הרבה אחרי המתחרות: אפליקציית המסרים המיידיים וואטסאפ מתחדשת ב"דארק מוד" - מצב תצוגה כהה. בוואטסאפ הודיעו על כך רשמית השבוע, אחרי חודשים ארוכים של חרושת שמועות, והוא מגיע אט-אט למשתמשים.
1 צפייה בגלריה
הצד האפל של וואטסאפ
הצד האפל של וואטסאפ
הצד האפל של וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
כך תעברו למצב כהה בוואטסאפ
כך תעברו למצב כהה בוואטסאפ
"מצב כהה" הפך לאחד הפיצ'רים הפופולריים עבור אפליקציות בסמארטפון, בזכות שני יתרונות בולטים: הוא מאפשר שימוש נוח ומרגיע יותר עבור העיניים שלא נדרשות למאמץ בתאורה בוהקת; והוא גם מדגים חיסכון בתאורת המסך, ובסופו של דבר גם בסוללה של המכשיר.
אם יש ברשותכם את הגרסאות העדכניות של מערכות ההפעלה, אנדרואיד 10 ו-iOS 13 ומעלה, כנראה שכבר תוכלו להבחין במצב כהה בוואטסאפ - בהתאם להגדרות של מערכת ההפעלה, בצורה אוטומטית. ייתכן שבפעם הראשונה לאחר הורדת העדכון תצטרכו לגשת להגדרות>צ'אטים>ערכות נושא ולבחור באפשרות ברירת-מחדל של המערכת. משתמשי אנדרואיד בגרסה 9 שכבר קיבלו את העדכון לוואטסאפ, יצטרכו להגדיר בצורה ידנית את המצב הכהה באופן הבא: הגדרות>צ'אטים>ערכות נושא. כאן בחרו כהה והוואטסאפ שלכם יעבור לממשק האפלולי.

על אף שבוואטסאפ הודיעו כי העדכון לאפליקציה כבר זמין בכל העולם ולכל המשתמשים, נראה שהוא מתגלגל לאיטו. בנוסף, הסבירו כי המצב הכהה של וואטסאפ עושה שימוש בגוונים מיוחדים - במקום שחור ולבן בוהק, כיתוב בגוון חם יותר על רקע אפור כהה מאוד. זאת במטרה לשמור על ניגוד צבעים אפקטיבי, מבלי להמשיך ולאמץ את העיניים או את הסוללה.
בחודש שעבר הודיעה וואטסאפ כי היא חצתה את רף 2 מיליארד המשתמשים החודשיים ברחבי העולם. תוספת "מצב כהה" לאפליקציה הפופולרית, מגיעה באיחור משמעותי ביחס למתחרות, גם כאלה מבית: משתמשי טלגרם כבר מזמן נהנים מדארק מוד, ואפילו במסנג'ר של פייסבוק, החברה-האם, התחדשו במצב כהה כבר לפני שנה.