לאחר שבע שנים של דשדוש, גוגל מנסה להפיח חיים חדשים במערכת ההפעלה שלה לשעונים חכמים - בעזרת סמסונג. שתי החברות הכריזו אמש (יום ג') בכנס המפתחים של גוגל כי הן ישלבו את מערכות ההפעלה שלהן לשעונים, Android Wear ו-Tizen, אל תוך מערכת הפעלה מאוחדת אחת. כמו במקרה של אנדרואיד, מערכת ההפעלה תהיה זמינה ליצרנים שירצו לפתח עבורה, ולא רק לגוגל וסמסונג עצמן.
2 צפייה בגלריה
סמיר סמט, סגן נשיא לניהול מוצר בגוגל
סמיר סמט, סגן נשיא לניהול מוצר בגוגל
שעון חכם, מישהו? גוגל מכריזה על שיתוף הפעולה עם סמסונג
(צילום: גוגל)
המערכת החדשה, שתיקרא Wear, צפויה לראות אור בהמשך השנה. היא תחליף את טייזן בשעוני סמסונג, שעל פי הדיווח במגזין Wired ימשיכו להשתמש בגלגל השליטה הפיזי מסביב למסך. בנוסף, לאור השלמת הרכישה של פיטביט בידי גוגל, המערכת החדשה תכלול אפליקציות מבית החברה. פיטביט אף תפתח שעון Wear משלה, לצד המשך פיתוח של רצועות כושר.
אם שיתוף הפעולה הזה יצליח, יהיה מדובר באחת מנקודות האור הראשונות במאמציה ארוכי השנים של גוגל לייצר אחיזה כלשהי בשוק השעונים החכמים. Wear OS מעולם לא הצליחה להיות לשעונים מה שאנדרואיד עשתה בהצלחה לסמארטפונים וטאבלטים - לתת ליצרנים פתרון תוכנה קל ונוח, אך גם כזה שמאפשר מספיק התאמה אישית כדי לייצר בידול. כל שעוני Wear הרגישו די דומים, לא זכו לעדכוני תוכנה תכופים במיוחד וכללו מבחר מוגבל יחסית של אפליקציות.
2 צפייה בגלריה
גלקסי ווטש 3
גלקסי ווטש 3
שעון חכם של סמסונג. גלקסי ווטש 3
(צילום: ירון ברנר)
וכך, אם בשוק הטלפונים הבחירה כיום הוא בעיקר בין אנדרואיד ל-iOS, בשוק השעונים ישנן לא מעט מערכות הפעלה מתחרות. כמעט כל מותג גדול פיתח אחת משלו - החל מסמסונג ופיטביט, דרך גרמין, OnePlus ו-Amazfit. גם היצרנים הסיניים הקטנים-ממש מעדיפים הרבה פעמים לקחת מערכת הפעלה שאינה של גוגל.
הפעם, מבטיחה גוגל, הכל יהיה שונה. קודם כל, יצרני שעונים צפויים לקבל את היכולת לעשות שינויי ממשק ב-Wear. שנית, גם פיתוח האפליקציות צפוי להפוך לקל יותר, תוך שימוש בכלי פיתוח לאנדרואיד. וגוגל עצמה מבטיחה לשפר את האפליקציות שלה למערכת ההפעלה. בפוסט שפורסם בבלוג החברה, נטען כי אפליקציית המפות וגוגל אסיסטנט תעוצבנה מחדש, ויוטיוב מיוזיק יאפשר להוריד לשעונים שירים להאזנה בלי חיבור לרשת.