אפל משיקה זוג אוזניות אלחוטיות ב-549 דולר: ענקית האלקטרוניקה הכריזה היום (ג') על איירפודס מקס, תוספת חדשה למותג האיירפודס שלה, והדגם הראשון בסדרה שאינו אוזניות Truly Wireless (נטולות חוטים). איירפודס מקס הן אוזניות קשת גדולות, מהסוג שאפל שיווקה עד כה רק תחת מותג Beats אותו רכשה ב-2014.
2 צפייה בגלריה
איירפודס מקס
איירפודס מקס
הסוללה תשרוד 20 שעות. איירפודס מקס
(צילום: אפל)
איך אפל מצדיקה את תג המחיר הגבוה-מאוד של האוזניות האלה? באמצעות הבטחה לאיכות צליל חסרת תקדים ומנגנוני ביטול רעשים אקטיבי מתקדמים. באפל מתהדרים ביכולת להתאים את הצליל בזמן אמת לדרך בה המשתמשים לובשים את האוזניות, ביטול רעשים שמנצל את ארבעת המיקרופונים המובנים בכל אוזניה, ומנגנון מיוחד שמטרתו לדמות צליל כיווני. המטרה היא לאפשר למשתמשים לשמוע כשאודיו אמור להגיע מכיוון מסויים, בתכני 5.1, 7.1 ודולבי אטמוס (רק באייפון או אייפד).

עוד כתבות לחובבי אפל:

חייבים לומר שכמעט כל הדברים עליהם אפל מדברת (למעט אודיו כיווני מובנה) קיימים כבר אצל מתחרותיה, ביניהן Bose וסוני שחולשות כיום על שוק אוזניות מבטלות-הרעשים הגדולות. הדבר נכון גם לתכונות נוספות באיירפודס מקס כמו זיהוי לבישה והסרה של אוזניות במטרה לנגן או להפסיק ניגון תוכן. האוזניות של אפל גם כבדות יותר מדגמים מתחרים מובילים - משקלן עומד על 384.8 גרם. זמן הסוללה של האוזניות החדשות צפוי להיות כ-20 שעות - עוד מקום בו אפל מבטיחה פחות מהמתחרות.
2 צפייה בגלריה
איירפודס מקס
איירפודס מקס
כבדות יותר מהמתחרות, אבל תראו איזה צבע
(צילום: אפל)
ניסיון העבר מלמד שבמקרה של אפל, אי אפשר להסתמך על מפרט בלבד כדי לשפוט את מוצריה. הסוללה של מכשירי האייפון מעולם לא הייתה חזקה במיוחד, אך השילוב בין חומרה ותוכנה אפשר לאפל להוציא ממנה את המיטב. האיירפודס הראשונות לא נראו מרשימות במיוחד על הנייר, אבל שינו את שוק האוזניות מהקצה אל הקצה. בלי לשמוע את איירפודס מקס אי אפשר לדעת אם מדובר בשיפור מהותי בהשוואה למתחרות או מוצר שמתקשה להצדיק את תג המחיר הגבוה-מאוד שלו.
כמו דגמי איירפודס אחרים, גם האוזניות האלה נתמכות בצורה מלאה רק על-ידי מוצרים של אפל: אייפון, אייפוד טאץ', אייפד, אפל ווטש, מק ואפל TV. האוזניות יגיעו לחנויות בארה"ב ב-15 בדצמבר. תאריך השקה בישראל טרם פורסם.