השמועות על מוצרים חדשים של אפל בתחום המציאות המדומה והרבודה ממשיכות להכות גלים: האנליסט מינג-צ'י קו מדווח כי משקפי מציאות מעורבת (MR) ראשונים פרי פיתוחה של ענקית הטכנולוגיה צפויים להגיע לשוק כבר במהלך השנה הבאה, אבל כדאי לומר שעוד לא התקבל שום אישור רשמי לדיווח הזה מטעם אפל עצמה.
2 צפייה בגלריה
עדשות מגע מבוססות AR
עדשות מגע מבוססות AR
עדשות מגע מבוססות AR
(צילום: Shutterstock)
בנוסף מציין קו בדו"ח החדש שלו כי בשנת 2025 תשיק החברה משקפי מציאות רבודה (AR), וכי בין 2040-2030 יושקו גם עדשות מגע מבוססות AR מתוצרת אפל, שיאפשרו למשתמשים ליהנות משכבת דאטה נוספת ממש על גבי העין עצמה מבלי צורך בחומרה נוספת. נשמע דמיוני? אולי. בינתיים הדו"ח מתמקד בעיקר במוצר הנגיש יותר - זה שלדברי אנליסטים כבר קורם עור וגידים לקראת הכרזה.
עוד בנושא:
משקפי המציאות המעורבת הצפויים של אפל אמורים לשקול בין 100-200 גרם בלבד, ולאפשר שימושיות עם יישומים משולבים מתחומי המציאות המדומה והרבודה. בנוסף, לדבריו המשקפיים יהיו מצוידים בתצוגת מיקרו-OLED של סוני. לפי התחזית, המשקפיים של אפל יוכלו לרוץ באופן עצמאי, ללא תלות במכשיר אייפון ויתפקדו כמוצר נייד בפני עצמם.
2 צפייה בגלריה
כך ייראו המשקפיים של אפל?
כך ייראו המשקפיים של אפל?
כך ייראו המשקפיים של אפל?
(צילום: 9to5mac)
לפי הדו"ח, המחיר הצפוי של מוצר כזה יעמוד על כאלף דולר, אולם קו מציין בדו"ח שלו כי סוגיות טכניות המהוות מכשול משמעותי עוד לא נפתרו על ידי מהנדסי החברה. שמועות קודמות הציבו את טווח המחירים של משקפי המציאות המעורבת של אפל קרוב יותר ל-3,000 דולר, באזורים של משקפי ההולולנס של מיקרוסופט - שאינם מוצר צרכני אלא מוצר תעשייתי. התחזית של קו מציבה את המשקפיים העתידיים של אפל קרוב יותר לשוק, מעין גרסה ממותגת ומשוכללת יותר של האוקולוס קווסט מבית פייסבוק.