ענקית השבבים הופכת לעוד יותר גדולה: חברת NVIDIA, המייצרת טכנולוגיות בתחום עיבוד גרפיקה, בינה מלאכותית, מעבדים למכשירים ניידים וציוד רשתות, רוכשת את החברה הבריטית arm מתאגיד סופטבנק ב-40 מיליארד דולרים. מדובר בעסקה הגדולה ביותר אי פעם בעולם המעבדים. שמועות על העסקה הופצו כבר לפני מספר חודשים, והלילה (ב') נמסרה ההודעה הרשמית.
2 צפייה בגלריה
nvidia ו-arm
nvidia ו-arm
"חברת המחשוב המובילה בעולם לעידן הבינה המלאכותית"
(צילום: shutterstock)
חברת arm הוקמה ב-1990 במטרה לייצר מעבדים שמתאימים למוצרים ניידים ומוצרים אחרים שבהם יש חשיבות רבה לצריכת סוללה והחום שהמעבד מייצר. כיום, מדובר בעיצוב הדומיננטי של עולם המובייל. הסמארטפונים, הטאבלטים, השעונים החכמים בהם אנחנו משתמשים כוללים, ברובם, מעבדי arm. החברה אינה מייצרת מעבדים בעצמה, אלא מוכרת רישיונות לייצור שבביה לחברות כמו קוואלקום, אפל, NVIDIA, סמסונג ואחרות.
בהודעה שפרסמה NVIDIA, ציינה החברה כי הרכישה מייצרת "את חברת המחשוב המובילה בעולם לעידן הבינה המלאכותית". יש לציין שעוד לפני הרכישה, Nvidia לא הייתה קטנה. לאחרונה, עקפה החברה את אינטל והפכה לחברת המעבדים הגדולה ביותר מבחינת שווי שוק.

מרד בסניף הסיני

לטענת NVIDIA, הרכישה לא תמנע מ-arm לספק את עיצוב המעבדים שלה לכל המבקשים – עקרון שעל פיו פעלה arm מתחילת דרכה. אפל, למשל, כבר כמה שנים לא מכניסה מעבדים גרפיים של NVIDIA למחשביה, אך כן יש לה קשרים ענפים עם arm. היא אף הודיעה מוקדם יותר השנה כי היא עומדת להעביר את מחשביה ממעבדי אינטל למעבדי arm, זאת כשהשבבים בתוך המוצרים האחרים שלה כבר מבוססים על הטכנולוגיה של החברה הבריטית.
על פי הדיווחים בשבועות האחרונים, אחד הדברים שעיכבו את העסקה עד כה היה מרד מצד מנכ"ל הסניף הסיני של arm, אשר הודח מתפקידו לפני מספר חודשים אך סירב לעזוב. על פי דיווח של בלומברג, הוא אף שכר חברת אבטחה פרטית כדי למנוע מחברי דירקטוריון החברה גישה למשרדים, ואף השאיר אצלו את החותם הרשמי של החברה, שנדרש לחתימה על חוזים בסין. נראה כי הסכסוך הזה נפתר כעת.
2 צפייה בגלריה
 מלאנוקס. רכישה גדולה גם בישראל
 מלאנוקס. רכישה גדולה גם בישראל
מלאנוקס. רכישה גדולה גם בישראל
לפני כשנה וחצי ביצעה NVIDIA רכישה גדולה גם בישראל. החברה האמריקאית רכשה את מלאנוקס, יצרנית ציוד הרשתות הישראלית-אמריקאית, ב-6.9 מיליארד דולרים.