ארבעה דגמי אייפון 12 השיקה אפל בסתיו החולף: שני דגמים רגילים - אייפון 12 ואייפון 12 מיני, ושני דגמי פרו - אייפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס. העיצוב של שני דגמי הפרו דומה ושניהם כוללים את החידושים הכלליים של הסדרה: תמיכה באביזרים מגנטיים בטכנולוגיית MagSafe, שכבה קרמית דמויית זכוכית שמגינה על המכשיר ומסכי OLED.

זה מה שחשבנו על הדגמים האחרים בסדרה:

3 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו מקס
אייפון 12 פרו מקס
אייפון 12 פרו מקס
(צילום: shutterstock)
אבל יש גם כמה הבדלים חשובים בין שני המכשירים האלה. בניגוד לשנים עברו, גרסת פרו מקס אינה רק גדולה יותר (מסך 6.7 אינץ' - האייפון הגדול ביותר אי פעם), אלא גם כוללת כמה תכונות משופרות בהשוואה לדגם הפרו. אלה הדברים שבהם נתמקד בסקירה הזו - על שאר התכונות של דגמי הפרו תוכלו לקרוא בסקירה שפרסמנו לאחרונה על אייפון 12 פרו.
כותרת ביניים
אם אתם מתלבטים בין ארבעת מכשירי אייפון 12 בכלל, או בין שני דגמי הפרו בפרט, כדאי לכם לשקול את הפרו מקס אך ורק אם אתם מעוניינים בטלפון עם מסך גדול. נכון שבניגוד לשנים קודמות גרסת המקס אינה רק גדולה יותר אלא כוללת גם מצלמה טובה יותר, אבל הגודל הוא עדיין האלמנט החשוב ביותר פה. אם אתם רק "מוכנים להתמודד" עם טלפון גדול בתמורה למצלמה טובה יותר, נגיד מראש - כן, היא טובה יותר, אבל לא מספיק כדי להצדיק את הטרחה עבור מי שלא מעוניינים מלכתחילה בטלפון גדול.
זהו האייפון הגדול ביותר שאי פעם נוצר, כאמור, והוא שוקל בהתאם - 228 גרם. הוא כבד יותר מהגלקסי S20 אולטרה של סמסונג, והמבנה שלו, עם פינות חדות מבעבר, מקשה להחזיק אותו ביד כשהוא בלי כיסוי. לא שאתם הולכים להשתמש באייפון חדש בלי כיסוי, נכון? אם תשתמשו בכיסוי מעוגל, תנטרלו את הפינות החדות, אבל תוסיפו למכשיר נפח שיהפוך אותו לעוד יותר קשה לאחיזה. כיסוי מלבני ש"מחבק" את המכשיר אמנם לא יפתור את בעיית האחיזה, אבל לפחות לא יגדיל את שטח הפנים של המכשיר.

עוד על סמארטפונים בערוץ דיגיטל:

ועוד נקודה חשובה: היום נוח יותר מתמיד לרכוש סמארטפונים בלחיצת כפתור מהבית בלי שבדקתם אותם בעצמכם. במקרה של הפרו מקס ההמלצה שלי היא לגשת לחנות ולוודא שהוא אכן מתאים לכם, אלא אם כן כבר יש לכם ניסיון עם סמארטפונים ענקיים (או ידיים ממש ממש גדולות).
כותרת ביניים
מעבר לגודל, ההבדל העיקרי בין שני דגמי הפרו הוא המצלמה: המידות של אייפון 12 פרו מקס אפשרו לאפל לשלב בתוכו מנגנון צילום מסוג חדש, עם חיישנים גדולים יותר וייצוב שונה - במקום לייצב את העדשה, אפל מנסה לבטל מריחות באמצעות ייצוב של החיישן. דיווחנו כאן על שילוב המנגון הזה לפני כמה חודשים.
היתרון הבסיסי של חיישן גדול יותר הוא ביכולת שלו לקלוט יותר אור, מה שאומר גם שמנגנוני העיבוד מקבלים יותר מידע לעבוד איתו. כשאתם מצלמים באור יום, זה לא מאוד רלוונטי. ואכן, בתאורה טובה כמעט ואין הבדל בין התוצאות של ה-12 פרו מקס לבין אלה של 12 פרו או אפילו 11 פרו מאשתקד. גם הייצוב לא משחק כאן תפקיד משמעותי, כי זמני החשיפה ממילא קצרים - לא נדרש הרבה זמן כדי לקלוט מספיק אור לתמונה טובה.
אייפון 12 פרו ואייפון 12 פרו מקס
איפה כן קיים הבדל גם באור? במצלמת הזום, שמספקת זום אופטי x2.5 (פרו 12 מסתפק ב-x2). כן חייבים לומר שאפל עדיין נמצאת הרחק מאחורי המתחרות שלה בתחום הזה. סמסונג, וואן פלוס, וואווי - לכולן יש מצלמות טלפוטו עם זום גדול יותר במכשירי הדגל שלהם. מצד שני, אם אתם רוצים לרכוש טלפון בגלל מצלמת הזום שלו, אל תעשו את זה - גם הטובות שבהן עדיין לא מאוד טובות.
המצלמה הרחבה, הסטנדרטית, היא גולת הכותרת כאן. זו המצלמה שבה החיישן גדול בכמעט חמישים אחוזים, ולטענת אפל קולט 87% יותר אור. וכשמתחיל להחשיך בחוץ, או כשאתם בחלל אפלולי, זה בהחלט מורגש. בתנאים שבהם אייפון 12 וקודמיו רצים ל"מצב לילה", שבו המכשיר מצלם מספר תמונות ומעבד אותן יחד כדי לקבל תוצאה בהירה יותר, הטלפון הזה עדיין מצלם רגיל - מה שמיתרגם למהירות צילום גבוהה יותר. חיישן ה-LiDAR החדש מאפשר לו להתמקד מהר יותר בתנאים האלה, ולייצר פורטרטים במצב לילה.
הייצוב החדש שדיברנו עליו לא מבטיח שתמונות ליליות תהיינה חדות יותר: אם הידיים שלכם לא יציבות, לא מדובר בפתרון קסם, או אפילו בשיפור מהותי על פני הייצוב במכשירים האחרים.
3 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו מקס
אייפון 12 פרו מקס
אמרנו לכם שהוא ענק. אייפון 12 פרו מקס
(צילום: אפל)
מעניין יהיה לראות האם ההבדלים בכמות האור יהוו יתרון עבור צלמים שמבקשים לערוך בעצמם את התמונות. אפל שחררה לפני יומיים גרסת בטא של עדכון תוכנה למכשירי משפחת אייפון 12 פרו, אשר מאפשר לייצא את הצילומים בפורמט ProRaw. בפורמט הזה, המשתמשים מקבלים הן את כל המידע הלא-מעובד מהחיישן והן מידע על העיבוד שאפל עצמה עושה לתמונה. לצערי, החזרנו את יחידת הביקורת של המכשיר - שסופקה על ידי רשת iStore - בטרם העדכון ראה אור. כך או כך, המצלמה של אייפון 12 פרו מקס היא בהחלט אחת הטובות ביותר שיש בטלפון סלולרי כיום. בישראל, שבה לא משווקים מכשירי פיקסל של גוגל ולא ניתן למצוא טלפונים חדשים של וואווי, התחרות שלה אפילו יותר מצומצמת. עם זאת, ההבדלים בינה לבין המצלמה של אייפון 12 פרו אינם עצומים.
כותרת ביניים
עם אייפון 12 פרו מקס, לראשונה הצלחתי להגיע ליומיים של שימוש בלי הצורך להטעין את הטלפון. זה אמנם היה שימוש מתון, ויש להניח שאם הייתי גר באזור עם קליטת 5G או אפילו עובר דרך אחד האזורים האלה התוצאה הייתה פחות טובה, אבל עדיין מדובר בשיפור משמעותי ביחס לדגם הפרו.
3 צפייה בגלריה
סדרת אייפון 12
סדרת אייפון 12
כל המשפחה. סדרת אייפון 12
(צילום: אפל)
כותרת ביניים
אני לא אוהב טלפונים עם מסכים גדולים, ואייפון 12 פרו מקס לא הצליח לשנות את דעתי. השיפורים שיש בו על פני 12 פרו לא גדולים מספיק כדי שארצה להסתובב עם טלפון גדול כל כך בכיס. אם אתם דווקא אוהבים טלפונים עם מסכים גדולים, תוכלו לקבל כאן גם את המסך הגדול ביותר שיש לאייפון, גם סוללה טובה יותר וגם מערך צילום טוב יותר תמורת תוספת של כמה מאות שקלים למחיר של אייפון 12 פרו הרגיל. סדרת אייפון 12 פרו תושק בישראל ב-17 בדצמבר. המחירים הרשמיים טרם פורסמו.