פלטפורמת Reels, מעין שיבוט של אפליקציית טיקטוק הפופולרית, מגיעה לאינסטגרם של הישראלים: החל משעות הערב (ב') אפשר יהיה ליצור ולשתף סרטונים קצרצרים ויצירתיים גם בחשבון האינסטגרם, תחת טאב Reels ייעודי שיתווסף לאפליקציה. אפשר גם לשתף את סרטוני ה-Reels בפיד הכללי ובסטורי. כל מה שצריך לעשות זה לפתוח את המצלמה של אינסטגרם ולחפש את האייקון של Reels.
Reels היא הניסיון האחרון של פייסבוק להתחרות בפלטפורמת טיקטוק שצוברת תאוצה משמעותית בשנה האחרונה בכל העולם. היא נשענת על אותם עקרונות בסיסיים, ומאפשרת יצירת סרטונים באורך של עד 30 שניות, עם כלי עריכה מתקדמים, פילטרים מבוססי AR, קטעי מוזיקה מוכרים וקטעי קול מקוריים, טיימר להקלטות ועוד אפקטים ויזואליים.
1 צפייה בגלריה
אינסטגרם Reels
אינסטגרם Reels
אינסטגרם Reels
(צילום: פייסבוק)
פלטפורמת Reels הושקה בארה"ב בחודש אוגוסט האחרון, בתזמון מצוין מבחינת פייסבוק: טיקטוק המתחרה הייתה אז בשיאו של קמפיין שלילי מצד הבית הלבן, כשנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, סימן אותה כאפליקציה המהווה סיכון מיידי לביטחון הלאומי וכ"דלת אחורית" לאיסוף מידע על אמריקאים בידי הממשל הסיני. עוד קודם לכן נבדקה Reels בשווקים ספציפיים דוגמת הודו (שגם בה הוחרמה טיקטוק), ברזיל, צרפת וגרמניה.
מלבד ההשקה המקומית של Reels, פייסבוק מודיעה כי החל מהערב משתמשים בישראל יוכלו להוסיף ולשתף קטעי מוזיקה לסטוריז - גם באינסטגרם וגם בפייסבוק. כמו כן אפשר יהיה להוסיף שירים לפרופיל הפייסבוק, לנעוץ אותם כך שיתנגנו אצל מי שמבקר בפרופיל או להוסיף אותם לאזור התחביבים ותחומי העניין.