייפון 14 פרו הרגיל, ובמקום הרביעי האייפון 13 הוותיק, שרבים המשיכו לרכוש מכיוון שיורשו (ה-14 הפשוט - לא הפרו) לא חידש הרבה מאוד ביחס אליו, וניתן היה לרכוש אותו במחיר נוח לאחר ההשקה.
ריפרש
המלחמה על ההייטק / עם ליעד אגמון
47:31
בחמישייה השנייה, האייפון 15 פרו מקס פותח את הדירוג עם פלח שוק של 1.7%, אחריו האייפון 15 פרו עם 1.4% ובמקום השביעי האייפון 15 הפשוט עם 1.4%. זה למעשה ההיפך הגמור מהדירוג של האייפון 14, שבו שולט דגם הפרו מקס. זה פחות מפתיע מכיוון שהאייפון 15 כן הוסיף חידושים ביחס לדגם הקודם, מה שעורר את עניין הקהל.
סמסונג מצליחה להשחיל רק שלושה דגמים לרשימה הזו, וכולם דגמים זולים. הגלקסי 5G A14 מופיע במקום ה-8 עם 1.4% נתח שוק גלובלי, הגלקסי A04e במקום ה-9 עם 1.3% נתח שוק והגלקסי A14 4G מגיע בסוף העשירייה עם נתח שוק של 1.3%. בולטים בחסרונם המתחרים הישירים של האייפונים, מכשירי הגלקסי S והמתקפלים מסדרת גלקסי Z.
2 צפייה בגלריה
עשרת הסמארטפונים הנמכרים ביותר בשנת 2023
עשרת הסמארטפונים הנמכרים ביותר בשנת 2023
עשרת הסמארטפונים הנמכרים ביותר בשנת 2023
על אף שמכשירי אנדרואיד מציעים לפעמים איכות טובה כמו האייפון, ובדגמים מסוימים יכולות שאין בשום סמארטפון של אפל - כמו העטים של הגלקסי S אולטרה או המסכים המתקפלים בשלל סמארטפונים של סמסונג, אופו, וואן פלוס, וואווי או גוגל עצמה - נראה שהקהל מצביע ברגליים. עם זאת, יש לציין שהדירוג כפי שהוא מתבצע, כלומר על ידי התמקדות בדגמים ספציפיים, מוטה לטובת אפל. לאחרונה יש ארבעה דגמי טלפונים בשנה, לעומת סמסונג למשל שמשיקה בכל שנה מגוון של כ-50 עד 60 דגמי סמארטפונים בממוצע.
זאת אומרת שזה לא מפתיע שבדירוג שמפלח נתח שוק של דגמי טלפונים אפל תוביל. למעט אולי Nothing וגוגל, רוב היצרניות מחזיקות במספר דו-ספרתי של דגמים. אבל זה לא משנה, כי אם מסתכלים על המכירות לפי מספר משלוחי המכשירים, בדוח של חברת Canalys רואים שגם שם האייפון שולט, אם כי בתמהיל דגמים מעט שונה מאשר בדוח של Counterpoint. כך למשל, את טבלת המכירות מוביל האייפון 14 פרו מקס, שממנו נשלחו על פי הערכות החברה כ-34 מיליון יחידות, אחריו האייפון 15 פרו מקס עם כ-33 מיליון יחידות, האייפון 14 מופיע רק במקום השלישי עם משלוחים של 29 מיליון יחידות וכך גם הפרו.
הדגם הראשון של סמסונג ברשימה הוא ה-A14 4G, רק שכאן הוא במקום השישי עם 21 מיליון יחידות שנשלחו. אחריו האייפון 15 פרו, במקום ה-8 ה-A54 של סמסונג ובמקום ה-9 ה-A14 5G. האייפון 15 מופיע במקום ה-10. אם לסכם את הרשימות האלה, אפשר לומר שסמסונג לא יוצאת נשכרת מהיקף הדגמים שהיא משיקה בכל שנה. היא אמנם מציעה סמארטפון לכל תסריט שימוש ולכל כיס, אבל זה גם עולה לה הרבה יותר מאשר לאפל שמתמקדת מראש בשוקי הפרימיום, תוך שהיא משאירה את השווקים הזולים למכשירי יד שנייה של האייפון או למתחרותיה מעולמות האנדרואיד.