צניחה עולמית בכמות ההודעות המועברות הוויראליות בפלטפורמת וואטסאפ: אפליקציית המסרים המיידיים מאשרת כי מאז הגבילה שוב את כמות ההודעות המועברות (Forward) לנמען אחד בלבד מוקדם יותר החודש, הפלטפורמה רואה צניחה של 70 אחוזים בהפצת הודעות, שעד כה הועברו מספר רב של פעמים והפכו ויראליות במהרה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
ההגבלה משתלמת. אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
"אנחנו מחוייבים לעשות את המוטל עלינו בהתמודדות עם הודעות ויראליות", נמסר מטעם וואטסאפ. "לאחרונה הצגנו מגבלה חדשה על הודעות המועברות מספר רב של פעמים, לצ'אט אחד בלבד. מאז החלת המגבלה החדשה, ראינו הפחתה גלובלית של 70 אחוזים במספר ההודעות הוויראליות המועברות בוואטסאפ. השינוי הזה עוזר לשמור על וואטסאפ כמרחב בטוח לשיחות אישיות ופרטיות".
שירות המסרים המיידיים הנמצא בבעלות פייסבוק, הודיע על הגבלה נוספת של הודעות מועברות בתחילת החודש, במטרה למנוע הפצה של פייק ניוז ומידע כוזב העוסק בנגיף הקורונה. ברחבי העולם וגם בישראל, שימשה פלטפורמת וואטסאפ בחודשיים האחרונים להפצה של המלצות רפואיות, תרופות ביתיות, הודעות שקריות הנוגעות לסגר, וגם לנסיונות פישינג - והכל בחסות הקורונה.
לפני כשנתיים החלה וואטסאפ לסמן הודעות שרשרת ואף הגבילה את הפצתן לחמישה נמענים בלבד, זאת בעקבות שורה של מקרי אלימות קשים, לינץ' ורצח של תושבים בהודו, בתגובה להפצה של פייק ניוז בפלטפורמה. בחודש פברואר הודיעה וואטסאפ כי חצתה את רף 2 מיליארד המשתמשים בעולם.