אם יש תחום שסמסונג ממש לא מתמחה בו, זה מכשירים זולים מאוד. מדובר בטריטוריה שנשלטת על ידי שיאומי ומותגיה, כגון פוקו ורדמי, על אף שישנם מכשירים זולים סבירים גם בגזרת רילמי או אפילו וואן פלוס. אבל בסמסונג, אחרי שהצליחו לספק מוצר מתחרה מעולה לפלח מכשירי הביניים בדמות מכשירים כמו A52 או A53, רוצים גם לחדור לפלח הנמוך יותר. זה לא צריך להפתיע אף אחד: סמארטפונים זולים נמכרים הרבה, בעיקר בהודו ובדרום-מזרח אסיה. גם כאן בישראל הם פופולריים בקרב מי שלא רוצה, יכול או מעוניין במכשיר שעולה יותר מאלף שקל.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A14
סמסונג גלקסי A14
סמסונג גלקסי A14
(צילום: רפאל קאהאן)


טלפון סלולרי 6.6" Samsung Galaxy A14 סמסונג
טלפון סלולרי 6.6" Samsung Galaxy A14 סמסונג

עוד בנושא:

המתחרה החדש של סמסונג מול שיאומי הוא גלקסי A14, שהושק לפני כשלושה חודשים והגיע אלינו לפני כמה שבועות. זהו הסמארטפון הבסיסי והזול ביותר של היצרנית בישראל לשנת 2023. יש לו מפרט סביר: עם מסך גדול, הוא מספק תכונות רבות שתוכלו למצוא במכשירים יקרים יותר, אבל כמובן שבהתחשב במחירו, אלה לא יהיו פרימיום. ולמרות זאת יש כאן מצלמה עם שלוש עדשות, מנגנון לזיהוי פנים ועיצוב שמנסה להזכיר את הטלפונים היקרים יותר. האם זה מספיק כדי להפוך את A14 לאלטרנטיבה ראויה? בדקנו, ניסינו ויש לנו אפילו כמה מסקנות לא רעות.

מבנה ועיצוב: פלסטיק פנטסטיק

גוף ה-A14 בנוי כולו מפלסטיק, גם השלדה וגם המעטפת החיצונית. זה לא הפלסטיק הכי מצועצע ביקום, אבל הוא נעים למגע ונראה שהמבנה שלו איכותי. על הגב המעצבים הוסיפו פסים אנכיים שמקנים לו טקסטורה מחוספסת. זה לא מוסיף הרבה לאחיזה, אבל נחמד שניסו לעשות משהו אחר במקום סתם משטח חלקלק. זה לא מכשיר דק במיוחד (9.1 מ''מ) או קל (201 גרם). עניין המשקל תמוה מעט בהתחשב בסוג החומר. עם זאת, מדובר במכשיר שקל למדי לחיות עימו. מה שכן, הוא גדול בערך כמו גלקסי S23 פלוס. אם אתם לא בקטע של מכשירים גדולים, זה לא הסמארטפון עבורכם. בתחתיתו תמצאו שקע טעינה בתקן USB-C. אני מציין זאת כי יש עדיין מכשירים זולים שעושים שימוש בתקן מיקרו-USB המיושן. בנוסף, יש כאן שקע אוזניות - פיצ'ר שנעדר ממכשירים יקרים יותר.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A14
סמסונג גלקסי A14
הגב פלסטיק, הגוף פלסטיק ואין עמידות לכלום
(צילום: רפאל קאהאן)
כל זה יפה מאוד, אבל מה שאין כאן זו עמידות לשבר מסך או תקן IP להגנה מפני מים ואבק. המכשיר לא עמיד למים או לאבק, והמסך לא זוכה להגנה כלשהי. כלומר, אם הטלפון ייפול לכם מהיד לרצפה או יחליק למים, צפו שלכל הפחות המסך ייסדק או שהמכשיר ישבוק חיים בגלל קורוזיה. עמידות היא תכונה שקל מאוד לוותר עליה במכשירים זולים. חבל. מי שקונה מכשיר כזה מן הסתם לא עושה זאת כי יש לו כסף, אלא כי ככל הנראה בדיוק להיפך, הוא תפרן או חסכן. לכן עמידות הייתה יכולה להיות תכונה טובה להוסיף כאן. כפתור ההפעלה, אגב, טומן בחובו את סורק טביעות האצבעות, כך שלפחות תוכלו לפתוח את הנעילה גם אם המסך שבור. בסך הכל ניכר שסמסונג חסכה מאוד על המבנה. זה לא מכשיר לצאת איתו מהבית ללא מגן טוב לגוף ולמסך.

חומרה: המינימום הנדרש

כמו במבנה, כך בחומרה. סמסונג בחרה לצייד את A14 ברכיבים הזולים והמיושנים ביותר שניתן למצוא. המעבד הוא מדיה טק G80 בגודל 12 ננומטר שיצא לשוק אי שם ב-2020. זה לא מעבד רע, הוא חסכוני למדי ומסוגל להפעיל את המסך הגדול, אבל הוא באמת כבר מתחיל להראות את סימני גילו בעיקר בתפעול השוטף. זה לא מכשיר מאוד זריז. אמנם הוא לא "ייתקע" לכם, אבל לפעמים הוא יתמהמה כמה שניות בין פעולה לפעולה. זיכרון פעולה בן 4 גיגה-בייט ומרחב אחסון בן 64 גיגה-בייט משלימים את התמונה ולא מסייעים בזריזות. יש כאן חריץ להוספת כרטיס זיכרון ומקום לשני כרטיסי סים.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A14
סמסונג גלקסי A14
הסוללה גדולה ומעולה
(צילום: רפאל קאהאן)
המסך לעומת זאת די מפתיע לטובה. הוא אומנם בסיסי למדי, אבל הצבעים שלו מצוינים יחסית למסך LCD. הרזולוציה שלו היא FHD והבהירות אולי לא מרשימה אבל מספקת למדי עם מקסימום של כ-500 ניט. עם זאת, זה לא מכשיר לאור שמש מלא. הן ההשתקפויות והן הבהירות הנמוכה לא יספקו לכם יותר מדי נראות. מנגד, בזכות גודלו שעומד על כ-6.6 אינץ' תוכלו בקלות להשתמש בו לצריכת מדיה, סרטונים או אפילו סטרימינג. מה אין כאן זה קצב רענון גבוה - לא שציפיתי לכך במחיר הזה. הנקודה המאוד חיובית היא הסוללה (5,000 מיליאמפר-שעה), שמפעילה את ה-A14 בקלות ליומיים רצופים ואפילו יותר אם אתם לא מבלים את כל היום בטיקטוק או בפייסבוק. טעינה מהירה? תשכחו מזה: ההספק מוגבל ל-15 וואט וייקח לכם יותר משעתיים תמימות כדי למלא את הסוללה. טעינה של חצי שעה תעניק 30% בלבד.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A14
סמסונג גלקסי A14
המסך משובח
(צילום: רפאל קאהאן)
עוד תכונה שלא תמצאו בטלפון הזה היא קישוריות דור 5. אל תיראו מופתעים. המעבד ישן מדי ושבב תומך 5G ככל הנראה היה מייקר את המכשיר. זה נדיר בימינו למצוא מכשירים ללא תמיכה בדור 5, אבל הנה, ה-A14 הוא כזה. יש כאן רמקול בודד שמאפשר שימוש כדיבורית ותו לא. מנגד יש את כל שאר תקני התקשורת, GPS, בלוטות', אבל אין כאן NFC. זאת אומרת שאם אתם משתמשים בארנק של גוגל או מטעינים את הרב-קו עם הטלפון, תשכחו מה-A14. הוא לא המכשיר בשבילכם.

תוכנה וממשק: כמו הגדולים

6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A14
סמסונג גלקסי A14
מערך צילום מפתיע טובה
(צילום: רפאל קאהאן)
סמסונג התקינה כאן את ממשק One UI 5 בגרסה קצת בסיסית יותר מאשר במכשירים היותר יקרים שלה. ועדיין אתם מקבלים את אותה חוויית שימוש שתקבלו בכל מכשיר אחר של החברה. יש כאן אנדרואיד 13 ועם ההתחייבות של סמסונג לתמיכה לטווח ארוך בתוכנה שלה יש סיכוי טוב שתקבלו לפחות עדכון גרסה אחת בהמשך אם לא יותר. אין כאן שום דבר מיוחד שמבדל אותו מהשאר וזה טוב, כי אם אתם רוצים להשתמש בו כתחליף לדגם בכיר יותר לא תרגישו בהבדל. הנעילה הביומטרית עובדת היטב. היא זריזה יותר ממה שחשבתי שתהיה, הן בסריקת טביעות האצבעות והן בזיהוי הפנים.

מצלמה: מפתיעה לטובה

מערך הצילום כאן מנסה להיראות כמו אחד של טלפון יותר יוקרתי. יש כאן שלושה חיישנים: ראשי בן 50 מגה-פיקסל, זווית רחבה בן 5 מגה-פיקסל ומאקרו בן 2 מגה-פיקסל. באופן מפתיע המערך הזה מנפק תמונות באיכות מצוינת ביחס ליכולות שלו. אל תצפו לתמונות כמו בטלפונים שעולים 2,000 שקל, אבל בשביל לשלוח תמונה בוואטסאפ או צילום בסיסי, A14 בהחלט עושה את העבודה. מה שאין כאן זה זום - רק הגדלה דיגיטלית פי שניים. איכות הצבע והבהירות טובה מאוד באור יום וסבירה גם בתאורה מעט יותר אפלולית. בצילום לילה המצב לא ממש טוב, ואם אין תאורה כלל זה לא יעבוד.
6 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A14
סמסונג גלקסי A14
לא המצלמה הטובה בעולם, אבל לסוגה היא מעולה
(צילום: רפאל קאהאן)
המצלמה האחורית (13 מגה-פיקסל) מפתיעה מאוד וצילומי הסלפי מרשימים לטובה. תמונות הדיוקן עובדות היטב ואין כאן יותר מדי רעש דיגיטלי, אפילו בתאורה בסיסית. נקודות התורפה של מערך הצילום היא צילומי זווית רחבה שנראים סבירים בלבד, ומצב מאקרו שלא שימושי לדבר מלבד אולי לצלם מקרוב לשם תיעוד. בסך הכל המצלמה הפתיעה אותי לטובה. פחדתי שאתקל בכזו שלא ניתן אפילו לצלם בה עם תאורה מלאה, אבל התבדיתי. ברמת המחיר הזו מדובר באחת המצלמות הטובות שמצאתי, אפילו ביחס למכשירים שעולים 300-200 שקלים יותר.

סיכום ואלטרנטיבות: זול, אבל טוב לסוגו

סמסונג עשתה עם ה-A14 מהלך מעניין. זה סמארטפון כפי שהייתם יכולים לרכוש לפני חמש שנים - ללא דור 5 וללא NFC. מנגד, הוא עובד לא רע. הוא לא הכי זריז או הכי טוב, אבל החבילה הכוללת שהוא מציע במחיר שמתחיל בכ-600 שקל ומגיע לכ-800 שקל בהתאם למקור היבוא - רשמי או מקביל - היא מהטובות שתוכלו למצוא בטווח המחירים הזה. המתחרה העיקרי שלו יהיה הרדמי 12C של שיאומי במחיר דומה אבל עם פשרות אחרות. ישנו גם הוואן פלוס נורד N20 SE, אבל גם לו פשרות כואבות כמו מצלמה פחות מוצלחת. גם רילמי, Oppo ו-Vivo, כולן מאותו הבית (תאגיד BBK הסיני) מציעות מכשירים סבירים במחירים האלה עם יתרונות לכאן או לשם. אבל בסך הכל, ה-A14 נותן להם פייט יפה. הוא יתאים לכל מי שצריך מכשיר חליפי במגירה למקרה חירום, או כמכשיר למבוגרים בזכות המסך הגדול. אני לא בטוח שהוא יתאים לילדים; המחסור בכל סוג שהוא של הגנה ועמידות הופך אותו למועד לפורענות בידיים שלומיאליות.