ענקית הסטרימינג המוזיקלי ספוטיפיי הודיעה היום (ג') על רכישת החברה שמפתחת את אפליקציית Locker Room - המיועדת לפטפוטים בנושאי ספורט בעיקר, בזמן אמת. הרכישה הזו אמורה לפתוח עבור ספוטיפיי את התחום של אודיו לייב - ולייצר עבורה זירה מתחרה מול הפופולריות הגוברת של "קלאבהאוס" - אפליקציית הפטפוטים ששווה כבר יותר ממיליארד דולר. סכום הרכישה לא פורסם, אולם לפי הערכות שונות שווי החברה מוערך ב-50 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית ספוטיפיי
אפליקציית ספוטיפיי
אפליקציית ספוטיפיי
(צילום: EPA)
אפליקציית לוקר רום תישאר זמינה עבור משתמשים בחנות האפסטור, אולם היא תעבור מיתוג מחדש ותקבל בסופו של דבר גם שם חדש. בספוטיפיי מייעדים אותה לא רק לדיבורי ספורט - אלא גם לפטפוטים בנושאי מוזיקה ותרבות, והיא צפויה להגיע מאוחר יותר גם בגרסת אנדרואיד.
יוצרים שחתומים עם ספוטיפיי יוכלו להשתמש בפלטפורמה החדשה כדי לתקשר באופן ישיר עם הקהל שלהם, בעיקר סביב אירועים והשקות אלבומים, אולם בספוטיפיי אומרים שכל משתמש יוכל ליצור חדרי שיחה וכי התכנים לא יהיו מוגבלים רק עבור יוצרים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס
אפליקציית קלאבהאוס
(צילום: Shutterstock)
בעתיד הנראה לעין ספוטיפיי מתכוונת לשמור על לוקר רום כאפליקציה נפרדת, אולם לא שוללת אפשרות למזג בין היכולות שלה לבין האפליקציה הראשית בעתיד הרחוק. בכך, ספוטיפיי עושה צעד משמעותי לכיוון אחת המגמות החמות של השנה האחרונה - אפליקציות מבוססות אודיו בזמן אמת, בהן כאמור קלאבהאוס, Spaces של טוויטר, דיסקורד ולאחרונה אפילו טלגרם, שהחלה להציע שיחות קוליות בזמן אמת בתוך קבוצות באפליקציה. בספוטיפיי מקווים כי לוקר רום תהפוך עם הזמן ליצרנית תוכן עבור קטלוג הפודקאסטים העשיר של החברה, כשמשתמשים יוכלו להקליט את השיחות שלהם ולהעלות אותן כפודקאסטים לפלטפורמה.