יותר מ-500 עובדים באמזון חתמו על מכתב שבו הם קוראים למנכ"ל החברה ג'ף בזוס ולמנכ"ל AWS (חטיבת שירותי הרשת ומיחשוב הענן של החברה) אנדי ג'סי להכיר בסבל של הפלסטינים ולבטל חוזים עם ממשלת ישראל - כך מדווח היום (ד') אתר הטכנולוגיה The Verge. אמזון, לצד גוגל, זכתה לאחרונה במכרז נימבוס שבמסגרתו תספק שירותי ענן לישראל.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
(עיבוד תמונה. צילום: AP, רויטרס)
"אנו קוראים להנהגת אמזון להכיר במתקפה המתמשכת על זכויות האדם הבסיסיות של הפלסטינים תחת כיבוש בלתי חוקי", כתבו העובדים. הם דרשו מבזוס ומג'סי, שצפוי להיכנס ברבעון הבא לתפקיד מנכ"ל אמזון, לא להשתמש בניסוחים המרמזים על סימטריה או שיוויון בין ישראל לפלסטינים, מה שלטענתם עלול להמעיט בערך ה"הרס והמוות שנגרמו לפלסטינים בימים האחרונים ולאורך כמה עשורים".

עוד כתבות על אמזון:

אמזון החלה לפעול בישראל בשנת 2014 ויש לה שני מרכזי מחקר ופיתוח בתל אביב וחיפה. סך הכל מעסיקה החברה כ-1,300 עובדים בישראל, שעוסקים בין היתר בפיתוח שבבים לחוות השרתים של AWS, בפיתוח רחפני משלוחים במסגרת פרויקט Prime Air, וכן בפיתוח אלכסה שופינג - שירות לקנייה מקוונת באמצעות הסייעת הקולית של אמזון. במסגרת חברת Lab 126 מפתחת אמזון בישראל חומרה כמו רמקולים חכמים, מכשירי קינדל ועוד.
2 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי וטים קוק
סונדר פיצ'אי וטים קוק
סונדר פיצ'אי וטים קוק
(צילום: AP)
"אמזון מעסיקה פלסטינים במשרדים בתל אביב ובחיפה וברחבי העולם", ציינו העובדים במכתב, "התעלמות מהסבל של הפלסטינים ובני משפחותיהם משמעותה מחיקה של עמיתינו הפלסטינים". לבסוף דורשים העובדים לבטל חוזים ותרומות לחברות, ארגונים ו/או ממשלות ש"פעילים או מסייעים להפרות זכויות אדם, כמו צה"ל". כמו כן, הם ביקשו להדגיש כי הם אינם אנטישמים וכי ביקורת על ישראל או על הציונות אינה אנטישמיות. בזוס וג'סי לא הגיבו עד כה למכתב, ומאמזון לא נמסרה תגובה לתקשורת.
עובדי אמזון אינם היחידים בעולם הטכנולוגיה שדורשים ממנהליהם לגנות את ישראל ולנתק את הקשרים איתה: בעקבות מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה, פנתה קבוצה של עובדים יהודים בגוגל למנכ"ל סונדר פיצ'אי ודרשה ממנו לגנות את ישראל. ימים ספורים לאחר מכן, דווח כי קרוב לאלף עובדים באפל חתמו על מכתב של עובדים מוסלמים שדרשו מהמנכ"ל טים קוק לפרסם הודעת תמיכה בפלסטינים. גם בפייסבוק המבצע ברצועת עזה הוביל לוויכוחים פנימיים בתוך החברה. לארבע ענקיות הטכנולוגיה מרכזי מחקר ופיתוח בישראל ועובדים ישראלים רבים, מה שהופך כל החלטה שיקבלו בנושא הסכסוך בין ישראל לפלסטינים לרגישה ביותר.