מיקרוסופט ישראל מקימה קבוצת פיתוח בתחום המכונית האוטונומית, ומגייסת עשרות עובדים חדשים לפרויקט. הקבוצה הישראלית תוביל את מערך הפיתוח שמקימה מיקרוסופט העולמית עם יצרנית הרכב הגדולה בעולם פולקסווגן, לבניית פלטפורמת נהיגה אוטונומית מבוססת ענן (ADP).
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ופולקסווגן
מיקרוסופט ופולקסווגן
עובדות ביחד. מיקרוסופט ופולקסווגן
(עיבוד תמונה. צילום: AFP, Shutterstock)
בראש הקבוצה יעמוד אלי שוורץ, מנהל בכיר במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, אשר הוביל עד כה בחשאי את פיתוח הרעיון לטכנולוגיה. החברה החלה לגייס עשרות עובדות ועובדים בתפקידים שונים כמו מפתחי BackEnd, מפתחי FrontEnd/FullStack, מנהלי מוצר וראשי צוות פיתוח. לפני פחות מחודש הודיעו מיקרוסופט וקבוצת פולקסווגן כי חטיבת התוכנה של ענקית הרכב, Car.Software, תשתף פעולה עם מיקרוסופט בתכנון פלטפורמה חדשה לנהיגה אוטונומית, שתתבסס על יכולות הענן של מיקרוסופט, אז'ור. הכוונה היא לשלב את היידע שכבר נצבר בפולקסווגן בתחום עם היכולות של מיקרוסופט בתחום הנדסת הענן והתוכנה, כדי לקצר משמעותית את תהליכי הפיתוח.
אלי שוורץאלי שוורץצילום: יח"צ
הפרויקט דורש יכולות חישוב עצומות – כולל ניהול ועיבוד כמויות אדירות של נתונים כמו תנאי כביש, מזג אוויר, מכשולים, ותנועת כלי רכב אחרים. לצורך כך יש צורך במערכות בינה מלאכותית ואלגוריתמים מורכבים, המבוססים על מיליארדי קילומטרים של נהיגה גם בתנאי אמת וגם במצבי סימולציה. לדברי שוורץ, "פיתוח יכולות כאלה הוא אתגר הדורש יכולות חישוביות עצומות שאותן מציע הענן של מיקרוסופט; השימוש באז'ור יאפשר לפולקסווגן לפשט ולהאיץ בניית טכנולוגיות מאובטחות ואמינות".
2 צפייה בגלריה
בניין מיקרוסופט בהרצליה
בניין מיקרוסופט בהרצליה
הבניין החדש של מיקרוסופט בהרצליה
(צילום: יח"צ)
הקשר בין מיקרוסופט לפולקסווגן החל כבר ב-2018, כתשובה לשותפויות דומות שיצרו ענקיות התוכנה המתחרות גוגל ואפל עם חברות אחרות בענף הרכב. פולקסווגן הקציבה 27 מיליארד אירו בחמש השנים הקרובות להתאמת כלי הרכב שהיא מייצרת לעידן מערכות הנהיגה האוטונומיות.
במקביל מוקם בימים אלה בבניין החדש של מיקרוסופט בהרצליה מרכז הקריפטוגרפיה (הצפנה דיגיטלית) הראשון של החברה מחוץ לארצות הברית, שאמור לחזק את אבטחת מערכת ההפעלה שלה, ווינדוס, בהרצת מחשבים, שרתים, קונסולות Xbox ומכשירים נוספים.
מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל הוקם ב-1991. הוא מונה כיום 2,000 עובדים, ומהווה אחד משלושת המרכזים האסטרטגיים של מיקרוסופט העולמית. המרכז כולל כ-30 קבוצות פיתוח שונות העוסקות בתחומי הליבה של החברה כיום: אבטחה, כמחצית מעובדיו עוסקים באבטחת מידע ובסייבר והשאר בפיתוחי ענן ובינה מלאכותית.