רעידת אדמה בעולם הגיימינג: ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט הודיעה היום (ב') על רכישת ZeniMax Media - אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם, בסכום של 7.5 מיליארד דולר. זנימקס היא חברת האם של כמה מהאולפנים המוכרים בתעשיית המשחקים, ובראשם Bethesda Game Studios ו-id, עם זיכיונות שביניהם פולאאוט, Elder Scrolls ודום. עוד חברות ששייכות לזנימקס הן Arkane Studios (סדרת Dishonored), חברת MachineGames (סדרת וולפנשטיין) והאולפן Tango Gameworks (סדרת The Evil Within).
1 צפייה בגלריה
Doom Eternal
Doom Eternal
זכיונות פופולריים. Doom Eternal
(צילום מסך)
לדברי מיקרוסופט, ההנהלה הנוכחית של החברה תמשיך בתפקידה, וטרם הוכרז האם בעקבות הרכישה ישתנו תכניות ההשקה של משחקי זנימקס כלשהם. כך למשל המשחק Deathloop, שמפותח ב-Arkane ואמור לצאת בשנה הבאה, הוא כותר בלעדי עבור פלייסטיישן 5 ומחשב נכון לעכשיו. עוד בנושא:
ההכרזה של מיקרוסופט מגיעה 50 ימים בדיוק לפני השקת דור קונסולות חדש. Xbox Series S ו-Xbox Series X צפויות להגיע לחנויות ברחבי העולם, כולל בישראל, ב-10 בנובמבר. מיקרוסופט מגיעה לדור הקונסולות הזה כשהיא נמצאת בנחיתות מול סוני בכל הקשור לזיכיונות בלעדיים. בו בזמן, שירות המשחקים שלה, Game Pass, מספק לרוכשי אקס-בוקס ושחקני מחשב גישה לעשרות רבות של משחקים תמורת מנוי חודשי.

בין אם הרכישה תאפשר למיקרוסופט להפוך חלק מהסדרות של זנימקס לבלעדיות או רק להביא אותן בקביעות לגיים פאס, היא תוכל לייצר באמצעותה ערך רב עבור המנויים.
חוץ מאשר Deathloop, בקנה של זנימקס נמצאים כיום כמה משחקים גדולים. Bethesda Game Studios עובדת כיום על שני משחקים חדשים, שמועד השקתם טרם נחשף. מדובר ב-Starfield וב-The Elder Scrolls VI - האחד הוא זיכיון חדש ואילו השני הוא משחק חדש באחד הזיכיונות הפופולריים בעולם המשחקים. חברת Tango Games עובדת כיום על משחק פעולה Ghostwire: Tokyo, שצפוי לצאת בשנה הבאה - גם הוא רק למחשב ולפלייסטיישן 5. חוץ מאלה, בת'סדה מפעילה כיום שני משחקים המוניים, Fallout 76 ו-Elder Scrolls Online.