עולם הטכנולוגיה הצרכנית תמיד היה מלא בחברות עם שמות ציוריים, אבל מעטים מהם מתקרבים במוזרותם ל-Nothing - שמה של חברת טכנולוגיה חדשה שמעוררת סקרנות אפילו לפני שחשפה את המוצר הראשון שלה. בהינתן האיש שעומד מאחורי החברה, זה לא מאוד מפתיע.
3 צפייה בגלריה
NOTHING
NOTHING
Nothing. עוד לא שחררה מוצר אחד
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock, יח"צ)
קארל פיי אמנם רק בן 31, אך מאחוריו אחת ההצלחות המעניינות ביותר של עולם הטלפונים בעשור האחרון: פיי הוא איש שיווק שנמנה ב-2013 על צוות ההקמה של OnePlus - כביכול עוד מותג מבית תאגיד האלקטרוניקה הסיני BBK. אלא שהשיווק של המכשיר באירופה וארה"ב הצליח לנתק את הזיקה בינו לבין התדמית שהייתה אז לתעשיית הסלולר הסינית. OnePlus הוצגה כסטארט-אפ שבונה טלפון מגניב עבור חובבי טכנולוגיה אשר רוצים רכיבים איכותיים במחיר נמוך יותר. וזה הצליח.
פיי עזב את OnePlus בסוף 2020 כאשר הן החברה עצמה והן התעשייה בתוכה היא פועלת נמצאת במקום שונה לגמרי מאשר ב-2013. נתח השוק של יצרניות סלולר סיניות גבוה מאי פעם, והן כבר ממש לא מסתירות את מה שהן. גם OnePlus עצמה רחוקה מהמקום שבו הייתה, ומוצרי הדגל העיקריים שלה בשנים האחרונות הם טלפונים יקרים שמתחרים ישירות באייפונים ובמכשירי גלקסי S.
3 צפייה בגלריה
קרל פיי
קרל פיי
קרל פיי. רק בן 31
(צילום: TechCrunch CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0))
אז מה זה Nothing, למעט שם שיצחיק מעריצי סיינפלד? אנחנו עדיין יודעים מעט מאוד על החברה החדשה של פיי, ורוב המידע שיש נראה כמו שידור חוזר ממערך השיווק של OnePlus - הרבה הצהרות נלהבות ודיווחים על מה שקורה מסביב, מעט דיבור על המוצרים עצמם.
המוצר הראשון של Nothing צפוי להגיע בקיץ הקרוב, ואלה יהיו אוזניות אלחוטיות. איזה סוג? מה מיוחד בהן? כאמור, אין שום מידע. כן ידוע שאחרי האוזניות אנחנו צפויים לראות עוד מוצרים, ואלה יתקשרו אחד עם השני. אבל מה זה באמת אומר? מה שאנחנו יודעים די תואם את שם החברה.

1.5 מיליון דולר בגיוס המונים

על Nothing עצמה, לעומת זאת, אנחנו יודעים כבר לא מעט. מטה החברה נמצא בלונדון, למקרה שתהיתם. סבב הגיוס האחרון שלה, 15 מיליון דולר (לא סבב גדול במיוחד עבור חברת חומרה) הגיע מ-GV, קרן ההשקעות של אלפבית, חברת האם של גוגל. קודם לכן Nothing גייסה 7 מיליון דולר מסלבס של עולם הטכנולוגיה, החל מממציא האייפון טוני פאדל ועד ליוטיובר קייסי נייסטאט.
3 צפייה בגלריה
OnePlus 8 פרו
OnePlus 8 פרו
סמארטפון של וואן פלוס. כבר לא באותו מקום שהייתה
(צילום: OnePlus)
לפני כשבועיים נודע כי Nothing קנתה את Essential, יצרנית הטלפונים של ממציא האנדרואיד אנדי רובין שנסגרה לאחרונה. לא ברור האם הרכישה כללה פטנטים וטכנולוגיה, או רק את המותג. ורק לפני כמה ימים ערכה Nothing את סבב גיוס ההמונים הראשון שלה דרך פלטפורמת Crowdcube למשקיעים פרטיים. בתוך 54 שניות השלימה החברה את הסבב, שמסתכם בכ-1.5 מיליון דולרים.
האם Crowdcube היא דרך יעילה לגיוס כספים עבור חברת טכנולוגיה שלא בדיוק התקשתה לגייס כספים מקרן השקעות גדולה ומשקיעים פרטיים? במיוחד כשסכום הגיוס נמוך למדי? לא בטוח, אבל זה בהחלט עוזר לשיווק. ומה עם השם? לטענת פיי, השם הזה מגלם בחזון בו הטכנולוגיה כל כך אינטואיטיבית שהיא מתמזגת ברקע והופכת לבלתי-מורגשת. עד שזה יקרה, אבל, יהיה מדובר בשם קליט ומצחיק שכנראה תזכרו.