פייסבוק ערכה אמש (יום ד') את אירוע המפתחים השנתי שלה, F8, והכריזה על שורת חידושים במוצריה השונים - פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם. האירוע נערך לראשונה מאז 2019, שכן בשנה שעברה הוא בוטל בשל מגפת הקורונה. F8 הפך עם השנים לכנס נוצץ ורב משתתפים, אך הפעם הוא נערך במתכונת צנועה יותר, וירטואלית, כאשר כל בכיר שנאם עשה זאת מביתו. גם מבחינת התוכן, האירוע שעם השנים הפך לכזה שסובב סביב חידושים במוצרים לקהל הצרכנים הרחב, נערך השנה בסימן "חזרה לשורשים", עם הכרזות הנוגעות יותר לקהילת המפתחים.
4 צפייה בגלריה
התמונה של מארק צוקרברג
התמונה של מארק צוקרברג
בירך את המפתחים על תרומתם במהלך מגיפת הקורונה. צוקרברג
(צילום: AP)
מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, פתח את האירוע בברכות למפתחים, שלדבריו סייעו לעולם בהתמודדות עם מגיפת הקורונה במגוון תחומים - מהתחום הבריאותי, דרך תקשורת וירטואלית בין אנשים, ועד סיוע לעסקים לעשות את המעבר לעבודה בזמן ריחוק חברתי. לאחר דבריו של צוקרברג הגיעה שורה של הכרזות. אלו החשובות שבהן:
חידושים בתחום ה-AR - פייסבוק תאפשר תמיכה באפקטים של AR (מציאות רבודה) לשיחות וידאו מרובות משתתפים, באפליקציות מסנג'ר ואינסטגרם. בהדגמה שהוצגה בכנס, נראו משתתפים בשיחת וידאו, כשכולם מעוטרים באנימציה של כובעי מסיבות בתור דוגמא לאפקט. התמיכה תאפשר גם להציע משחקי וידאו שכוללים אפקטים של AR למספר משתתפים.
4 צפייה בגלריה
שימוש ב-AR למספר משתתפים בשיחת וידאו
שימוש ב-AR למספר משתתפים בשיחת וידאו
שימוש באפקטים של AR למספר משתתפים בשיחת וידאו
(מתוך הדגמת פייסבוק)
מכשירי "פורטל" שפייסבוק מייצרת, ומשמשים לקיום שיחות וידאו כבר הציעו פיצ'רים דומים, אך כעת הטכנולוגיה תהיה זמינה גם בטלפונים. ראש תחום התוכנה בחברה, אנדרו בוסוורת, אף צייץ כי בטווח הארוך, היכולות הללו יתמכו בתכנים שישולבו במשקפי ה-AR שהחברה מפתחת.
פייסבוק הודיעה כי פלטפורמת SparkAR שלה, שדרכה מפתחים יכולים ליצור בתחום ה-AR, מונה כבר 600 אלף יוצרים ב-190 מדינות, וכי שני מיליון פילטרים ואפקטים של מציאות רבודה כבר נוצרו בה.
חידושים בוואטסאפ לעסקים - החברה תאפשר לעסקים שמשתמשים בוואטסאפ על מנת לתקשר עם לקוחות להשתמש בפיצ'רים חדשים. בין היתר, עסקים יוכלו להציע ללקוחותיהם תפריטים עם עד עשר אפשרויות מתוכם משתמשים יוכלו לבחור במהלך השיחה, וכך תיחסך הקלדה במקרים מסוימים של אפשרויות ידועות מראש.
4 צפייה בגלריה
החידושים בוואטסאפ
החידושים בוואטסאפ
החידושים בוואטסאפ
(מתוך הבלוג הרשמי של פייסבוק)
בנוסף, מתווספת אפשרות לעסקים לשלוח התראות למשתמשים, שתהיה שימושית למשל במקרים בהם לקוחות רוצים לדעת כאשר מוצר מסוים חזר למלאי. פיצ'ר חדש נוסף כולל את האפשרות עבור משתמשים לספק לוואטסאפ פידבק כאשר הם חוסמים עסק מסוים, בו יפרטו את סיבת החסימה.
חידושים באינסטגרם לעסקים - פייסבוק הכריזה כי כל העסקים יוכלו להשתמש ב-API (ממשק שמאפשר למתכנתים גישה פשוטה לפונקציות שונות) שיאפשר להם לתקשר בקלות עם משתמשים באינסטגרם, ולאפשר בין היתר מענה אוטומטי לשאלות שחוזרות על עצמן. אותו API נועד בתחילה כדי לאפשר לעסקים לנהל שיחות במסנג'ר, ולעשות בו שימוש בבוטים. הפיצ'ר החדש יושק לעסקים בשלושה שלבים, לפי מספר העוקבים באינסטגרם.
הפיצ'רים שמשפרים את ההתכתבות בין עסקים ללקוחות באינסטגרם ובוואטסאפ מהווים חלק מאסטרטגיה של פייסבוק, ששואפת לסייע לעסקים לתקשר עם צרכנים באופן ישיר דרך שירותיה, כדי לאפשר בעתיד יותר מסחר מקוון שיקרה ישירות דרך שירותיה.

עוד בנושא פייסבוק:

גישה למידע בפייסבוק לאקדמאים - פייסבוק תשיק API שיאפשר לחוקרים לגשת ולנתח מידע על משתמשי פייסבוק. לפי החברה, המטרה היא להבין באמצעות זאת את "ההשפעה החברתית של הפלטפורמה".
4 צפייה בגלריה
שילוב AR במשחקים מרובי משתתפים
שילוב AR במשחקים מרובי משתתפים
שילוב AR במשחקים מרובי משתתפים
(מתוך הדגמת פייסבוק)
בפייסבוק הצהירו כי ה-API יעניק תמיכה לצרכים של חוקרים, אך מנגד עדיין ישמור על המידע של אנשים מאובטח, והגישה שתוענק לחוקרים תהיה לפוסטים, עמודים וקבוצות פומביים בלבד. אין עדיין פרטים על הכלי החדש, כמו האם החוקרים יעברו בדיקות מסוימות, או אם הגישה למידע תעלה כסף.
בעבר, לקהילת המחקר האקדמי ניתנה גישה למידע על משתמשים בפייסבוק, אך זו הוגבלה לאחר שערוריית קיימברידג' אנליטיקה ב-2018, שבמסגרתה דלף מידע על 87 מיליון משתמשים לחברת הייעוץ הפוליטית.

הודעות נעלמות וסנכרון מכשירים בוואטסאפ

במקביל להכרזות של F8, פיצ'רים חדשים לוואטסאפ נחשפו בראיון של צוקרברג ומנהל וואטסאפ, וויל קאת'קרט, עם האתר WABetaInfo. הבכירים אמרו כי בחודשים הקרובים, וואטסאפ תשיק תמיכה במספר מכשירים בגרסת בטא (גרסת ניסיון ראשונית). הדבר יאפשר למשתמשים לגשת לחשבון הוואטסאפ שלהם ממספר מכשירים שונים - עד ארבעה מכשירים. השניים אמרו כי גם כשיופעל סנכרון כזה, עדיין תהיה הצפנה מקצה לקצה של הצ'אטים, וכי ייתכן שהתמיכה הזו תאפשר להוריד וואטסאפ גם למכשירי אייפד.
בנוסף, השניים חשפו בריאיון כי וואטסאפ תשיק פיצ'ר שיאפשר למשתמשים להגדיר כי הודעות יימחקו לאחר שנצפו. החברה גם תרחיב את הפיצ'ר של הודעות נעלמות, שמאפשר להגדיר מחיקה של הודעות אחרי זמן שנקבע מראש, כך שניתן יהיה להפעיל אותו על כל הצ'אטים. לא צוין זמן השקה של שני הפיצ'רים האלו.