מהאייפון ועד אפל TV: אפל הכריזה הערב (יום ב') על שורה ארוכה של עדכונים חשובים יותר ופחות בכל הפלטפורמות שלה, ובראשם המעבר הדרמטי למעבדים מתוצרת עצמית במחשבי המק. מדובר באירוע המרכזי בכנס המפתחים השנתי של החברה, WWDC, שמתקיים לראשונה באופן וירטואלי בעקבות משבר הקורונה.

5 צפייה בגלריה
טים קוק ב-WWDC 2020
טים קוק ב-WWDC 2020
טים קוק ב-WWDC 2020
(צילום: EPA)

נפרדים מאינטל

המנכ"ל טים קוק הכריז בעצמו על אחד השינויים המשמעותיים באפל, הנוגע למחשבי המק של החברה: ענקית הטכנולוגיה נפרדת מענקית השבבים אינטל אחרי 15 שנה ומתחילה לייצר בעצמה את השבבים למחשבי המק. קוק העביר את השרביט לג'וני סרוג'י, הישראלי הבכיר באפל שמכהן כסגן נשיא לתחום החומרה, שסיפר מ"מיקום סודי" כי הביצועים של המק ישתפרו ובמקביל צריכת החשמל תרד. אבל זה לא הכל: לדבריו, צפויים שיפורים גם בתחומי האבטחה, הביצועים הגרפיים והבינה המלאכותית. "המק יהיה טוב יותר מאי פעם", הבטיח סרוג'י, והוסיף כי המחשב "יעשה עוד זינוק ענק קדימה". המק הראשון עם מעבד של אפל יגיע לחנויות בסוף שנה והמעבר המלא למעבדים מתוצרת עצמית ייארך כשנתיים.
5 צפייה בגלריה
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י
ג'וני סרוג'י, הישראלי הבכיר באפל
(צילום: אפל)

לפתוח את המכונית עם האייפון

פיצ'ר ה-CarKey ב-iOS 14 יאפשר לכם לפתוח את המכונית, ואפילו להתניע אותה, באמצעות האייפון או האפל ווטש. ולא רק זה: תוכלו לתת לאנשים אחרים הרשאה מרחוק להתניע את המכונית שלכם. ההרשאה הזאת יכולה להיות מוגבלת בזמן, למשל במקרה של הורים שנותנים לבני נוער לנהוג ברכב שלהם. CarKey עובד באמצעות NFC והוא יהיה זמין בהתחלה רק בסדרה 5 החדשה של BMW שתצא לשוק בחודש הבא. באפל עובדים עם יצרניות רכב נוספות במטרה להביא את הפיצ'ר לדגמים נוספים במהלך השנה הבאה.
5 צפייה בגלריה
Apple CarKey
Apple CarKey
Apple CarKey
(צילום: אפל)

יותר פרטיות

אפל יודעת שאחד הדברים שיותר מטרידים את המשתמשים בשנים האחרונות הוא נושא הפרטיות. השנה אפל משדרגת את מנגנון Sign in with Apple שהציגה לראשונה בשנה שעברה: כעת יהיה ניתן להעביר חשבון שכבר קיים למנגנון הזה. בנוסף, בחנות האפליקציות יופיע מעתה תקציר של מדיניות הפרטיות של כל אפליקציה: כך תוכלו לברר בקלות איזה מידע היא אוספת עליכם והאם היא משתפת אותו עם צד-שלישי. באפל משווים את החידוש הזה לסימון התזונתי שמופיע על מוצרי מזון. ועוד חידוש: כעת יהיה אפשר לראות בפס ההתראות העליון אם אפליקציה כלשהי משתמשת במיקרופון או במצלמה.

תרגיעו, הולכים לישון

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לאפל ווטש, 7 Watch OS, כוללת לראשונה ניטור שינה. אפל רוצה לעזור לכם להיכנס למיטה בזמן שקבעתם מראש, ולכן תעמעם את המסך של האייפון והאפל ווטש, תצמצם את ההפרעות ואפילו תפעיל את מצב "לא להפריע". "עכשיו תוכלו ליהנות מהאפל ווטש שלכם גם במהלך היום וגם במהלך הלילה", אומרים באפל. ויש עדכון סופר-רלוונטי לימי הקורונה: השעון החכם גם יזהה מתי אתם שוטפים ידיים ויבדוק שאתם לא מחפפים חלילה. הגרסה החדשה של Watch OS 7, אגב, לא תגיע למכשירים מהדור הראשון והשני.

חוויה קולנועית באיירפודס פרו

אפל הכריזה על פיצ'ר חדש, Spatial Audio, שיספק למשתמשי איירפודס פרו - האוזניות האלחוטיות הפופולריות של החברה - חוויית סראונד "כמו בקולנוע". באפל מתגאים בכך שהסאונד לא משתנה גם כאשר מזיזים את הראש או את המכשיר, למשל אם אתם נוסעים באוטובוס שבדיוק לקח פנייה חדה. בנוסף, האוזניות יידעו לזהות באופן אוטומטי כאשר אתם עוברים ממכשיר למכשיר - כעת לא תצטרכו ללחוץ על אף כפתור אם סיימתם להאזין למוזיקה באמצעות האייפון ועברתם לצפייה בסדרה באייפד.
5 צפייה בגלריה
Spatial Audio WWDC 2020
Spatial Audio WWDC 2020
Spatial Audio WWDC 2020
(צילום: אפל)

עושים סדר באייפון

אפל יודעת שיש לכם יותר אפליקציות מאשר אתם יכולים לזכור. לכן iOS 14, הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לאייפון, תאפשר להסיר חלק מהן ממסך הבית ולהעביר אותן לספריית האפליקצית (App Library), שם הן יקוטלגו אוטומטית לפי נושאים. כמובן שגם תוכלו לבצע חיפוש בספרייה הזאת כדי למצוא בדיוק את מה שאתם צריכים. ואם כבר פיניתם מקום במסך הבית, כעת תוכלו לשלב בתוכו ווידג'טים בגדלים שונים.

ומה עוד?

האירוע של אפל היה עמוס בהכרזות - הנה עוד כמה שכדאי לדעת עליהן: סירי תוכל לשלוח עבורכם הודעות אודיו וגם לתרגם שיחות בזמן אמת (עדכון שהוצג על-ידי יעל גרטן הישראלית); הגרסה המשודרגת של אפליקציית המפות מגיעה למדינות נוספות (לא לישראל) ותכלול כעת מדריכי ערים ומסלולים יחודיים לאופניים ומכוניות חשמליות; סדרת מדע בדיוני חדשה בשם Foundation מגיעה לשירות הסטרימינג אפל TV פלוס - באירוע הוצג טריילר ראשון שלה; הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה למק תיקרא Big Sur ותקבל עיצוב חדש; ובהודעות קבוצתיות יהיה ניתן מעתה להגיב להודעה ספציפית וגם לתייג אנשי קשר.
5 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
המנכ"ל טים קוק
(צילום: אפל)